1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ADVENTURE YARDIM KÖŞESİ Yardım köşemize bu ay kaldığımız yerden devam ediyoruz. Ayrıca hakkında en çok soru sorulan ad- venture, Castle of Terror'ün de bi- rinci bölümünün çözümünü bu sa- yıda bulabilirsiniz. Şimdi gelelim sizlerin sorunlarınıza... Birkaç aydır bazı okurlarımız ba- na Şubat sayısında verdiğim ipuç- larına rağmen Masters of the UÜni- verse'de Gölgeler Şatosuna bir tür- lü giremediklerini yazıyorlardı. Beni şaşırtan bu duruma önceleri pek anlam verememiştim. Hatta verdi- ğim ipuçlarını tekrar oturup defalar- ca denedim, fakat komutlarda en ufak bir yanlışlık yoktu. Nihayet, Kadıköy'den yazan Serkan Höke- nek'in mektubuyla işin içyüzü an- laşıldı. Serkan mektubunda, hen- dekten atlayabilmek için bu komut- ların yanısıra He Man olmamız ge- rektiğini belirtiyor. Ben bu işi zaten oyunun en başında yaptığımdan herhangi bir sorunla karşılaşmıyor- dum, ancak kılıcı alıp He Man ola- mayanlar hendeğe gelince hayal kırıklığına uğruyorlardı. Kılıcı almak için oyuna başladığınız yerin gü- neybatısında yeralan Adam'ın oda- sına gelin ve 'PRESS POSTS' ya- zarak açılan boşluktan içeri girin. Eğer burada 'EXAMINE RECESS' derseniz kılıcı bulacaksınız. Kılıcı alınca He Man haline geliyorsunuz. Umarım bundan sonra gölgeler şa- tosuna girmekte zorlukla karşılaş- Mazsınız. Masters of the Universe ile ilgili sorunlar burada da bitmiyor. Sua- diye'den yazan Can Gökçeatan Shadowlands'e geçmeyi sağlayan aynayı bulamadığını yazmış. Can, eğer oyunun başından itibaren do- ğuya ve güneye gidersen aynalar odasını bulabilirsin. “GO MIRROR' yazarak aynanın öbür tarafına geç- mek mümkün olacak, He Man ha- line dönmediysen aynadan geçe- mezsin. Karadeniz Ereğlisi'nden Yavuz Güçeri, her iki timelink'i bulmuş, fakat onları Gölgeler Şatosundaki saate takmayı bir türlü becereme- miş. Yavuz un burada yazması ge- reken komut 'FIT TİMELİNK TO CLOCK'tur. Öbür timelink'i takmak için bu komutu tekrarlamak gere- kiyor. Bundan sonra büyücünün odasındaki perdeyi 'OPEN CURTAIİN' komutuyla açarak He- xagon of Heliatron'u alabilirsiniz. Hayvan adamın yanında Hexagon of Heliatron'u bırakınca hayvan adam donar ve etkisiz hale gelir. Ancak Hexagon'u sadece üç kere- lik kullanma hakkınız var. İstanbul Edirnekapı'dan yazan Koray OÖzbu- dak Moss Man'i uyandırdığını, fa- kat ondan yararlanamadığını söy- lüyor. Moss-Man yanınızda iken kuzeyde zehirli gazlarla dolu batak- liktan geçebilirsiniz. Ancak Yılan dağından kafamıza kızgın yağ dö- külmeden nasıl içeri girileceğini ben de bilmiyorum. Fakat şüphe- siz okurlarımızdan mutlaka bunun çözümünü bilen vardır. Eğer içeri nasıl girileceğini biliyorsanız, lütfen bana yazın. Bu kadar Masters of Universe sorusundan sonra biraz da öbür adventure'lar hakkında sorulara değinelim. Kadıköy'den Serkan Hökenek ve İzmir'den Cenk Tuna, bana Temple of Terror'de oyunun başında gemiye binip nasıl araştır- ma yapabileceklerini sormuşlar. Burada verilecek komut karsanla- ra uyutucu bir büyü yapmaya da- yanıyor. 'CAST SLEEP AT PIRA- TES' dedikten sonra gemiye gide- rek 'EXAMINE DECK' komutunu verirseniz, orada işinize yarayacak bir şey bulabilirsiniz. Bundan son- ra korsanlar uyanmadan geri dön- melisiniz. Frankenstein'ın üçüncü bölümü- nün başında ne yapılacağı konu- sunda çok sayıda soru geldi. Bu- rada diğer iki bölümden farklı ola- rak Frankenstein'ın kendisi rolün- desiniz ve tabii, doğal olarak İlk başta kim olduğunuzu ve nerede bulunduğunuzu bilmiyorsunuz. İlk önce odada bulunan lavaboyu in- celeyin. Lavabonun suyla dolu ol- duğunu göreceksiniz. İsterseniz bu suyu içebilir ve rahatlayabilirsiniz. Eğer 'LOOK AT WATER' komutu- nu verecek olursanız, suda yüzü- nüzü farkedecek ve kim olduğunu- zu anlayacaksınız. Bundan sonra kuzeye açılan kapıdan dışarı çıka- bilirsiniz. İzmir'den Emre Atalay “Hulk'ta ortaya çıkan karıncalar ve arılar na- sı! Öldürülüyor”” diye soruyor. Oyunda karıncaları öldürmek şart değil. Ancak karıncaların bulundu- ğu yerde bir hareketten fazla dur- mamak gerekiyor. Aksi takdirde karıncalar yuvalarından çıkarak si- ze saldırıyorlar. Bu yüzden devamlı hareket etmeliyiz. Bunun için ge- rekli komutlar 'GET GEM, E, ve fuzzy area denen bölgeye gelerek 'DROP GEM .. Bundan sonra geri dönerek 'LIFT DOME, GET GEM, E (fuzzy area) DROP GEM, (geri dönerek), DIG, GOÖO HOLE, (dört defa) DIĞ, GET GEM, U, E., DROP Gremlins de eski bir adventure olmasına rağmen hâlâ okurlarımız arasında beğeni topluyor. Bazı okurlar oyunun başını bir türlü ge- çemediklerini yazmışlar. Oyunun başında hemen aşağıdaki odaya inerek kılıcı almalı ve buradaki Gremlin'i öldürmeliyiz. Ayrıca o odada bir de uzaktam kumanda ci- hazı bulacaksınız. Bu cihazı alarak mutfağa gidin ve 'PRESS BUT- TON' yazın. Bu komutu her verişi- nizde Mmutfaktaki bir elektronik alet (örneğin mikrodalga fırın) çalışa- caktır. Ayrıca çekmece vb. de açı- labilir. Gremlinleri öldürürken bir si- lah bulacaksınız. Ancak, bu silah- la yatak odasındaki Gremlin 'i yoke- debilirsiniz. Ankara 'dan Metin Barım, Pawn'- da ağacın içindeki kasayı bir türlü açamadığından yakınıyor. Metin arkadaşımız oyunda epey ilerlemiş ve belli ki kasayı açmaya yarayanı 'mavi anahtar | başka yerde kullan- mış. Mavi anahtarı sadece bir de- falık kullanma hakkımız olduğun- dan onu kasayı açmak için sakla- malıyız. Çünkü hem kasada bula- cağımız oy pusulasıyla oy kullana- bilecek, hem skorumuzu arttırabi- leceğimiz (oyunu tamamlamak için skorumuzun 350'ye ulaşması ge- rekiyor). Eğer anahtarla Buz Kule- sindeki kapıyı açarsanız Kronos'- un hapsettiği prensesi bulacaksınız ve eğer isterseniz onu kurtarabilir- siniz, ama bunun sonucunda sko- runuz bir puan bile artmayacak (demek ki oyun fazla kahramanlık yapmanızı beklemiyor!) Birkaç ay evvel tanıtımını yaptı- ğım Tass Times in Tone Town hak- kında birkaç soru geldi. Ayrıca 47

Bu sayıdan diğer sayfalar: