1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

Daha da yıpratıcı testlerden geçirilir. Bu test, 70 milyon dönüş veya sürekli 154 gün sürer. Piyasada satılan nor- mal disket sürücülerin böyle bir iş- kenceye dayanmaları hemen hemen imkânsızdır. Özel olarak imal edilen çok dayanıklı test sürücülerinde bile okuma yazma kafalarının sürekli de- ğiştirilmesi gerekmektedir. Bu kaliteli ve sağlıklı bir test neticesi için şarttır. Daha sonra disketlerin küçük bir bölümü formatlanır ve son olarak hepsi paketleme bölümüne gelir. Dis- ketlerin bir kısmına firmanın kendi markası yapıştırılır ve piyasada satı- şa sürülür. Diğer bir kısmı ise deği- şik software ve hardware firmaları- nın etiketlerine sahip olarak müşte- riye gönderilirler. Disketlere olan ta- lep her geçen gün artmaktadır ve fir- ma yöneticisi Bay Boeder'e göre 900lı yılların sonuna kadar relatif ucuz bir medya olan disketlere alternatif bu- lunamayacaktır. Diğer teknolojiler henüz olgunluk düzeyine ve gereken ucuzluğa kavuşmamışlardır. Bu ko- nuda yakında beklenen yenilik, dis- ketlere dikine kayıt yapılması olacak- tır. Şu anda yanlamasına yapılan ka- yıt işlemi çok yer kaplamaktadır. Manyetik partikellerin disket yüzeyi- ne derinlemesine yerleştirilmesi ile gerçekleştirilecek yeni teknoloji saye- sinde *Süper disketler”'e beş misli faz- la bilgi yüklemek mümkün olacaktır. DİSKET ÜRETİCİLERİ İÇİN GÜÇLÜ BİR GELECEK Süper disket hayalini bırakıp ger- çeğe döndüğümüzde, konvansiyonel disketin daha uzun süre yaşayacağı- nı söyleyebiliriz. Uzmanlar 3 ve 8 inç- lik disketlerin öldüğünü, 5.25 inçlik disketlerin de yerini 3.5 inç'e terke- deceğini söylemektedirler. Disket fabrikalarında trend, tam otomasyona doğru gitmektedir. Her otomatik fabrikada ayda 2.5 milyon disket üretmeyi planlayan 30 firma dünya disket pazarından mümkün ol- duğu kadar büyük bir pay alabilmek için kıyasıya bir rekabet içindedir. 17 Amerikan, 9 Avrupa ve 4 Japon dis- ket üreticisi firma, branşlarının gele- ceğini çok parlak görmekte ve iki ha- neli büyüme yüzdesi hedefi için çalış- maktadırlar. Disket üreticilerinin geleceklerini kara görmedikleri, piyasaya sürdük- leri mavi, sarı, pembe disketlerden de belli olmuyor mu? 64 A Kapaklar kapanıyor: Son katlayıcı kabı kapatıyor. A . A Disket üretimi 15 Kılıf malzemesi test edilir 186 Ayırmalar yapılır HTeeeme OÖ — ——emae — —— Kılıf delinir döaimağ 18 Kılıf katlanır S0 Kılıf üretimi 19 Manyetik disk yuvarlak kalıplar halinde kesilir Aİİİ 3 (ze 20 23 Yağlanır Yüzey düzettilir n Kontrol edilir. 9) 25 Kâğıt koruyucusuna 22 Kılıfa yerleştirilir yerleştirilir .a MK u Formalama denemesi yapılır M © 28 Paketlenir  Bir disketin oluşumu böyle gerçekleşiyor: Laminat ve manyetik folyolar kullanılıyor. “Hammadde”' olarak PVC şeritleri,