1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

re mükemmel bir ısı stabilitesi sağlan- malıdır. Firmanın kliıma cihazları devre dışı kaldığında bütün üretim durdurulmaktadır, bu da sabit ısının önemini göstermektedir. Hemen son- raki üretim safhasında dönmedolap benzeri bir alet her manyetik diski tek tek kavramakta, dikine tutarak püs- kürtme cihazının önünden geçirmek- tedir. Püskürtme işlemi sırasında disk yüzeyi, sürtünmeyi azaltan, mükem- mel düzgünlük sağlayan koruyucu film tabakası ile kaplarımaktadır. Disket yüzeyi üzerinde oluşabilecek her türlü tahribat, okuyucu kafanın ömrünü kısaltacağı gibi, data kaybı- na yol açabilir. Kaplama sayesinde yüzey dümdüz olur. Bu konuda en ufak tolerans kabul edilemez ve dis- ketin kariyeri orada noktalanır. Kat- lanmalar, çizikler, halkalar veya ma- teryal hataları disketin hemen diska- lifiye edilmesine yol açar. Band ha- linde prese girişten paketlenmiş hazır ürün olarak firmayı terk edişine ka- dar, disketler, 100'ün üzerinde kont- Tol noktasını başarı ile geçmek zorun- dadırlar. Koruyucu yüzey kaplamasından sonra disketlerin her iki yüzeyi de iti- na ile cilalanır ve “araya koyucu” ta- rafından bir kenarı açık olan kılıfın içine konulur. Disketler daha sonra son katlavıcı tarafından dördüncü A Üst tarafı açık: Yuvarlak levhalar kaplarına giriyorlar. kenarları da katlanarak prensip ola- rak kullanıma hazır hale getirilirler. Fakat onlar için en tehlikeli bölüm şimdi başlamaktadır. Çok gelişmiş bir test istasyonunda her iki yüzeyin 40 track'i de titizlikle kontrol edilir. Bu test disketin tek veya çift yüzü ga- rantili (single/double sided) olarak piyasaya sürülmesi kararını verir. Uz- manlar ters sürücülerinin göstergele- rinden hangi yüzde ve track'e hata ol- duğunu hemen tespit edebilirler. Test işlemlerinde kullanılan özel disket sü- rücülerin kendileri de sürekli olarak kalite kontrolundan geçirilirler. SÜREKLİ TESTLERE HİÇBİR SÜRÜCÜ DAYANAMAZ Disketlerin bir bölümü ölümcül da- yanıklılık testi için ayrılırlar. Bu test esnasında sürücüde 10 milyon dönü- şe maruz kalırlar, başka deyişle 22 gün hiç ara vermeksizin kullanılırlar. İşin korkuncu, bu süre içinde sad-ce bir tek track kullanılmasıdır. Sürek- li olarak yazılan ve okunan bu bir tek track'in test sonunda en ufak yıpran- ma belirtisi göstermemesi gerekmek- tedir. Firmanın *Disky Top' modeli “Ham'' disketler, soldaki < tezgahtan alınıp püskürtme makineksinden ve düzelticilerden geçerek kutulara gider. Floppy disketin son uğradığı yer. cila bandıdır. Bir disketin tamamlanana kadar A Uğradığı 100'den fazla denetim AA istasyonundan biri.