1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

TANTİŞM BLACK LAMP Bir varmış bir yokmuş. Göre- vi ülkenin kralını eğlendir- mek olan bir palyaço varmış. Bu palyaço kralın kızına aşık- mış. Ama çirkin ve aptal görü- nüşlü olduğundan prensesle evlenebilme şansı yokmuş. Oyunumuzun konusu bir masalı andırıyor. Şansız palya- çonun şansına ülkeyi kötülük- lerden koruyan siyah lamba- lar çalınmış. Lambaların çalın- ması ile ülke kötülükten geçil- mez hale gelmiş. Kral son çare olarak, palya- çodan kızına karşılık lambaları bulmasını İstemiş. Eğer palya- çomuz lambaları bulamadan ölürse kral palyaçodan kurtul- muş olacak. Ancak palyaço hiçte görün- düğü gibi aptal birisi değil. İlk olarak eski arkadaşı kralın bü- yücüsüne gidiyor. Büyücü kah- ramanımıza altı hayat ve ateş edebilen büyülü bir kemer ve- Tiyor. Kahramanımızın görevi lam- baları koruyan canavarları Öl- dürüp lambaları toplamak. Biz bu noktada oyuna danhil oluyoruz. Oyun her seferinde başka bir yerde başlıyor. Bu yer ge- nellikle şehrin içinde oluyor. Bulunduğumuz yerde duvar- lar, merdivenler ve bir iki par- ça mobilya görebiliriz. Bunlar- dan başka içleri boş bir kaç 32 tanede sandık var. Sandıklar- da toplayacağımız dokuz lambayı koyabilmek için ge- rekli yer var. Oyunu başarı ile bitirebilmek için bütün lamba- ları ve siyah lambayı bu san- dıklara koymak gerekiyor. Lambaların bazılarını bul- mak kolay. Yol üstünde yerde duran bir lambaya rastlayabi- lirsiniz. Ama özellikle siyah lambaları almak zor. Çünkü bu lambalar kanatlı uçan bü- yük yeşil canavarlar tarafın- dan korunuyor. Lambayı ala- bilmek için tek yol canavarı öl- dürmek. Ama canavar kolay kolay ölmüyor. Ölmeden evvel bir kaç kere vurmanız gerek. Canavar öldüğünde siyahla- şıp aşağıya düşüyor. Oyun 256 değişik ekrandan oluşuyor. Gidebileceğimiz yer- ler kırsal kesim, kale duvarları veya kalenin içinde yer alan gatik tarzda yapılar olabilir. Bir yerden iki değişik türde çıkış yolu var. İlk olarak ekranın sa- ğından veya solundan çıkabi- lirsiniz. İkinci yol olarak kapıya dönüp arka veya ön ekranla- ra geçilebilir. Arka ekranlara geçmek için yol üstünde görü- nen kapıları kullanabilirsiniz. Ön ekranlara geçmek için kul- lanılması gereken kapılar ek- ranın alt kısmında işaretlen- Miş. Bir kapıdan çıkmak için bü- tün yapılması gereken yüzünü- zü kapıya dönüp Joystick'i ile- riye doğru ittirmek. Ön ekrana