1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

dışarıya tek şerit olarak iki yana açıl- mış disket kılıfları göndermektedir. Rulo halinde gelen siyah PVC önce özel bir bölümde işlem görmekte, sonra basınç ve ısı altmda beyaz te- mizleyici tabaka ile ayrılmayacak şe- kilde birleştirilmektedir. Geleceğin disket kılıfı daha sonra delgi makinasına uğramaktadır. Bu- rada çok dar tolerans sınırları içinde merkez deliği, indeks penceresi ve yazma engelleyici çentik delinmekte- dir. Delgi işlemi esnasında oluşan ar- tıklar yeniden kullanılmaktadır. Ge- nel olarak disket üretimi doğayı kir- letmeyen bir teknolojiye sahiptir. Şir- ket yöneticisi Bay Lutz Boeder'in de belirttiği gibi, çevredeki su ve hava kirlenmemektedir. Materyal tüketi- mi, hazır mamulün fayda ve değeri ile kıyaslandığında, çok düşüktür. Aynı sanayi bölgesinde üretim yap- tığını farz edebileceğimiz bir pil üre- ticisinin samimi Olarak böyle bir id- diada bulunması düşünülemez. Da- ha sonra giyotine gelen PVC/Lami- at şeridi parçalar halinde kesilmekte- dir. Deliklerine rağmen bu parçalar henüz tam diskete benzemektedir. Bu durum bir sonraki makinede değiş- mektedir. Burada yüksek ısı altında köşeler kıvrılmakta, kenarlar katlan- Ceket katlanır ve üç tarafı yapıştırılır. ' e Yuvarlak vuruş makinesi, tabaka yüzeylerinin düzeltilmesini sağlar. makta ve üç yönden yapıştırılmakta- dır. Firma yöneticisi Bay Boeder, ya- pıştırma yönteminin çoğunlukla kul- lanılan nokta kaynağı uygulamasına kıyasla daha sağlam olduğunu iddia etmektedir. Burada mühim olan dis- ketlerin en zor çalışma şartlarında, örneğin sıcak bir sürücüde bile, mut- lak yassılığını koruyabilmesidir. Bay Boeder'e göre özellikle kaynak yapıl- mış disketlerde dönme momenti bo- zukluklarına rastlanmaktadır. Bu ko- nuda her üretici kendi yönteminin en güvenilir olduğunu iddia etmektedir. Örneğin Maxell, üretiminde nokta kaynağı yöntemini uygulamaktadır. D - , tııı'_" ı cilalanır. Koruyucu zarflar, bir kenarları esas manyetik folyonunun girmesi için açık bırakılarak, ince ve yassı bir kanaldan geçirilirler. Bu sayede eğri olanları ayıklamak mümkün olur. ISI HASSASİYETİ ETKİLER Hidrolik kesme aleti esas diskete formunu verir. Bıçaklar demiroksit ile kaplanmış geniş polyester bandı üzerinde bilinen disket formlarını ke- ser ve merkez deliklerini, indeks pen- cerelerini açarlar. Bu işlem esnasın- da hassasiyet artı/eski 6 mikromet- reyi geçmemelidir. Böyle yüksek has- sasiyette çalışabilmeleri için delgile-