1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

Bunlarda “Alman Birliği Eylemine ilişkin * Türkler aleyhine bir propa- ganda” yapılmaktadır. Federal Almanya çapında yaygın bir bilgisayar oyunu da “Stalag 1|”'- dir. Burada oyuncu, toplama ka- mpında gardiyan olarak ““halk düş- manlarının” kaçmalarını önlemek zorundadır. “Diktatör Hitler” adlı bilgisayar oyununda, oyunun ““Füh- rer”'ine şöyle sorulmaktadır: ““SS'i- niz bir Yahudi takibine çıksın mı?”” “Dikkat Nazi” adlı bilgisayar prog- ramında da “Auschwitz” imha kam- pındaki “duş odalarında” olduğu gi- bi, bir düğmeye basılmak suretiyle grafik olarak bir toplu gaz verilme olayı simule edilmektedir. Ekranda- ki yorum ise şöyle: ““Duş almak iste- yen 10.000 küçük zenci! Kapıları ka- Kristal Gecesi””* düzenleme izni alır. Bu amaçla asker toplanırken, bütü- nüyle yeni dönem üslubunda olmak üzere, halen en militan Nazi vurucu grubu “Nasyonal Cehpe”'nin işe al- ma pusulalarından yararlanılmakta- dır. Bu pusulalardaki sorularda as- kerlerin sadece silahla ateş eğitimle- ri, el sanatlarına ilişkin becerileri ve manevi yapılarının düzgünlüğü so- ruşturulmamaktadır. Bunu eline alan genç şunu öğrenir ki, ““Alman Mese- lesi” son günlerde başka bir şeye da- ha gereksinme duymaktadır: Elektro- nik vari işleme bilgisi (EDW). De- mokratik eğilimli bilgisayar tutkun- larının EDV-bilgilerinden ise, Neo- patın, içeriye gaz verin. -ama orada bulunanlar sadece on kişiydi.-'”. Fe- deral Denetleme Kurulu bile, sahip olduğu tek bilgisayar ekranında za- man zaman “Nazi yazılımı”'nı izle- mektedir. Bu kurul geçen yıl ilk kez olarak ““Türk Aleyhtarlarına Test”” adlı Neo-Nazi oyununu gençliğe ser- bestçe dağıtılmasına izin verilmeyen yasak yayınlar listesine aldı. Her ne kadar Federal Denetleme Kurulu bü- yük ölçüde daha zararsız oyunlara çok çabuk el atıyorsa da, diğer Nazi yazılımları bu yasak listesinde bulun- mamaktadır. Bu tür oyunların zaten el altından dağıtıldığı gerçeği bir ya- na, Berlin Senatosu'nun gençliği ko- rumakla yetkili kıldığı Thilo Geisler'- in düşüncesine göre, kendi kurumu bu olguyla baş edebilmek için tekno- lojik açıdan yeterli donatımdan yok- sun bulunmaktadır: ““Problem bizim oyunlar hakkında rapor yazmak zo- runda oluşumuzdan kaynaklanıyor. Bunun içinse çoğu zaman uygun bir bilgisayarın eksikliğini çekiyoruz”' di- yor Geisler. Bu arada, Berlin'de okuyan ve kendi okulunda da ““Türk Aleyhtar- larına Test”'in ortaya çıktığını ifade eden 17 yaşındaki Pastrick başka bir problemi gözönüne seriyor: “Yasak- lama, oyun tutkunlarının isteklerini bilemiş oluyor öncelikle ve onların şunu şiar edinmelerine yol açıyor: Buna mutlaka sahip olmalıyım.”” Yaklaşık 10 adet ve geniş çapta yaygın Nazi eğilimli bilgisayar oyu- nundan ancak 4 tanesi Federal Denet- leme Kurulu'nun yasak İistesine gir- miştir. Bunların sayısı soruşturma makamlarının önüne gelmiş olanlar- dan her zaman daha fazladır. Oysa bu oyunların çoğu ““halkı kışkırt- ma”', “ırklara karşı nefret aşılama” gibi cezayı gerektirebilecek fiiller içer- mektedir. “Türk Aleyhtarlarına Test” adlı oyunun bilinmeyen yapım- cısına karşı Berlin polisi altı aydan bu yana soruşturma yürütmektedir. Sav- cılık makamının bir sözcüsünün de- yişiyle de “Bundan şimdiye dek her- hangi bir sonuç alınamamıştır ve eli- mizde başka oyunlar yoktur.” Uç noktada yabancı düşmanlığını savunan bilgisayar oyununun anonim yazarını Aralık ayında tanıtmayı ba- şaran NDR-Televizyon Magazin Programı “Panaroma” ise konuyu daha iyi araştırmış olduğunu ortaya koymuştur. Burada kendi “oyun dü- şüncesini”” temellendiren ve bu dü- şüncenin aynı yaşta pek çok dostu ve tanıdığı tarafından da benimsendiğini ifade eden 17 yaşındaki genç şöyle konuşmuştu: “Günlük yaşam içinde Türklerin her taraftan ortaya çıkma- ları kızdırıyor beni.”” Kendi oyun dü- şüncesinin gerçekleştirilmesi konu- sunda da şöyle demişti: ““Başka hiç- bir iletişim aracında bilgisayarda ol- duğu gibi yürütülemez bu.” Bu ara- da Batı Berlin Yahudi cemaatinin başkanı Heinz Galinski, bir “skan- dal”'dan ve “gelişmekte olan kuşak- larla ilgili bir tehlike”'den söz etmek- tedir. Çünkü burada yeni teknoloji- yi kendi amaçları doğrultusunda kul- lananların tek tük şaşkın kişiler de- ğil, tersine organize olmuş aşırı sağ- cılar olduğu yolunda belirtiler gitgi- de çoğalmaktadır. Frankfurt'ta bir posta kodu üze- rinden alınan “Nazi Demo” adlı oyunda anonim yazarlar aşırı sağcı NPD'den ve Alman Nasyonal Gaze- tesi'nden kendi dostlarını selamla- maktadırlar. -thanx for the good sounds-. Burada, Nazi Almanyası'- m yücelten kötü bir ürünün digital plak sesi duyulmaktadır: 1942'nin orijinal müziği ile birlikte aktüalite filmi: *“SS-kıtası durdurulmaz bir bi- çimde ileri doğru yürüyor...” “Vic- tory of the Dictator” (Diktatörün Za- feri) adlı oyunda Viking miğferli bir kuru kafa, gamalı haç ve SS harfleri “The right way”'i (Doğru yolu) va- ad ediyor. Daha sonra, ekrandaki tanıtım ya- zısı sırasında bir grubun şöyle seslen- diği duyuluyor: “Genç Almanya'yı ve ulusların kendi yazgılarını belirle- me hakkına dayanarak bütün Al- manların büyük Almanya etrafında birleşmelerini talep ediyoruz. Hiçbir Yahudi yurttaş olamaz. Yaşasın za- fer!”'. Masraflı bir grafiğe sahip ve Nazi büyüklerinden seçilmiş alıntılar- la doldurulmuş Amiga programının içeriğine gelince: Genç bir çocuk “Rayh'ın bakanlığına” yükseltilir. Bu çocuk “Zencilere, Türklere, Ya- hudilere ve diğer asalaklara” karşı komplo kurmak için bir ““Döner Naziler şu an için henüz korkuyor gi- bi görünmüyorlar. * Kristal Gecesi ya da Kırık Cam Haftası: 7 Kasım 1938'de bir Yahudi göçmeninin Pa- ris'te bir Alman diplomatını öldürmesi üze- rine, iktidardaki Nazi Partisi yöneticileri, korkunç bir kıyım düzenlediler. Hitler, Gö- rTing ve Göbbels'in direktifleriyle Gestapo yö- neticisi Heydrich tarafından planlanan ve yö- netilen kıyımda, 9 Kasım'ı 10 Kasım'a bağ- layan gece 7500 dükkân yağma va tarhip edildi, hepsi Yahudi olan 36 kişi öldürüldü. 119 sinagog yakıldı, bunlardan 79'u tama- men tahrip oldu. 20.000 Yahudi tutuklan- dı. Suçlulara komik sayılabilecek cezalar ve- rildi. 25