1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

AMIĞA m STRUCTURE DEĞİŞKENLERİ: Structure değişkenler birçok değiş- keni kapsayan ve gerektiğinde kapsa- dığı tüm değişkenlerle tek komutla iş- leme girebilen elemanlar topluluğu- dur. Bu grup içinde çeşitli tipten de- ğişkenler bulunabildiği gibi bir struc- türe içinde başka structure elemanları de bulunabilmektedir. Örnek olarak tek bir değişken için- de çeşitli kişilere ait ad, soyad, yaş ve boy bilgilerini içeren bir structre ta- nımlayalım: Siructre kişi * char ad (121; Char soyad (12)1; int yaş; int boy; Structure değişkenimizin ismi “ki- şi'”'dir. Böylece structure değişkeninin hangi değişkenleri içerdiği ve değiş- kenlerin tipleri tümden belirlenmiş ol- maktadır. Şimdi bu structure elemanına içer- diği değişkenlere uygun bilgiyi akta- ralım. Bu işlem için eleman adlı de- ğişkeni kullanalım. Bu değişken ta- nımlanırken structure olduğunu be- lirtmemiz gerekmektedir. Struct kişi eleman; ifadesi bu değişkenin yukarda ta- nımlanan yapıya uygun bilgiler içe- receğini belirtmektedir. Bu tanımlama sırasında elemana ait bilgiler girilebilir. Struct kişi eleman — | “Ahmet”, “Demir”', 18, 180 ; Görüldüğü gibi birçok değişken tek bir isim altında kolayca işleme konul- maktadır. Tanımlamanın hemen ar- dından sırasıyla structure elemanının bilgileri girilmektedir. Eğer program içinde bize gerekli olan bilgi soyad ise bu bilgiye ulaşmak için şu formu kul- lanırız: soyisim — eleman.soyad; Siructüre değişkeninin isminden hemen sonra gelen nokta o elemana