1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

MAGNETRON yunda bir robutu kontrol ediyoruz. Sekiz uydudan oluşan sistemdeki Uuzay İstas- yonlarında bulunan dört reak- törü etkisiz hale getireceğiz. Her uyduda bir adet uzay İs- tasyonu, her uzay İstasyonun- da da dört tane reaktör oldu- gğundan İşimiz çok zor. Bir Uuzay iİstasyonundan di- ğerine geçebilmek için dört reaktörün tamamını devre dı- şi birakmak lazım. Ancak bun- dan sonra diğerine geçebili- yoruz. Bir uzay istasyonundaki tüm reaktörler kapatıldığında, Işıklar söndüğünden her taraf simsiyah oluyor. Reaktörleri rahat rahat ara- mak mümkün değil çünkü nö- betçi robotlar bizi durdurmak için ellerinden geleni yapıyor- lar. Robotları yok etmek için bulunduğumuz uzay İstasyo- nunda İzin verilen silahı kulla- nabiliriz. Robotları etkisiz hale getirmenin bir başka yoluda onları yakalamaktır. Robotla- ri silahımız yardımı İle vurmak varken niçin yakalamaya ça- lışalım sorusu aklınıza gelebi- lir. Eğer nöbetçi robotu başa- rılı olarak yakalarsanız enerji- 38 niz yenilenir. Eğer tutma işlemi çok başarılı gerçekleşmişse tuttuğunuz robot sizin tarafını- za geçer. Bu şekilde bir hak kazanmış olursunuz. Bir robotu tutmayı başardığı- nızda ekran değişiyor. Şimdi karşımızda üçe üçlük çözül- mesi gereken bir bilmece var. Nöbetçi robotlar yakalandık- larında kendi kendilerini yok etme mekanizmeleri çalışıyor. Eğer robot kendi kendini yok etmeyi başarırsa sizde onun yanında olduğunuzdan birlik- te yok oluyorsunuz. Bu acı so- nu önlemenin tek yolu bilme- ceyi çözmek, Bilmeceyi başarı ile Çözmek İçin alf sıranın bomba şekillerinden oluşma- sı gerekiyor. Orta ve üst sırayı- da her sırada aynı üç şekil olacak şekilde düzenlediği- nizde şifreyi çözdünüz demek- tir. Artık ele geçirdiğiniz robo- tu istediğiniz gibi kullanabilir- siniz. Ancak hemen belirtelim, şifreyi çözmek için fazla zama- nınız yok. Diğer uzay İstasyonlarında nöbetçi robotlar giderek uğ- raşılması zor hale geliyorlar. Nöbetçilerin nasıl yakalana- cağını öğrendiğimize göre re- aktörlerin kapatılması ile ilgi- lenebiliriz. Reaktörlerle uğraşabilmek için gerekli karenin üzerinde durmak gerekiyor. Bundan sonra recaktör ekranına geçi- yoruz. Reaktörün dört tane ya- kıt çubuğu var. Çubuklar iki terminalin arasında duruyor ve çubukların iki tanesi artı İki tanesinde eksi değerli. İki ter- minal arasındaki bağlantıyı kesmek için eksi değerli çu- buklarla artı değerli çubukla- rın değerlerini eşitlemek gere- kiyor. Bu işlem tamamlandı- ğında reaktör kapanmış de-