1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

Çev.: Güven Savaş KIZILTAN Yasaklanmış bulunan ““Nasyonal Sosyalistler Eylem Cephesi”'nin üye- lerine karşı Mart başlarında Stutt- gart'ta girişilen geniş çaplı polis ha- rekâtı sırasında birçok bilgisayara ve yüzlerce diskete el konuldu. Soruştur- manın sürdürülmesi nedeniyle, ilgili kurumlar el konulan yazılımların içe- rikleri hakkında bilgi vermek istemi- yorlar. Nasyonal sosyalist içerikli yazılıma ilk dikkati çekilenlerden biri olan ve Berlin'de gençliği koruma etkinlikle- rinden sorumlu bulunan Geisler, bu konuda gene de şunu söylüyor: “Bi- ze ulaştırıları oyunlar karşısında tüy- lerim diken diken oldu.”” Neo Nazi- lerin bilgisayar alanında da etkinlik- lerini bu buluntular bir kez daha ka- nıtlamış oluyor. Tıpkı geçen yılın baş- larında Berlin polisinin “*Almanya Özgürlükçü İşçi Partisi”'ne karşı gi- riştiği operasyonda ele geçen şu oyun gibi: “Türklerle İlgili Test”. Made in Buchenwald (Ekranda şöyle bir ka- yıt görülmekteydi: “*Copyright 1986 by Hitler & Hess”') 18 yaşındaki Mar- tin bunu ilkin “alışılagelen uçukların kötü bir şakası” sandı. Bu delikanlı makine dilinde programlanmış olan oyunu elektronik posta kutusunda 24 (BTX) ve “Funsoft” başlığı altında keşfetmişti. Martin konuşmasını şöy- le sürdürüyordu: “Ekranda daha sonra beliren şeylerin ise artık şaka ile hiçbir ilgisi yoktu. Yapılacak tek şey devreyi kesmekti'”'. Kırmızı fon üzerindeki beyaz dairenin içinde si- yah bir gamalı haç, tanıtma yazısın- dan hemen sonra monitörden yansı- maktaydı. ““bu program aracılığıyla Alman dostlarımız şunu saptayabilir- ler: Türkleri seviyorlar mı, yoksa on- ları gövdelerinden kafaları ayrılmış olarak görmeyi mi tercih ediyorlar? ”. Burada daha sonra da şöyle denil- mektedir: “Aryan dostlarımızın A, B, C ve D tesilerine ilişkin olarak dört cevap imkânları bulunmaktadır”. “Türkler neden hep Yahudi türküle- ri söylerler?” türünden Neo-Nazi so- rularına verilen cevaplar ekranda “Bravo, Hitler delikanlısı!”” diye ödüllendirilmekte ya da “Yanlış, Auschwitz'e yollayın!” - tepkisiyle karşılanmaktadır. Bilgisayar dilinde ““Naziware”” ola- rak adlandırılan aşırı sağcı Software'- in (yazılım) kökeninin saptanması posta kutusunun denetçileri ve tele- fon aboneleri için zor olmaktadır. Göndericiler yabancı kullanıcı adla- rı vermekte ya da eğer mümkünse bil- anz #utsehland kennt sich selinem freieser t dirilerini anonim bir tarzda ve “ko- nuk”' olarak elektronik posta kutu- suna yüklemektedirler. Berlin ise, yüksek oranda yabancı barındıran bir kent olarak Nazi yazılımının merke- zini oluşturmaktadır. Bu yakınlarda Berlin'de ““Führer”'i monitörde yeniden dirilten bir prog- ram da sunulmuştu: Yüksek teknok- rat Hitler “Bir Alman olmaktan gu- Tur duyuyorum” diye ilan etmekte- dir elindeki megafonla. Anonim programcı burada bir müzikal fon oluşturmayı bile düşünmüştür: Gö- rüntüyü SA'ların Nazi marşı olan “Horst-Wessel-Lied'' eşlik etmekte- dir. Elektronik posta kutularının dışın- daki kaçak yazılım pazarına güçlü Alman yazılım tasarımcıları çoktan- dır el atmış bulunuyor. Flensburg ile Münih arasındaki okulların bahçele- rinde disket alışverişine ilişkin bir ti- caretin serpildiği görülmektedir. Bu disketlerde, yalnızca korsan kopya- lara eklenmiş bir biçimde de olsa, fa- şist bilgisayar oyunları depolanmış bulunmaktadır. Böylece, Nordrhein- Westfalen'de aslında zararsız bir oyun olan ““Harry's House”'un kor- san kopyaları piyasaya sürülmüştür; tabii değiştirilmiş tanıtım yazılarıyla.