1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

dan birisi. Bir çeşit lazer olan bu silahla biriketleri tek tek yok edebilirsiniz. A harfine karşılık gelen silah topun soyapa yapışmasını sağlıyor. Böylece topu başka bir yere götürüp ateş tuşuna basarak oyuna devam ede- biliriz. V harifinin karşılığıda bir çeşit lazer. Ancak lazer sopa- ya değil topa yerleştiriliyor. Ateş yönünü Joystick ile ayar- layabilirsiniz. Son silahın etkisi oldukça ilginç. Ekran topa tu- tuluyor. Daha doğrusu bir an- da 32 topa birden sahip olu- yoruz. 038 yılındayız. Cappin sa- vaşlarından bu yana yak- laşık on yıl geçti. Çok uzak bir galakside yaşayan kötü imparator barış içinde yaşa- makta olan Cybernetica ga- laksisini işgal etti. Biz Prens Tomos rolündeyiz. Prens, Cappin savaşlarındaki ihtilal güçlerine üye olup ya- şayan tek kişi. Kötü imparatoru yok etme görevini gerçekleştireceğiz. İmparator özel olarak koru- nan onaltı yıldızlı bir sistemde yaşamakta. Oyunun ilk düzeyinin başla- ması İle yoğun düşman saldı- rılarıda başlıyor. Bu yoğun sal- dıri karşısında geri çekilmeyi düşünürseniz geminizin yönü- nü değiştirip geri çekilmeniz mümkün. Yeni silahlar elde etmek için Silahları almak çok kolay. Büyük renkli biriketlerden biri- ni yıktığımızda yukarıdan yu- varlak bir disk düşüyor. Bunu aludığınızda silaha karşılık ge- len harf GRAVY kelimesinde renk değiştiriyor. Beş disk top- ladığınızda harflerden birisi yanıp sönmeye başlıyor. Bu harfe ait silah emrinizde de- mektir. Silah almanın başka bir yolu daha var. Yanıp sö- nen bloklara topu çarptırırsa- nız silaha sahip olursunuz. Silahlardan başka boşluk tu- şuna basarak başka özellikler elde edeceğiniz ekrana gelir- blokların üstünden Uuçmanız gerekir. Bir bloğun üzerinde belirli bir süre dolaşırsanız blok bir sonraki en güçlü silaha dö- nüşür. Ancak her düzeyi belirt- mek için belli bir zaman limiti olduğu için ekstra silahlar el- de etmek için bu yöntem pek iyi değil. Düşman gemilerini yok et- mek için gemimizin ön kısmın- da üç koldan afteş edebilen bir lazer bulunuyor. Bundan başka geminin arkasında ve yanlarında da lazer bulunabi- liyor. Her oyunda geminin si- lah düzeni biraz farklı oluyor. Bu silahlardan başka akıllı bombalar ve geminin etrafını saran koruma kalkanları diğer silah çeşitleri. Koruma kalkanı siniz. Bu ekrandaki seçenekler yardımı İle bir sondaki ekrana geçebilir, ekstra sopa alabilir veya topu yavaşlatabilirsiniz. Topu yavaşlatma özelliği çok önemli, çünkü bir silah kul- landığınızda veya ekstra sopa aldığınızda topun hızi artıyor. Oyunun değerlendirilmesi: Firebird / Disket - Kaset GRAFİK : 6 SES Z ZORLUK : 8 DEĞER :8 GENEL :7 aynı zamanda gemiye fazla yaklaşan düşman gemilerinin yok olmasınıda sağlıyor. Bun- lardan başka boyut değişimi sağlayan bir silahımız daha var. Bu silah vasıtası İle başka bir boyuta geçiyoruz. Bİz aynı hıza sahipken diğer gemiler yavaşlıyor. Artık rahatlıkla bü- tün düşmanları saf dışı biraka- biliriz. Son olarak imdat paketi var. Çok sıkışık durumlarda RUM/STOP tuşuna basarak ek- stra silahlara erişebiliriz. Oyunun değerlendirmesi Databyte / Disket - Kaset GRAFİK : 7 SES 8 ZORLUK : 9 DEĞER :8 GENEL :8