1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

A Resim işlemede önemli öğelerden biri de video sistemi. DEDEKTİF BİLGİSAYAR İZLERİ GÜVENCEYE ALIYOR Çek dolandırıcılığı, olağanüstü bir el becerisi ve hayli cesaret gerektirdi- ğinden, dijital banka hırsızlığından çok daha zor. Çünkü eğer bir kimse dolandırıcılığı zamanında fark edecek olursa, yakalanmak işten bile değil. Bavyera Eyaleti Ağır suç Dairesi çek dolandırıcılarının, evrak sahte- karlarının ve soyguncuların izlerini daha kolay sürebilmek için dijital re- sim çözümlemelerinden yararlanıyor. Dr. Bernd Kopainsky ağır suçlarla il- gili şubede “belgeler ve kâğıtlar” ala- nında çalışıyor ve delil olarak önem taşıyan resimlerin niteliklerini düzelt- mek amacıyla 1984 yılından bu yana bilgisayardan yararlanıyor. Örneğin net olmayan bir resmin fotoğraf la- boratuvarında netleştirilmesi olduk- ça zor bir işlem. Bir defasında oto- matik kameradaki bir hata banka soygunu sırasında çekilen resimlerin net olmamasına yol açmıştı. Normal olarak bu fotoğraflar suçluların be- lirlenebilmesinde yardımcı olamıyor- du. Ama ağır suç teknikeri, failleri gösteren bu bozuk fotoğrafları yük- sek çözünürlük kamerası bulunan bir video sistemine yerleştirdi. Video, ka- meranın çözünürlüğünü işleyeri (625 ya da yüksek çözünürlükte 1258 sa- tır ve satır başına yaklaşık 885 nok- ta) bir bilgisayara bağlanmıştı. Uz- man, enterferans ve renkli filtrelerle optik yoldan daha iyi bir resim elde etmeye çalıştı. Daha sonra bu fotoğ- raf sayısallaştırıldı ve bilgisayarla ye- niden işlenebilir hale geldi. Örneğin, 28 Yalnızca filtreleri kullanarak birçok tahrifatı meydana A çıkarmak mümkün. Bu resimde bir pasaportun geçerlilik tarihinin pasaport sahibi tarafından tek bir çizgiyle 1985'ten 1988'e dönüştürülmüş olduğu açıkça görülebiliyor. &Ğ ."r i ; Â Bir Fransız'a ait bu kimlik kartındaki “ka- zıma”'nın kanıtlanabilmesi çok zordur. Boy hanesinde “1mB0” olarak yazılan kayıt, “1m60”a dönüştürülmüş. Kontratın artırılması ve kenar çizgilerinin belirlenmesi işlemlerinden sonra, tarif edi- len bölge açıkça ortaya çıkıyor. İki damga izinin üstüste bindirilmesi yoluyla yapılan karşılaştırmada gri yüzeyler, dam- gaların aynı oldukları yerleri; siyah ve be- yaz yüzler ise farklı oldukları yerleri gös- Alt satırdaki “verschiedenen”'' kelimesin- deki örtüşme ve var olan az bir sapmadan ötürü “Vergleich” kelimesindeki derinlik efekti.