1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

Çev: Güven Savaş KIZILTAN Gençliğe zararlı yayınlarla ilgili Fe- deral Denetleme Kurulu kesin önlem- ler alıyor. İlk bilgisayar oyunları şim- di yasaklanmış yayınlar listesine alın- mış durumda ve bunların reşit olma- yanlara satılmasına artık izin verilmi- yor. Bonn'dan gelen sansürden ötü- rü yazılım alanı bir yaprak dökümü- nün tehditi altına mı giriyor? Aşağı- daki sayfalarda hararetle tartışılmak- ta olan bu konu ile ilgili olguları ve görüşleri okuyacaksınız. Süvari bölüğü kumandanı olarak kararlarınızı bir intihar-misyonu doğ- rultusunda almak zorundasınız: Sov- yet savunma merkezini tahrip etmek için Sovyet üslerini devre dışı bırakın ve Moskova'ya saldırın. Bu kışkırtı- cı talep aşırı sağcı soğuk savaş yanlı- larının kaleme aldığı bir yergi yazısın- dan değil, son aylarda on binlerce sa- tın alınan ve kopya edilen başarılı bir bilgisayar oyunu olan “Raid over Moscow”'un talimatından alınmıştır. Oyuncunun neden dolayı ““Sovyet/''- leri birbiri arkasına devre dışı bırak- ması gerektiği el-kitabında akla yat- kın bir biçimde açıklanmaktadır: Yüksek çözünürlü grafikte bir dün- ya haritasının da gözönüne serdiği üzere, hain Sovyetler Birliği ansızın birkaç atom roketini Amerikan kent- lerine doğru ateşlemiş bulunmakta- dır. Bu programda pervasız bir tavır- la ve özenle kotarılmış bir düşman imgesi kullanılıyor: Savaş düşkünü sosyalizmin “kızıl tehlikesi.”” KIZIL OLMAKTANSA ÖLMEK Mİ? Birkaç haftadan bu yana “Raid över Moscow”'nun ve diğer beş adet savaş oyununun reşit olmayanlara sa- tılmasına artık izin verilmiyor. Genç- 21