1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

WOLFMAN Dracula, Frankenstein ve Jack the Ripper'dan sonra başka korku kahramanı kaldı mı diye düşündü- ğümüz sırada Rod Pike başka bir korku kahramanı daha buldu ve ye- ni bir adventure ile tekrar karşımı- za çıktı. Wolfman de tahmin edebi- leceğiniz gibi bundan öncekiler ka- dar iyi ve ürkütücü. Kurt adam filmlerini hemen hepi- niz seyretmiş ya da duymuşsunuz- dur. Bilmeyenler için burada ufak bir hatırlatma yapalım. Kurtadam- lar, gündüzleri normal insan halin- de oldukları halde geceleri kurt ha- line dönüşerek korkunç cinayetler işliyorlar. Sabahleyin de hiçbir şey olmamış gibi tekrar insan kılığına dönerek yaptıkları her şeyi unutu- yorlar. Oyun, Dracula ve Frankenstein gibi üç ayrı bölüm halinde. İlk iki bölümü ayrı ayrı yükleyerek oyna- yabilirsiniz, ancak üçüncü bölüme başlayabilmek için önceki bölümün sonundaki şifre kelimesini bilmeniz gerekiyor. Ayrıca oyunun her bö- lümünde başka bir karakter rolüne giriyorsunuz. Oyuna başladığınızda derin bir uykudan kalkmış bir kurt adam ola- rak uyanıyorsunuz. Üzerinizdeki yeleğin bazı kısımlarının parçalan- mış ve kan içinde olduğunu görün- ce aklınız karışıyor. Hemen bir ye- rinizin kesilip kesilmediğini kontrol ediyorsunuz, fakat tuhaf bir şekil- de hiçbir yaralanma belirtisi gözük- müyor. Ancak dışarı çıkıp kalaba- lığın arasına karışınca olanları ya- vaş yavaş anlamaya başlıyorsu- nuz. Yerde yatan çıplak bir kızın vücudunu bulan halk hemen siz- den şüpheleniyor ve eğer bazı de- lileri yoöketmediyseniz kasabalılar hemen sizi tanıyarak (odanızda araştırma yapmayı unutmadıkları- nı ekleyeyim) yakalıyorlar. Böylece ilk yapmanız gereken şey kaçarak izinizi kaybettirmek oluyor. Bundan sonra önünüzde uzun bir yol var ve yolda kendiniz hakkındaki acı gerçeği öğreniyor- sunuz. Bunun yanında yolda kan için duyduğunuz isteği kontrol et- meyi öğrenmelisiniz. Aksi takdirde oyunda fazlaca ilerlemeniz pek ola- sı değil. Oyunun ikinci bölümünde rol de- 46 ğiştirerek Nardia adında genç ve güzel bir kız haline geliyorsunuz. Bir akşamüstü eve gitmek üzere yolda yürürken kalabalıkta bir ya- bancıya rastlıyor ve merak edip da- ha yakından bakmak için durunca karşınızda genç ve yakışıklı, fakat oldukça bitkin (kim olduğunu tah- min ettiniz mi?) bir adam buluyor- sunuz. Karşılıklı konuşmalardan sonra adamın adının David olduğu- nu, uzak yoldan geldiğini vb. öğre- nince, adama acıyarak evinize gö- türmeye karar verince işler karışı- yor. Gece, evde, David hakkında- ki acı gerçeği öğreniyorsunuz. Son bölümde tekrar kurtadam olup acımasız kurt avcıları tarafın- dan kaçırılan güzel Nardia'yı bu adamların elinden kurtarmaya ça- lışıyorssunuz. Bu esnada aslında onu sevdiğinizi anlıyorsunuz ve onu kurtarma çabanız yepyeni bir anlam kazanıyor ve oyunumuz da burada *'Kurtadamın aşkı”' filmine dönüşüyor. Neyse, şaka bir yana oyunun sonunda gizli bir manastı- ra ulaşıyorsunuz ve bütün düğüm- ler burada çözümleniyor. Rod Pike'ın bundan önceki ad- venturelarıyla Wolfman arasında belirgin bir farklılık var. Daha önce- ki oyunlarda, konular, orijinal ro- manlara (Dracula, İrlandalı yazar Bram Stoker ve Frankenstein, İn- giliz yazar Mary Shelley) ve olay- lara (Jack the Ripper) bağlı halde bu oyunun hikayesini Rod Pike kendisi yazmış. Bunda da oldukça başarılı olduğu rahatlıkla söylene- bilir. Rod Pike'in adventurelarında rastladığımız başka bir özellik, oyu- nun kahramanının duygusal dün- yasına yakından eğilmesidir. Wolf- man de Pike, oyunun kahramanı David'i doğanın şanssız bir şekilde acımasız davrandığı bir insan ola- rak inceliyor. Bu arada, metin ola- rak yapılan tasvirlerin de detaylı ve etkili olduğunu belirtmeliyim. Hele kurtadam olduğunuz kısımlar son derece gerçekçi bir biçimde yansı- tıliyor. Wolfman için belki “zor bir ad- venture ' denilebilir. Özellikle oyu- nun başındaki kalabalıktan kurtul- mak pek kolay değil. Ancak her bil- mecenin mutlaka mantıklı bir ceva- bı var ve bu bilmeceleri hangi sıra- da çözeceğinizi program size ken- disi gösteriyor. Yine de oyunun ba- şında takılıyorsanız * gelecek ay ipuçları bölümüne bakmanızı öne- ririm. CORL/C64 Kaset-Disket DEĞERLENDİRME: 6 GRAFİK : 8 ZORLUK — : 9 OYNANABİLİRLİK : 10 GENEL : 8

Bu sayıdan diğer sayfalar: