1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

mektir. İşinizi bitirdikten sonra yanımıza bir. yakıt çubuğu alınca diğer reaktör için hazı- rız demekltir. Taşıdığımız yakıt çubuğu durumumuzu önemli ölçüde etkiler. Mesela çubuğun ağır- llğı arttıkça rampoaları çıkışımız zorlaşır ve ağırlaşır. Çubuğun manyetik özelliğide hareketle- rimizi etkiler. Ekranın sol alt kö- şesinden ağırlık, sağ alt köşe- sinden de manyetik şiddeti' öğrenebiliriz. Üzerinden geç- tiğimiz bazı karelerde çeşitli yönleri gösteren ok işdaretleri vardır. Manyetik durumumuza göre bu ok İşaretlerinin göster- diği veya onlara zit yönde İtİ- liriz. Bazı yerlerde görebileceği- miz bilgisayar terminallerine girerek robotumuz hakkında ve bulunduğumuz uzay istas- yonundaki reaktörler hakkın- da bilgi edinebiliriz. Termina- le girmek için terminale değ- mek gerek. Bütün reaktörleri kapatmayı başardığımızda bir sonraki uzay İstasyonuna geçebilmek için ışınlama karesini bulup © karenin üstünde durmak ge- rekir. Her uzay İstasyonunda PREDATOR yunumuz dört bölümden oluşuyor. İlk bölümde İçi gerilla dolu ormanda ilerleyip gerillaların kampını yok etme- miz gerekiyor. Gruptaki diğer adamlar gerillaları etkisiz ha- le getirmek için yola çıktılar. Ancak hepside gerillalar tara- ftından öldürüldü. Yol boyunca İlerlerken ağaçlardan veya yerdeki de- liklerden çıkan gerillaların sal- dırısına uğrayacağız. Gerilla- ların bazılarıda ilerlemekte ol- duğumuz yolda karşı taraftan geliyorlar. Yol boyunca ilerler- ken öldürülmüş olan arkadaş- larımıza ait silahları alabiliriz. Düşmanlarınızın sizi izlediğini ekranın mavileşmesinden an- layabilirsiniz. Karşımıza çıkan gerillaların ilerlemeyi zorlaştırmaktan baş- ka bir zararları yok. Asıl tehli- ke dış uzaydan gelmiş bir ya- bancıdan kaynaklanıyor. Helikopterden indiğimizde elimizde bir makineli tüfek, sı- nırlı sayıda kurşun ve bir kaç tane el bombası bulunuyor. Oyunda başarılı olmak için çok dikkatli olmak gerekiyor. Etrafı dikkatlice araştırmadan ilerlemek çok tehlikeli. Gerilla- lardan kurtulsanız bile çok faz- la cephane harcamak zorun- da kalırsınız. genellikle iki veya üç ışınlan- ma karesi bulunur. Yolunuzu kaybetmemek için bir harita çıkarmak faydalı olabilir. Robotumuzun kullanabildiği silahlarda çok ilginç. Düşman robotları yok etmede firizbi şeklinde diskler, bümerang lar, ve köşelerde seken bom- balar kullanabiliriz. Oyunun Değerlendirmesi: Firebird / Disket - Kaset GRAFİK : 8 SES .7 ZORLUK : 8 DEĞER :9 GENEL :8 Oyunumuzun ikinci bölümü- de ormanda geçiyor. Bu se- ferde gerillalarla savaşmak zorundayız. Bu bölümün diğer bölümden farkı gerillaların varlıklarını daha fazla belli et- meleri. İkinci bölümün sonunda bir uçurumun kenarına geliyoruz. Ve uçurumdan başka geçit yok. Üçüncü bölümde kahrama- nımız karşımıza çamurla kap- lanmış olarak çıkıyor. Bu bö- lümde çamur önemli bir rol oynuyor. Çamurla kaplıyken yabancı bizi göremiyor. Za- man geçtikçe çamur çıktığın- dan yol üzerindeki çamurlu