15 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

15 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS Bekleyenler Samet , Ağaoğlu hâlâ Sovyet Rusya- oğlu da onun dönüşünü bekliyorlar. Uzun zamandanberi süren arkadaş- lıklarını nikâh masasında daha da uzatmak kararına varmışlar. Sade- ce Kulüp 33'de değil, oherzaman, heryerde beraberler. İstanbul, önümüzdeki günlerde başka bir düğün daha kutlayacak, ama henüz günü belli değil. Suna Aksu ile İlhan Sarvan da herzaman, heryerde oberaberler. Buna karşı- lık, Emrullah Aksu ile eşi hiç bir zaman, hiç bir nal beraber gö- rünmüyorlar, nedens Opera kulisi yine karıştı Cüneyt Gökçer ayrılınca Operada arış havası esecek diye iddia e- denler hakir çakmadılar. Gökçer ti- yatro çalışmalarında huzura kavuş- tu ama, Aydın Gün için aynı şey söylenemez. Çünkü Operada yöneti- cilerin değişmesi hiç bir şeye yara- mıyor, kadro aynı kaldıkça, eski ha- i . Nitekim "Batının " operasının kulisinde epeyce gürültüler oldu. Sevda Aydan, ge- çen yıldanberi sahneye çıkmama- nın üzüntüsünden kurtulamadı. "Ba- -ının Kızı" geçen mevsim sahneye konulmadığı için, bir yıl seyircileri- ne hasret kaldı. Bu yıl da gala ge- cesi Meral Alper sahneye çıkınca, Sevda Aydan âdeta hasta oldu. Vak- tiyle hırçın sz rolünü de büyük bir başarıyla nayan Sevda Aydan, hislerini, argın iklimin göstermek- te acele eder, tepkisini saklayâmaz. Ama. "Batının Kızı", Operanın çok sabırlı sanatçılarının da sabrını bi- raz taşırdı. Aydın Gün, geçen yıl çok sevdiği Mete Uğuru bile biraz geri- ye itti. Belki Altan Günbaylar filân memnundurlar ama, kulisteki hoş- nutsuzluk (o gündengüne genişliyor. Hele "Şen Dul" operetinin bu yı yeniden sahneye konulacağını du- yanlar büyük bir şaşkınlık içinde- ler. "Repertuvar operası iddiaları nerede kaldı?" diye soruyorlar. Öz- can Sevgen ve Nevin Pere, İstanbul- da "Manon Lesko'yu söylüyorlar. Fakat Özcan Sevgen, ankaralı seyir- cilerinin de karşısına çıkmak isti- yor. Bu isteği yerine getirilmezse, Avdın Güne kırgınlar grupuna o da katılacağa benzer. 15 Ekim 1966 TÜLİDEN HABERLER Çakın Eray, açılış gecesinde Mefharet Atalay ile Neşeli Tabii, kulis dışında da bir takım kırgınlıklar var. o Özellikle Ankara- nın bale seven seyircileri, balenin ikinci plâna atılmasından hiç hoşi lanmadılar. Yetkililere rastladıkça, Opera gişesine asıl geliri sağlayan balenin ankaralı seyirciden niçin e- sirgendiğini soruyorlar. “Kulüp 12" çok eğlenceli İstanbulun eğlenceli köşelerinden biri de Kulüp 12. Kulüp 33'de yaş ortalaması onaltıya indiği için, biri- çok geceler, çocuklardan başka kim- se görünmüyor. Tanıdıklar hep, Ku- lüp 12'de. Bir süredenberi hiç bir yerde görünmeyen Rüçhan Çamay -Demirağ- da artık, kocası ve yakın arkadaşı Lâle Sarı ile bu kulübe sık sık geliyor, Rüçhan Çamay, yeni a- çılacak Play Boy Kulübünde şarkı bir ağırlama söylemeğe (o hazırlanıyor. İstanbul sosyetesi de bu kulübün nasıl bir külüp olacağını merak ediyor. Ta- bii, özellikle, kulüp denilince oyun- dan, kolondan, bakaradan başka bir şey düşünmeyenler... Çifte sevinç Geçen yıldanberi Ankarada "birçok geceler Çakında sona eriyor. Ku- lüplere, pavyonlara gidenler, Çakın- da bir çorba içmeden eylerine döne- miyorlar. Geçtiğimiz hafta Çakın E- ray, kulübünü resmen açtı. Açılış gecesi odoğum gününe o rastladığı için, Eray çok neşeliydi. Misafirleri- ni gayet iyi ağırladı. Sevimli şarkı- cı Mefharet Atalay da arkadaşı şere- fine güzel şarkılar söyledi. Gecenin en neşeli grupu, Reşit Pirelilerdi. 29