October 15, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

October 15, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

© A İK | & Cilt : XXXVI Sayı: 643 15 Ekim 1966 HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Buyur Demirci, marifetini! Bu hafta, Türkiyede bir Dr. Fran- kenştayn bulunuyordu ve Dr. Frankenştayn yarattığı canavar ta- rafından parçalanmak korkusuyla, ne yapacağını bilmez halde, şaşkın dolaşıyordu. Dr. Frankenştayn, Süleyman De- mirel; yarattığı canavar, din devleti taraftarlarıdır. Bu grupun, lideri ol- masa bile sembolü durumundaki Elmalı Hoca görevinden alınmak istenince kopardığı fırtına Türkiye- de çok kimsenin gözünü açmıştır. Zira, bir teşkilâta sahip olmadığı AP borazanları tarafından mütema- diyen ilân edilen ve bu yüzden mem- leket için bir tehlike teşkil etmediği ileri sürülen aşırı sağ, daha işin ba- şında tam manasıyla organize oldu- gunu belli etmiştir. AP'nin gafleti ve kendisini kurnaz sanan Demirelin 4 Sağcı Yeni İstanbulun başlığı Dr. Frankenştaynın eseri dalâleti sayesinde (yeraltında mü- kemmel şekilde (o örgütlenmiş olan bu cereyan içinde bulunduğumuz haftanın başında bunu suyüzüne de çıkarmıştır. Sağ cereyanın en iler- deki organlarından Yeni İstanbul, Salı günü, birinci sayfasındaki ko- caman manşetinde "Halk Komite- leri"nin kurulduğunu ilân etmiştir. Bu "Halk Komiteleri" din ve imam dinsiz ve imansızlara karşı savuna- caklardır. Talihin 7 tecellisi: Şimdi | numaralı ve imansız, İnönü değil Süleyman Demireldir! Dr. Frankenştayn gerçekten perişan haldedir ve tarih onu, sadece bu durumu Cumhuriyetin 43. yıldönü- münde Türkiyede yarattığı için as- la affetmeyecektir. Dr. Frankenştayn "Halk Komi- teleri"nin kuruluşunun ilânından bir gün önce Konyada "Camiler a- çık, ibadet serbest. Daha ne istiyor- sunuz" diyerek içine düştüğü çık- mazı acıklı tarzda belirtmiştir. Zira camiler AP'nin kazandığı son seçim- den bu yana açılmamış ve Türkiye- de ibadet, Demirelin Türkiyenin ba- şına Başbakan kesildiği muttu gün- den itibaren serbest olmamıştır. Daha Demirci kısa pantalonla dola- şırken Türkiyede camiler açıktı, i- badet serbestti; fakat bunu kâfi görmeyen din devleti taraftarları devrin büyüğünü, Atatürkü ve İnö- nüyü din düşmanlığıyla suçluyorlar- dı. Cumhuriyet çocuğu Demirci, 1965 seçimlerinin Ookampanyasına odin devleti taraftarlarının bu sloganıyla katılmak basiretsizliğini -kendisine göre, kurnazlığını- yapmıştır. Cami- ler hep açıkken ve ibadet hep ser- bestken Demirci seçim meydanla- rında "Ancak biz iktidara gelirsek, müslüman olan herkes açıktan müs- lüman olduğunu söyleyebilecektir" demiştir. Cumhuriyetin hangi dev- 15 Ekim 1966