15 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

15 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Dernekler Herşey çocuklar için Mor tayyörlü, sarışın genç kadın, yemyeşil parkın içinde yalnız ba- şına dolaşan bir başka kadına so- kuldu, ona ev sahibeliği yaptıktan sonra, adını itina ile elindeki def- tere geçirdi, makbuz kesti, ondan imi parayı bir zarfin- içine koydu "-Sizin faal bir üye olacağınıza evk Pazara, Kızılcahamam (Yetiştirme Yurduna hep beraber gideceğiz" di- ye konuştu. Olay, geride bıraktığımız hafta Cuma günü, a Şah Pehlevi cad- desinde, Fevziye Karamancının iki katlı evinin yemyeşil o bahçesinde geçti. Çocuk Sevenler Derneğinin faal üyelerinden Fevziye Karamana, Derneğin açılış çayım evinde yapı- 30 yor ve bütün giderleri kendi üzeri- ne alarak, geliri Derneğe bırakıyor- du. Mor tayyörlü sarışın genç ka- dın ise, Derneğin yine faal üyelerin- den, Avukat Jale Tulga idi. Jale Tul- ga, açılış çayına gelen misafirleri derhal yakalıyor ve üye kaydede- rek, kendilerine Derneğin çalışma- ları hakkında ilgi çekici bilgiler ve- riyor, yapılan işleri anlatıyordu. Gerçekten, gelir sağlamak o ve üyelerin çoğalması, birbirleriyle ta- nışması için düzenlenen çaylar, Der- neğin çalışmalarının en önemsiz kıs- mım teşkil etmektedir. Üyeler, bir mevsim boyunca, yetiştirme yurt- larında ve Keçiören Çocuk Yuva- sında devamlı görev almakta, ay- rıca, Ankara Islahevine düzgün zi- yaretler yaparak, buradaki çocuk- larla meşgul olmaktadırlar. Arada bir, yeni misafirlerle böyle şık ve güzel yerlerde toplanan üyeler, Kı- zılay binasının toplantı salonunda her ay biraraya gelmekte ve Kızılca- hamam, Gazi, Ayaş, Aktaş, Zirkaya yetiştirme yurtları ile Ankara Ço- cuk Islahevi ve Keçiören Çocuk Yu- vası grup başkanlarının ve üyeleri- nin açıklamalarım dinleyip tartış- mak isteyen üyeler bu gruplarda gö- rev almakta ve fikirlerini söylemek- tedirler. Çocuk Sevenler Derneği, bütün üyeleri her ay geniş bir ça- lışma kurulu halinde biraraya ge- tiren tek kuruluştur. Üyeler seferber Geçtiğimiz hafta Cuma günü Fev- ziye Karamancının evinin çok gü- zel parkında başlayan tanışma ça- yı, birden bastıran yağmur yüzün- den, evde bitti. Üyeler, parktaki a- kar suları ve büyük ağaçları seyret- mekten yoksun kaldılar. Geniş bah- çede başlıyan tanışma, içeriye giri- lince daha da hararetlendi. Gençkız- ların, bahçede, Dernek yararına sat- tıkları mısır kebaplarını henüz bi- tiremiyen üyeler gülerek, sonra yapacakları çalışmalar üze- rinde konuşuyorlardı. 112 üyenin katıldığı çay, Derneğe çok iyi bir gelir sağlamış, yeni çalışmalara da imkân hazırlamıştı. İlk aylık Büyük Kurul toplantısında alman karara uyarak, birçok üyeler, Keçiören Ço- cuk Yuvasına yerleştirilen ve oObu yıl ilkokula başlıyacak olan 50 ka- dar çocuğa türkçe öğretmek üzere hemen o günden seferber olmaya başladılar. Ev Çıplak dekorasyon İç dekorasyon, modern hayata a- yak uydururken, biryandan da durmadan büyük değişikliklere uğ- ramakta, lüks bir çıplaklık, dinlen- dirici nitelikleri oönplâna geçerek, iç dekorasyonda gündengüne moda olmaktadır. İskandinav memleket- lerinde dekorasyon Öğrenimi yapan çağımızın en genç ve tanınmış de- koratörlerinden Olivier o Mourgue, yepyeni bir stili ortaya atarken, dayalı- döşeli pek çok evin bir mo- şındaki sanatçısına göre ev, herşey- den önce, insan yaradılışına yakın, dinlendirici ve insana sonsuz bir ufuk etkisi yapan bir yer olmalı, ağır perdelerle, muhtelif boyanan duvarlarla, lüzumsuz eşya ve teferruatla bölünmemeli, o bir 15 Ekim 1966