22 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

22 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS 76'lar, Güleği de listelerine - inö- nüye karşı Genel Başkan adayı ol- maması şartiyle - almak istemişler- dir. Aracılığı Hilmi İncesulu yap- mıştır. Ama yatırımcı Gülek, Genel Başkanlığa (adaylığını o koyacağını söyleyince, açıkça İnönünün karşı- sında görünmeyi politik bulmayan 76'lar, Güleğin şöhretli adından yok- sun kalmayı yeğ bulmuşlardır. Ama Gülek, Kurultaydan önceki gece, geç saatlerde, kuvvet (o dengesinin kendisini Genel Başkan adayı ola- rak komik duruma düşürecek ka- dar aleyhinde olduğunu anlayınca, derhal tornistan yapmıştır. Pazar- tesi akşamüzeri, (o Bahçelievlerdeki evine İzmit, Denizli, Adana ve Sam- kanlığa adaylığını koymaktan vaz- geçtiğini, bağımsız liste çıkaracağı- nı söylemiştir. Ancak Güleğin, "müs- takil listem" diye odelegelere bah- settiği listenin 76'ların listesi olma- sı da pek muhtemeldir. Çünkü ay- nı toplantıda, Gülekle birlikte, 76- lar grupunun Gülekle temas için gö- revlendirdiği Hilmi İncesulu da bu- lunmuştur. Genel Merkez ne yapıyor? Feyzioğlu ve arkadaşlarının 76'la- rın listesine doğru yelken açma- ları, Satır ve Sancar gibi, Ortanın Solunu desteklemiş olan liderlerin de Ecevit listesine girme ihtimalle- ri belirince, Kurultayda mücadele- edecek grupların ikiye inmesi ihti- mali ortaya çıkmış, "Genel Merke- zin liste hazırlamıyacağı" haberle- ri yayılmıştır. Yine de, bu yönde ça- lışma yapılması ihtimali kuvvetli- dir. Böyle bir liste hazırlanırsa, slo- gan, "Partinin bölünmemesini, zıt fikirler arasında denge kurulmasını sağlamak" olacak ve bu liste daha çok şöhretlere dayanacaktır. Böyle bir Genel Merkez listesi çıkarılırsa, kadro, muhtemelen şöyle olacaktır: Kemal Satır, İsmail Rüştü Aksal, Turhan Feyzioğlu, Nihat Erim, Bü- lent Ecevit, Emin Paksüt, İlhami Sancar, Fuat Sirmen, Selim Sarper, Orhan Erkanlı, Orhan Kabibay, Ke- mal Demir, Muammer Erten, Tu- ran Şahin, Ferit Melen, Hüdai O- ral, Süreyya Koç, Ali İhsan Göğüş, Coşkun Kırca, Şefik İnan, Orhan Öztrak, Kemali Beyazıt, Sedat Çum- ralı, Reşit Ülker. Bu listenin -eğer hazırlanırsa- ağırlık merkezinin Or- tanın Solunda olmasına dikkat edi- leceği bildirilmektedir. Bu arada Orhan Öztrağın da 15 kişiyle birlikte bir liste hazırlama çabasına girdiği, fakat bundan vaz- geçirildiği kulislere yayılmıştır. Bu ortam içinde en çok yapılan Genel Başkan İnönü Kurultayda Meşaleyi 22 Ekim 1966 lider yaktı YURTTA OLUP BİTENLER şey, spekülâsyondur. Bunun en faz- a görüleni ise "İsmet Paşanın ar- zusu" spekülâsyonudur. "İsmet Pa- şanın arzusu", nedense, her grupa göre değişmektedir. Meselâ Satırın Genel Sekreter olmasını isteyenle- rin Ve bunda fayda görenlerin, ku- liste, esrarlı bir tavırla kulaklara fı- sıldadıkları şu olmaktadır: Laf aramızda. Paşa, Genel Sekreter olarak Satın istiyor. Ece- vit de iyi ama, Paşa yaşlı; müdaha- leye ihtiyaç olmadan, partiyi rahat- ça yönetecek, tecrübeli bir Genel Sekretere ihtiyacı var!" Ecevide gönül bağlayanlar ise şöyle e Valla, Paşanın asıl İstediği Ecevittir. Yalnız, " tiyaç olmadan, tabandan gelen des- tekle seçilsin.." Bir de başka hava ,galanlar var- dır. Bunlara göreyse, ması, hem de günlük tartışmalara girmiyerek Oo yıpranmaması sağlan- mıştır. Şu anda bütün grupların m ee tek isim de Erim- , Spekülâsyonun bile bir hu- e E vardır. Nitekim hiç kimse çı- kıp da, Paşanın Güleği veya Feyzioğ- lunu Genel Sekreter olarak istediği- ni bir kulağa fısıldıyamamaktadır. Idare Mahkeme eliyle aldığımız tekzip Bir Güzel Açılış El emeği halka doğru aslında bu tören - Et ve Balık Kurumu men- suplarının ifadesine göre- Genel Mü dür Batumlu'nun o güne adil "olumlu" işlerinden sadece birisi idi Bütün hazırlıkları 1963 den çok önce yapılan ve temelleri 1963 yı- lında atılan yeni depoların ortak ve devam eden bir eser olduğunu ispat için eski Umum Müdürlerin- hepsi çağrılmış bulunmakta idi. Genel Müdür 13.9.1966 günü, ge- rek Ticaret Bakanlığına ve gerekse TRT ye gönderdiği yazılarla bazı çevrelerin dikkatini üzerine çekmiş bulunuyordu. Çünki bu yazılarında "depremin vuku bulduğu 19.8.1966 tarihinden o 10.9.1966 ya kadar böl- geden 9173 baş koyun ile 6818 baş 11