22 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

22 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

ruz. Onun için, biz de Paşamızdan bunu rica edecektik. Siz telefon ettiniz, daha iyi oldu..' Bu sözler, İsmet Paşa törene katılmaya kalkışırsa Hükümete rağmen katılacağını gös- teriyordu. Türkeşe bunları Paşaya nakledeceği- mi, tabii kararın ona ait bulunduğunu söyledim. "Ama her halde, İsmet Paşayı benim temsil e- Sez hatırınızdan çıkarınız, Albayım" de- im. Türkeş tekrar gülümsedi ve "Bunu sizden bekliyordum, Metin bey" dedi. Dost bir sesle devam etti: — Sizi daima okurum. Gerektiğinde İs- met Paşa da tenkit ediyorsunuz ve istiklâli- nizi elinizde tutuyorsunuz. Her halde, teklifimi kabul etmemenizdeki sebep de budur..' Ben de güldüm: Yok, asıl, böyle bir EE, dediğim gi- bi peki hanedan i işi oluyor da. ihtilâlin Kudretli Albayıyla en kısa Za- manda görüşmeyi kararlaştırarak konuşmamı- zı bitirdik. Tabii, İsmet Paşanın yorulacağının düşü- nülmüş olması alınan tertibin sebebi değildi. Albay Türkeş, kendisinin ihtilâlin Veliahtı ol- duğu inancını yurt içinde de gösterişli bir tarz- da perçinleştirmenin peşindeydi. Gürsele ait nutkun kendisi tarafından okunması ve bunun radyoyla bütün Türkiyeye duyurulması -hem de, Türkeş adı söylenerek- kıymeti eşsiz bir ka- zanç olacaktı. Albayın, Gürseli törene katılmamaya na- sıl ikna ettiğinin hikâyesini sonradan öğrenmi- şimdir. Tören programını Türkeş ile o sırada içişleri Bakanlığına getirilmiş olan Muharrem Ihsan Kızıloğlu yapmışlar. Türkeş Gürsele de- miş ki: "— Paşam, siz törene katılırsanız halk mutlaka İnönüyü sizden fazla alkışlayacak, ona daha çok tezahürat yapacaktır. Ne olsa onun şöhreti halk kütlelerinde sizinkini geç- Burası, Başbakanlıktaki Müsteşarlık odasıdır. Oraya Alpaslan Türkeş ihtilâlin hemen akabinde göz dikti ve Bir kolayını bulup yerleşti. al a a Menderesin Müsteşarı Ahmet Sa- lih Korur bile bazı Bakanlardan "forslu" idi. keş, üniformasıyla ve M.B.K. Üyesi sıfatıyla oraya oturunca derhal helin Kudretli Albayı oldu. 22