22 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

22 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SOSYAL HAYAT Kurultaylar Ülkücü bir delege Siyah mantolu, incecik, zarif kadın mikrofona yaklaştı ve çok sakin bir sesle : "—sSizleri İstiklâl Savaşına katil- miş, cepheye mermi ve cephane ta- şımış bir arkadaşınız olarak selâm- larım. O zaman ben ondört yaşım- da idim" diye konuşmağa başladı. Büyük bir alkış, sözlerini kesti. Delegeler birden ayağa kalkmışlar, u gözlüklü, incecik, güçlü kadını ayakta alkışlıyorlardı. Olay, haftanın başındaki e ünü Bahçelievlerde, Kadın Kolları ILI. Kurultayında geçti. Ko- 30 nuşan incecik, zarif kadın, Turgutlu delegesi Meliha Güçbilmez idi. Me- liha Güçbilmez cephede yara almış, daha sonra, çetin günlerde cephede çocuk doğurmuş, o günden bugüne Atatürkün ülküsünü, Cumhuriyet ilkelerini benimsemiş, CHP'nin bir üyesi olarak çalışmıştı. Dün cephe- ye mermi taşıyan türk kadınının bugün uygarlık yolunda, Atatürk yolunda, cepheye fikir (taşımasını istiyordu. İnsan yaralansa da, eli- kolu çeşitli sıkıntılarla bağlı kalsa da, çalıştıkça muhakkak kazanıyor, muhakkak hedefe ulaşıyordu. Meliha Güçbilmez, Manisa dele- geleri arasındaki yerine otururken, alkış, hâlâ devam ediyordu. Konya delegesi ayağa fırladı ve heyecan- la : (Basın A: 12728 - 20777) - 361 —Evet, biz yem cepheyi de fi- kirlerimizle yaratacağız. Türkiyeyi Ortaçağa çevirmek istiyenleri ye- nilgiye uğratacağız" diye bağırdı. "Ortanın Solu"nun sahipleri 31 ilden gelen 198 delege ile Kuru- tayını yapan C adın Kollan, Büyük Kurultaya hazırlanırken, kendi teşkil ettikleri cepheyi Ode, sık sık büyük gösteriyle alkışla- dıkları "Ortanın Solu" sloganı ile iyice tespit etmiş bulunmaktadır- lar. Merkez Yönetim Kurulunun bu konuyla ilgili olarak hazırladığı ra- por, özellikle, Türkiyenin (bugün içinde bulunduğu ekonomik, sosyal ve siyasal durumu orakkamlar ve belirli tablolarla dile getiren, bun- ların çaresini reformlarda, oorta- nın solundaki samimi ve cesur bir politikada gören siyasi görüşler bö- lümü büyük tasvip gördü, daki- kalarca alkışlandı. CHP'li kadınlar, "Ortanın Solu" nu yalnızca bir de- yim olarak değil, bir öz, yarına doğ- ru gerçekçi bir yöneliş olarak ka- bul ettiklerini de, istedikleri reform- lar üzerinde durarak belirttiler. Bu görüşleriyle ilgili olarak da, Büyük Kurultaya sunulmak, üzere, 14 say- falık "Eğitimde Reform" adım taşı- yan bir tasarı hazırladılar. İki gün devam eden Kurultayın Cumartesi gecesini Genel Merkezde, komisyon çalışmalarıyla (Ogeçiren (o delegeler. Rüzgârlı Sokaktaki emektar bina- dan, ellerinde dosyalarla çıkarken, gün ağarıyordu. Umut verici konuşmalar Büyük Kurultay arefesinde Bahçe- lievlerdeki büyücek bir düğün sa- lonunda yapılan Kadın Kurultayı, seviye bakımından, gerçekten çok yüksek oldu ve fikir adamlarının, Türkiyenin geleceği, Türkiyenin en köklü partisinin içindeki tartışmalar, reformlar üzerine açık konuşma- lar yapmasına vesile verdi. Muam- mer Aksoyun bir saatten fazla sü- ren konuşması, gösteriyle karşı- landı. Kadın Kurultayının Parti Meclisine aday gösterdiği Prof. Dr. Nermin Abadanın "Kadın Kolları ve Türkiyenin Siyasi Durumu" konulu Kurultay Başkanı Muş milletvekili Nermin Neftçinin Ortanın Solunu çok açık şekilde anlatan konuşma- ları ve muhtelif delegelerin Ooçok bilinçli rapor tenkitleri büyük ilgi uyandırdı. Ortanın Solu sloganının daima büyük gösteriyle karşılan- ması üzerine, bir ara, 76ların ekip halinde kongreye gelecekleri haberi duyulduysa da, milletvekilleri tek tek gelip konuşmayı tercih ettiler. Zaten Kadın Kurultayında kürsüye 22 Ekim 1966