24 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

24 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

nın devamında görenler için bu sözlerin, tabii, fazla bir değeri yoktu. O sıralar: keş ve takımı, henüz, bunun kabil bulunduğu inancı içindeydiler. Bundan dolayıdır ki o takımın, İs- met Paşaya ve demecine karşı çıkışı gecikmedi panyanın ne olacağını o günler Nu- man Esin, İzmirde yaptığı bir konuşmada bel- li etti. Numan Esin şöyle diyordu: — Yıllardan beri politikacılar birbirle- rine düştü. Meclisteki çalışma ve konuşmaları takip ettim. Yüzde doksanı şahsi kapris üzeri ne yapılmıştı. Yalnız menfaat kapılarını çalan politika şimsarlarının elinden milleti kurtar- mak için İhtilâl yaptık. Memlekette taraflı, gay- rıâdil bir idare vardı. Sadece 1950 - 60 arası de- gil.. Yıllardan beri idareciler milleti ihmal et- tiler. Kendi hasis dertlerine düştüler." Böylece Türkeş takımı "çirkin politikacı" nın politika hayatının tabii bir mahsulü oldu- ğunu ifade ediyor ve asıl, politikanın ortadan kaldırılmasıyla milletin tin kurtarılacağını söylü- yordu. Numan Esinin İhtilâlin sebebi diye gös- terdiği husus ise, tam İsmet Paşanın “çok yan- lış, çok zararlı teşhis" diye vasıflandırdığı hu- sustu. Bunu, bir kaç gün sonra, Komitenin öte- ki genç üyesi, Muzaffer özdağ daha da açık şekilde söyledi. O gün, dergideydik. Muzaffer Özdağın bir konuşmasının, hazır olarak dergiye gön- derilmiş bulunduğunu söylediler. Yazıyı oku- dum, gösterilen ilginin sırrı keşfetmekte hiç bir müşkilât çekmedim. Gerçi özdağ İsmet Pa- şanın adını dahi ağızına almıyordu. Fakat söz- leri 9 Eylül demecine Türkeş takımının resmi cevabıydı ve bu takımın felselesinin ne olduğu- nu gözler önüne seriyordu. M.B. K.'nin yüzbaşı üyesi konuşmasını pek de tuhaf bir yerde yap- mıştı. Yetiştirme Yurtları Müdürleri, daki Sağlık Memurları Okulunda "Çocuk Eği- timi" konulu bir seminer tertiplemişlerdi. Öz- dağ kendisini oraya davet ettirmişti. Bu ona, kendisince İhtilâlin Felsefesini anlatmak için bir fırsat olmuştu. Özdağın, böyle firsat peşinde koşması sebepsiz değildir. Bilhassa onunla Numan Esinin orada burada zırt zırt ve münasebetti münasebetsiz daha çok münase- betsiz konuşmaları Komitenin öteki üyelerini ya başlamıştı, Komitenin bu sözlerden dolayı müşkil durumlarda sı üzerine bun- lar, Ozdağla Esinin kulaklarını çekmişlerdi. “çocuk eğitimi" seminerinde söy- lediklerini dikkatle okudum. Doğrusu ya, ilgi çekici olmasına ilgi çekici bir konuşmaydı, bu. Genç yüzbaşı, Atatürk devri dahil hiç bir devrin Gürsel basın toplantılarından birinde. Bu toplantılarda önceden sorulmuş sualler cevaplarıyla bir- likte basılır ve gazetecilere dağıtılırdı. Fakat ne gazeteciler, ne de konuşkan Gürsel bununla yeti- nirdi ve yeni sorulara Başkan şifahi cevaplar verirdi. Gürsel 1960 yazında, henüz hastalanmamış olduğundan, gayet rabıtalı konuşurdu. 18