24 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

24 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

C.H.P. Genel Başkanını durmadan M.B.K.'ne jurnal etmekle meşguldüler. İşte, İsmet Paşa gene ihtirasını konuşturmuştu. Hem, İsmet Pa- şanın bir konuşma hakkı var mıydı ki siyasi demeç verebiliyordu? Bu adamın ayrı bir do- kuni ğı mı mevcuttu? Aslında, herkes görüyordu ki mevcuttu. İsmet Paşa o günler içinde bir ara, Heybeli- ye geçtiğimde bana, Türkeş çıkışları- m görüp görmediğimi sordu. Gördüğümü söyle- "- Cevap vermeme değer bir şey var mı?" dedi. “- Yok canım.." cevabını verdim. Bunu, bir hususu kara için de- gil de aklından geçeni anlayıp anlamadığımı öğ- renmek maksadıyla sorduğu açıktı. Nitekim "- Ben de öyle düşünüyorum” dedi. Gürsel ve heyeti umumiye olarak Komite, İsmet Paşayla bir polemiğe girişmemiş, aksine, onun fikirleri istikametinde Komite içinde da- ha belirli ve kuvvetli bir cereyan başgöstermiş- ti. Ismet Paşa: “-Gürsel obir şey söyledi mi? Ben gör- medim. Ben gördün mü?" diye sordu. Gürsel konuya ancak 17 Eylül günü, yani Ismet Paşanın konuşmasından bir balta sonra, o da basın toplantısında, bir gazetesinin suali üzerine temas etti. O basın toplantısında da su- aller önceden istenmiş, bunlar ve cevapları bir broşürde toplanarak matbu metin dağıtılmıştı. Fakat Gürsel, gazetecilerden, bunların dışında şoracak bir sualleri olup olmadığını öğrenmek İstediğinde tabii yeni sorular birbiri peşinden sökün etti, İlgi çekici sual şuydu: "- Son günlerde C.H.P. Genel Başkanı İnönü, M.B.K. üyesi Numan Esin ve Muzaffer Özdağ bazı konularda çeşitli fikirleri savundu- lar. Bu hususta siz ne düşünüyorsunuz? Komi- tenin başkanı olduğunuza göre M.B.K. üyeleriy- le aynı fikirde misiniz? Veya bu beyanatlar Ko- mitenin fikri midir?" Gürsel yüzünü buruşturdu. Bir kaç sani- ye a sonra şu cevabı verdi: Şahıslar istedikleri gibi düşünebilirler. Bunun burada münakaşasını yapmaya hiç ni- yetli değilim. Gazetelerinizde siz münakaşası- nı yapın." Sonra bir kaşını havaya kaldırdı ve şaka yapıyormuşcasına devam etti: “- Hem canım, bir başyazar bir yazı yaz- sa ve ben size bu yazılanlar bütün basının fikri İsmet Paşalar Heybeliadada. 1960 yazında Heybeliada çok ziyarete sahne oldu. Cadde üzerindeki kâr- gir evde hemen her gün bir önemli konu görüşülüyordu. İsmet Paşanın resmen M.B.K. ile İlişkisi yoktu, fakat ziyaretçiler sadece vakaları değil, bazen tasavvurları bile CHP. Genel Başkanına anlatıyorlardı. 20