25 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

25 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Tüli' Basın ve sosyetenin işbirliği Ankara sosyetesinde sivrilmiş ka- dınlar basını çok destekliyor ve bu destek en çok geleneksel Basın balolarında hissediliyor. Bilet satı- şı, elçiliklerden toplanan içki, şık- lık, güzellik rekor kırıyor Basın ba- Va a yılın modası Büyük . Bütün geceler orada BİRİME Basın Balosunun bin- beşyüzü aşkın kalabalığı da bu yeni otelin salonlarında toplandı. Toplan- dı değil, otelin büyük salonlarını sardalya kutusuna döndürdü demek daha yerinde olacak, her taraf tık- lım tıklımdı. Otel yöneticileri nefis büfeler hazırlamışlar, lâkin yanma yaklaşabilene aşkolsun! Bütün ba. lolarda olduğu gibi büfeler hücuma den haberler uğramıştı. Bu kadar şık bir kalaba- lığın kıtlıktan çıkmış gibi yemek ye- mesi görülecek şeydi doğrusu. İs- tifçilik alışkanlığı balolarda bile his- sediliyor... Herkes masasına yiyece- ğinden fazla yemek taşıyor, büfe- deki tabaklar bir anda toz oluyor- du... Bütün Bakanlar, milletvekili ve senatörler balodaydı tabii. Kimi gü- zel bir masaya kurulmuş, kimi ayak- ta kalmıştı. Ayakta kalanlardan Turhan Kapanlı ateş püskürüyordu. Neyse, sonunda o da bir masa bul- du. Balonun şıklığı ve güzelliği, "kal- kman Türkiye" efsanesine bak ver- direcek görünüşteydi. Türkiyede gü- müş ve altın kumaştan, dantelden, brokardan başka şey yok sanılabi- lirdi. Ankara sosyetesi Basını şıklı- ğıyla destekliyordu! Dışişleri sekre- terlerinden Tomris Oğuzalp, mor sa- risiyle, Birsen Önhon böcek rengi brokarıyla, manken Deniz Adanalı kadife tuvaletiyle, Türkân Pirinççi- oğlu yeşil brokar tuvaletiyle, Ayşe- gül Terem filiz rengi muslin tuva- letiyle balonun şıkları arasında en çok göze çarpanlar.. Soprano Sevda Aydan Basım çok destekliyen bir o- peracı. İçki ve piyango fişi satmak- la yetinmedi, çiftetelli bile oynadı. Zeki Mürenin bir tek şarkı söyleme- si pek çok ML hayal kırıldığına uğrattı. Ajda Pekkan yüzünden ba- zı kadınlar Koonlalni göz hapsine aldılar. Zaliha da kocasıyla büyük bir tartışma yaptı ama bu, sesine te- Ankara Gazeteciler Cemiyeti balosunda eğlenenler Vur patlasın, çal oynasın... 25 Şubat 1967 31