25 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

25 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER emekli subay İhsan Kabadayıya Va- kıflar bütçelerinin tenkidi görevi verildi. Milli Savunma Bütçesinin tenkidi ise "ihtisas erbabı" emekli yarbay Süreyya Koça verildi.. Bu hususta ne büyük isabet kaydedildi- ği, konuşma yapılınca anlaşıldı. Koç konuşurken AP'liler ayakta alkışla- dılar. Milli Savunma Bakanı sözcü- yü tebrik için ayakta bekledi.. Ko- çun savunduğu görüşler AP'lilerin gönlüne hitap ediyordu.. Bu koalis- yon devam etti gitti. İhsan Kabada- yı konuşmasını bir AP sözcüsü ağ- zıyla, bütçenin hayırlı olması için tanrıya dua ederek, ilgilileri selâ- sözcüleri AP tarafından alkışlanı- yor. Başbakan tarafından, Bakanlar tarafından tebrik ediliyordu. Hattâ bu dayanışma o hale geldi ki, Mec- zu bu haftanın başında Pazartesi nü gaza zam, bazı yaylacı AP mil- İetvekilleri ile muhalefetin birleş- mesi sonunda reddedilirken Fethi Çelikbaş, Arif oErtunga ve bunlar gibileri zammı kabul yönünde oy kullandılar. Çelikbaş ve Ertunga grup disiplinine gerekli hürmeti göstermişlerdi.. Ama AP Grupunun disiplinine.. Bu arada paslaşmalar devam et- ti. İçişleri Bakanı, Feyzioglu ve Kır- canın CHP M erkez Yöneticilerini şaibe altında bırakmak için ortaya çıkardıkları Boissel misalini itham- kâr bir üslüpla konuşmasında tek- rarladı. Eğitim Bütçesini tenkit e- den Nuri Kodamanoğlu sert tenkit- lere girişince AP'liler Feyzioglu gru- puna seslendiler: — TİP parelerinde konuşuyor, grupunuzu ilzam etmediğini pi senize!" Senatoda Fehmi asla- nın yaptığının, Mecliste de ilmi isteniyordu. Dışişleri Bakanlığı Bütçesi üze- rinde konuşan Nihat Erimi dinleme- ge İnönü de geldi oErimin konuş- ması bitince İnönü dışarı çıktı. Or- tanın Solu milletvekilleri de peşin- den. Sebebi soranlara onlardan biri şöyle dedi: "— izim Grup Başkanımız dı- şarı çıktı Neden suya tirit muhalefet? rtanın solunda bir CHP'nin, gö- rüşlerinin doğruluğunu en iyi Ferit Melen İnsan şaşırırsa... gösterebilecek örnek olan son zam- ların, Ortanın Solu Ekibi tarafın- dan etkili şekilde işlenmesi ihtimali çomakçıları endişelendiriyordu. Bu- nun da çaresi bulundu. AP'li mili- tanların gayretleri ile Anadoluya, "son zamları AP ile CHP birlikte ka- rarlaştırdılar" diye haber -yayıldı. Bu yetmezmiş gibi Ferit Melen ge- çen hafta bir gazetecinin "zamlar konusunda daha belirli konuşabilir- diniz, vatandaş kan ağlıyor. Neden böyle yapmadınız?" şeklindeki so- rusuna şu cevabı verdi: Kulağa Küpe Yeni tasnif Hiç kimseden habersiz, Mec- listeki partilere bir yenisi ilâve edildi. A.P. vardı, C.H.P. yardı, Y.T.P. vardı, Tİİ.P. var- dı, M.P. vardı, C.K.M.P. vardı. Şimdi bir de Ç.E.P. var. Çerkez Ethem Partisi! AKİS "— Bu zamlar enflâsyona karşı tedbirlerdir. Biz de hükümette ol- saydık bu zamları yapmak zorunda kalacaktık." Melene göre, CPH'nin bütçe gö- rüşmelerinde suya tirit muhalefet yapmasının sebebi ise İnönünün ik- tidarla iyi münasebetler istemesiy- di.. Baltalama bu dereceye varınca ortanın solundaki (milletvekilleri tedbir almak ihtiyacım hissettiler. Meseleyi görüştüler ve Şükrü Ko- çun kendi adlarına bir demeç vere- rek gerçeği açıklamasına karar ver- diler. Koç Sah günü yaptığı açıkla- mada, Meleni kesinlikle yalanlıya- rak "18'inci Kurultayı ile sosyal ve ekonomik politikasını yeni bir bakış açısına, ortanın soluna yerleştiren CHP, şu anda iktidarda olsaydı AP İktidarının getirdiği, vasıtalı vergi- lere zam esasına dayanan açık ka- patma yolunu tutmazdı. Biz iktidar- da olsaydık, milli gelirin yüzde 57'si- ni alan bir avuç büyük kazanç sahi- binin kamu masraflarına katılmala- rını sağlıyacak reformcu ve âdil ka- nunlar getirirdik" dedi. Koç; CHP'- nin Bütçede sesinin zayıf çıkması- nın ve hürriyetleri kısma eğilimin- deki AP'nin karşısına grupça kesin, şekilde çıkılmamasının Genel Baş- anın arzusu gibi göstermenin yalan olduğunu belirterek şunları söyledi: "— Genel Başkanımız CHP'nin görüşlerini Bütçenin tümü üzerin- deki konuşmasında ortaya koymuş- tur. Bu konuşma CHP'nin sesini, fikrini ve devlet anlayışını açıkça ve erkekçe ifade eden derslerle do- ludur. Eski Maliye Bakanının bu konuşmayı bir defa daha okumasın- da fayda vardır. Ortanın solundaki CHP milletvekilleri olarak Genel Başkanın görüşlerinde o partimizin gerçek ifadesini bulduğumuzu ka- muoyuna açıklarız.." İp daha ne kadar gerilir? Oırtanın solundaki milletvekilleri, bundan böyle kendilerini, grup yöneticilerinin CHP'nin gerçek gö- rüşleri ile ilgisi kalmıyan politikala- rıyla bağlı saymıyacaklarını söyle- mektedirler. Bunun yanında Orta- nın solu ekibi Mart başından itiba- ren yurt gezilerine daha hızlı şekil- de devam edecektir. Hava şartlan yüzünden Karadeniz gezisini bir sü- re geri atan Ecevit, 3 Martta Selâ- 25 Şubat 1967