11 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

11 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS tır. Yanıldığı nokta, bir defa seçim- leri vurduktan sonra nurcuların kendisini rahat bırakacakları, mu- haliflerinin de bunu ounutacakları olmuştur. Halbuki şimdi görmekte- dir ki Nurculuk AP münasebetle- ri didik didik edilecektir ve bundan bir takım çapanoğullarının çıkma- sı şaşırtıcı sayılmayacaktır. AP'nin güç günleri, geride ol- maktan ziyade ilerdeye benzemekte- dir. Her seçimde başına bir yeni "belâlı müttefik" alan Demirel ik- tidarı, tenkitler karşısında şiddeti tek çıkar yol olarak görme temayü- lüne şimdiden ısınmıştır. Bir defa bu yol tutuldu mu, o- nun insanı nereye çıkardığı ise pek yakın tarihimizdeki pek acı tecrü- beyle gözlerin önündedir. A.P. Kıratın sesi yükselince Talât Asalın sol elinde telefon, sağ elinde mikrofon vardı. Alınan seçim neticelerini halka duyurabil- mek için AP Genel Merkezinde bir hoparlör tesisatı kurulmuştu. Ya- yına, Seçim Propaganda Başkanı Talât Asal başlayacaktı. Propagan- da sırasında gezdiği yerlerde bağı- rp çağırmaktan sesi kısılan Asal, bir elinde mikrofon bulunduğunu unutmuş olacak ki, telefonda, oyla- rın dağılışını soran bir arkadaşına ye karşılık verdi: Durumumuz şâhâne!. Düm- büllünün durumu da şâhâne!. Yani anlıyacağın, silindi! Kusura bakma, benim sesim de şâhâne!.." "Dümbüllü" dediği, Osman Bö- lükbaşıydı. AP Genel Merkezi önünde bekle- şenler, kulaklarını diktikleri hopar- lörden bunları duyunca, önce bir- şey anlamadılar, sonra kahkahayla gülmeğe başladılar. Asal, vatandaş- ların niçin güldüklerini anlamakta gecikmedi. Telefonu kapattıktan sonra ayağa kalktı ve şöyle konuş- tu: "—Şimdiye kadar aldığımız ne- ticeler, 1965 milletvekili seçimleri- ne nazaran çok daha memnuniyet vericidir. Neticeleri biraz sonra i- lân etmeye başlıyacağız." Asal, tam sözlerini bitirmişti ki, hoparlör a düzeltmek için uğraşan bir geni — uyulmadı efendim, tekrar- 'ar mısınız?" dedi. Aksilik bu ya, az önce telefonda 11 Haziran 1966 Talât Asal Bir oyunumuz var! arkadaşına, söyledikleri (duyulmuş, sonra hoparlör birden o bozuluver- mişti. Asal, karşısındaki gence "bu da ne biçim iş?" dercesine uzun uzun baktı, sonra da mikrofonu masaya atıverdi. Arıza giderilmiş, Talât Asalın ya- yına başlaması o bekleniyordu. Fa- kat, boşuna!. Asal, bir ilkokul öğ- rencisi gibi küsmüş, konuşmaktan vazgeçmişti. Karşısında, ellerini 6- Kulağa küpe Komşudan haber İktidarın organlarından bir tanesinde, bir haber: Viet- namda "Deli At Harekâtı" so- na erdi! Aynı gazetenin birinci say- fasında ise bir karikatür: De- mirel bir ata binmiş mason- luk, nurculuk, halifelik mania- sını atlıyor. Talih! Bu, "Deli At Harekâ- tı" demek birinde bitince öte- kinde başlıyor. Allah yardım- cımız olsun.. YURTTA OLUP BİTENLER nünde kenetlemiş, süklüm ,püklüm bir ,halde bekleyen gence — Neticeleri sen ilân et" dedi. Ardından da ekledi: — Şunu anons edeceksin: Şim- diye kadar aldığımız haberlere gö- re, oyların yüzde 70'ini AP, yüzde 30' unu da diğer partiler almaktadır- lar.' Genç, Asalın sözünü aynen tek- rarladı. Genel Merkezin önünde bekleşen 20-30 kişiden cılız bir alkış sesi yükseldi. Hayret! Demek ki genç, Asalın söylediklerini tesirli bir şekilde nakledememişti. Mikro- fonu dayanamayıp gene Asal âldı ve bu defa aynı cümleyi başka keli- melerle ifade etti. Bu sefer hiç al- kış sesi duyulmadı. Bunun üzerine yayına bir süre ara verildi. Gidiş nereye? geçim gecesi AP Genel Merkezinde karargâh, saat 18'de kuruldu. Ge- nel Merkeze önce Talât Asal, Genel İdare Kurulu üyesi Vedat Ali Öz- kan, bazı milletvekili ve senatörler geldiler. Özkan, ikinci kattaki bir odaya girdi ve seçim yapılan illerde- ki AP il başkanlıklarını arayarak, alınacak sonuçların en kısa zaman- da Genel Merkeze bildirilmesi için talimat verdi. Asal ise, birinci kat- taki odasına girerek, illerden gele- cek haberleri obeklemeye başladı. Çok geçmedi, haber yerine Devlet Bakanı Refet Sezgin geldi, doğruca Asalın bulunduğu odaya girdi ve en- dişeli bir tavırla, haber olup olma- dığını sordu. Asal, güç anlaşılır bir sesle "Yok" diye cevap verdi. İlk haber, saat 18.30 sıralarında Namık Kemal mahallesinden geldi ve AP'liler için hiç de sevindirici ol- madı. Bu mahalledeki 4 sandıktan YTP'ye 20 oy, CKMP'ye 21, MP' 'ye 16, TİP'e 59, AP'ye 149, CHP'ye ise 457 oy çıkmıştı. Asal, ezile büzüle neticeyi bildiren AP'liye: "— Aldırma, zaten bize Yenişe- hir ve Çankaya dan az oy çıkar. Asıl Altındağ, Yenidoğan, Mamak ve di- ger semtlerden o gelecek haberleri beklemek lâzım" dedi. Asal, neşeli görünmeğe çalışma- sına rağmen, endişesini o gizleyemi- yordu. Bu sırada, civardaki bazı sandıkların neticesi de gelmeğe baş- ladı. Neticeler, AP'lilerin arzuladığı gibi değildi. CHP hayli önde gidiyor, AP ise TİP'le çekişiyordu. Bu du- rum, en çok, aşırı sağcı Fethi Tevet- oğlunu üzüyordu. Tevetoğlu, TİP'in aldığı oy sayısını her duyuşunda: — Vay anasını... Şu adamlara 1