11 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

11 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER rine getirdim. Vatandaşlarım tehli- keyi, kapıdan içeri ogirdiğinde mi anlayacaklardır, yoksa daha evvel bunu görecekler midir, bilmem. Be- nim yapacağım, onları, tehlike kapı- dayken ikaz etmekte devam etmek, tehlike başlarına (geldiği takdirde ise bundan en ucuza kurtulmaları için çalışmaktır. Benim ömrüm, za- ten, hep böyle geçmiştir" dedi. HP Genel Başkanı, bu fikrini Salı sabahı, kendisini CHP'nin Ge- nel Merkezinde dikkatle dinleyen otuz kadar gazetecinin önünde şu kelimelerle söyledi: — Senato seçimleri huzur ve is- tikrara ve devletimizin üzerinde bu- lunduğu nizama değinecek önemli meseleler (Oomeydana (çıkarmıştır. Bunların başında din istismarının, irtica tehlikesi denilebilecek bir a- ğır gerçeği ortaya çıkarmış olması gelir. Bu ağır gerçek nurculuk adı ile Diyanet sahasına ve oradan faal bir surette siyasi hayata intikal et- miş olan dini - siyasi teşekkül'ün durumudur. Bu teşekkülün mahi- yeti Temyiz Mahkemesinin hükmü ile tehlike olarak meydana çıkmış- tır. Hükümetin seçim kampanyası esnasında bu teşekküle karşı duru- mu anlaşılmadı. Seçim oylarına te- siri Hükümetçe hesaba alınmıştır. Ama bundan sonra Hükümetin bu teşekküle karşı durumu ciddi bir tartışma konusu olacaktır." İnönü, basın toplantısına önce- den tespit edilen saatte, tam 11.30 da, Genel Sekreter Kemal Satır, Merkez Yönetim Kurulu üyesi Ali İhsan Göğüş ve bazı milletvekille- riyle birlikte geldi. Gazetecilerin ha- lini hatırını sorduktan sonra yerine oturdu. Çok dinç ve neşeli görünü- yordu. Sanki, seçim arefesinde 2 bin kilometrelik yolu kateden ve CHP mitinglerinin hemen hemen hepsinde konuşan o değildi. Gaze- tecileri şöyle bir süzdükten sonra: — Ben size evvelâ çay ısmarla- yacaktım. İçecektiniz, ondan sonra konuşacaktık" dedi. CHP Lideri, foto muhabirlerinin yakın mesafeden devamlı olarak fotoğrafını çektiklerini * görünce de ez şöyle devam etti: ki, ne yapacağız? Ben, ko- nuşacağım kimsenin yüzüne e bak- AKİS madan konuşamam." Foto muhabirleri birkaç poz da ha aldıktan sonra geri çekildiler ve. CHP Genel Başkam ile gazetecileri başbaşa bıraktılar. Bundan sonra İnönü, basın toplantısının progra- mını şöyle izah etti: Önce, hazırla- ığı konuşmasını okuyacak, sonra da yöneltilecek e cevaplandı: racaktı. İnönü tam e başlaya- caktı ki, ısmarladığı yla geldi. Gazeteciler, bir yandan çaylarını yudumlarlarken, bir yandan da so- larını hazırlamak imkânını o bul- dular. Durulmayan denizler İsmet İnönünün sorulara verdiği cevaplar okuduğu metinden daha canlı ve renkli oldu. Toplantıda Son Havadis, Dünya, Hürriyet gibi AP'- yi sıkı sıkıya tutan gazetelerin tem- silcileri de vardı ve bunların soru- ları “manitalı"ydı. CHP Genel Baş- kam "manitalı sorular'a "manitah cevaplar" yetiştirmek meharetinden bir şey kaybetmediğini o belli etti. Bunların sahiplerine takıldı, bazıla- rına da tatlı tatlı çıkıştı. Fakat söy- lediklerinin heyeti umumiyesi itiba- İnönü, oyunu kullanmak üzere Çankayaya gelirken Vatandaşlık görevi 11 Haziran 1966