11 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

11 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER bakın, başımıza belâ kesildiler" de- mekten kendini alamıyordu. Saat 20'ye doğru bazı illerden ge- len neticeler, AP'nin ileride olduğu- nu haber veriyordu. Artık, az önce- ki, geçici endişeli hava dağılmış, ye- rini bir zafer sarhoşluğuna bırak- mıştı. Şuursuz kahkahalar atılıyor, bağırılıp oçağırılıyordu. o Koltukta kendinden geçmişçesine oturan Ta- lât Asalı en çok ilgilendiren, MP'nin aldığı oylardı. Asal, CHP ile AP'nin aldıkları oy miktarım bildiren par- tililere, ısrarla, MP'nin aldığı oy sa- yısını soruyor,öğrenince de sevine- rek, şöyle bağırıyordu: da endişelenecek bir durum yoktu. Evlerine gidip rahatça uyuyabilir- lerdi. Bu sırada, CHP Genel Merke- zine gelen haberlerin ne yönde oldu- ğu merak edildi. Bilgehan, bir köşe- de sessiz sedasız oturmakta olan AP İzmir milletvekili Şükrü Akkan- dan, CHP'ye, kendini tanıtmadan te- lefon ederek, aldıkları neticeleri öğ- renmesini istedi. Akkan, dedektif pozuna bürünerek numarayı çevir- di. Karşıdaki ses, bazı illerde AP'- nin, Tuncelide ise CHP'nin önde ol- duğunu söyledi. Akkan, "Tunceli mi?" diye arkadaşlarına duyura du- yura sorduktan sonra telefonu ka- Demirel “seçimden sonra gazetecilerle Sandıktan çıkma "— Benim Dümbüllü anlasın Hanyayı Konyayı! AP'ye yüklenmek nasıl olurmuş, bir görsün!" Anlaşılan, 10 Ekim 1965 seçimle- rinde AP'yi destekler nitelikte pro- paganda konuşmaları yapan Bölük- başının bu defa AP'nin karşısına geçmiş olması, Asalı çok sinirlendir- mişti. Yasak tanımayan AP'li Saat 20.30'da Cihat Bilgehan, Meh- met Turgut ve İbrahim Tekin AP Genel Merkezine birlikte geldi- ler. Doğruca ikinci kata çıkarak, Ve- at Ali Özkanın bulunduğu odaya girdileri Özkan, akanlara, alınan neticeler hakkında bilgi verdi. Orta- 12 pattı ve Özkana döndü: "— Tuncelide CHP hayli ileridey- miş" dedi. Bu sözler, odada bulunanların yüzlerinin buruşmasına sebep oldu. Akkan birşeyler daha söyleyecekti ki, tespih çekmekle meşgul bulu- nan Mehmet Turgut söze karıştı, Özkana dönerek: "— Yahu Vedat, sen bize, Tun- celide de öndeyiz dememiş miy- din?" diye çıkıştı. Özkan, önündeki kâğıtları endi- şe ile bir daha karıştırdı: — Olamaz! Bize gelen haberle- re göre biz öndeyiz" dedi. Fakat az sonra TRT'nin verdiği AKİS neticelere göre CHP'nin ileride ol- duğu anlaşıldı. Zaten Tunceli de, bu seçimlerde CHP'nin tek horoz şeke- ri oldu. Bu sırada odaya, saçlarım sarı- ya boyatmış, gözbebekleri birbirine oldukça yakın, kısa boylu bir kadın girdi. Yakasında "kırat" rozeti var- dı. Odada bulunanların ellerini te- ker teker, hararetle sıktıktan sonra, bazı illerden alınan son haberleri bildirdi. Odadan çıkacağı sırada, bir köşede partililere eski türklerin kahramanlıklarını anlatmakta olan Tevetoğlu: "— Yüksel hanım, sandık başın- da iken de rozetiniz yakanızda mıy- dı?" diye sordu. Adının Yüksel olduğu anlaşılan kadın, şöyle bir kırıtarak: — Ben yasak filân dinlemem. Bana vızgelir! Sandık başında da ters ters baktılar, ama nafile!. Ben- de bu rozeti çıkaracak göz var mı?" dedi ve odayı terketti. Cevap, odada bulunan herkesin hoşuna gitmişti. Hükümet üyeleri dahi bu ateşli partiliye "Bravo" de- mekten kendilerini alamadılar. Birinci katta ise Talât Asal, ar- tık hoparlörle yayına başlamıştı. Gelen neticeler ballandırılarak veri- liyor, hattâ seçimi kazanma şansı zayıflayan muhalif senatör adayla- rı heyecanla ilân ediliyordu. Eskişe- hirden gelen en son haber Asalı çok sevindirdi. Mikrofonu, Gençlik Kol- larında çalıştığı anlaşılan bir gence uzatarak şu emri verdi: "- Oy miktarlarını okuduktan sonra, Eskişehirde CHP adayı Fah- rettin Kerim Gökayın seçimi kay- bettiğini söyleyeceksin!" Kazanan kim? TRT, oy kullanırlarken parti lider- leriyle yapılan röportajı yayınla- mağa başlamıştı. Asal, radyonun yanmasında durmakta olan bir AP'- liye, Demirelin konuşmasının banda alınacağım söyledi. Odada bulunan- lar merak içinde, Demirelle yapılan röportajı bekliyorlardı. Oda hayli kalabalıktı ve her kafadan bir ses çıktığı için radyoda kimin konuştu- ğu pek anlaşılamıyordu. sırada TRT mikrofonunda Muhalefet lide- ri İsmet İnönünün sesi vardı. AP'li- ler gayriihtiyari bozuldular. İnönü- nün radyodan gelen sesi AP'lilerin sevincini bozmuştu. İnönüden sonra kimin konuşma- ğa başladığı bir süre anlaşılamadı. Fakat Sezgin öne atıldı ve bağırma- ya başladı: 11 Haziran 1966