11 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

11 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS riyle bundan sonraki davranışları- nın nasıl olacağını kesinlikle ortaya koydu: İktidarın tutumuna baka- caktı ve ona göre hareket edecekti. Her halde, AP'nin din istismarı ko- nusunda eline geçirdiği yakasını ko- lay bırakacağa benzemiyordu ve Sü- leyman Demireli, masonluğunu na- sıl inkâr ettiyse, nurcularla da pla- tonik veya daha ileri münasebetle- rini kesmeye mecbur etmeden ra- hat etmeyecekti. Bu, önümüzdeki günlerde siya- set denizinin oldukça kaba dalgalı olacağını göstermektedir. Zira, he- m emen aynı saatlerde Başba- kan Süleyman Demireli görenler AP Genel Başkanının ders almış ol- maktan ziyade bir ders verdiği ha- vası içinde bulunduğunu farket- mekte hiç bir müşkilât çekmediler. İki horoz döğüşe devam niyetin- deydiler. Seçimler Yorgan gitti, kavga, bitmedi (Kapaktaki Manzara) Bu haftanın başındaki Salı günü Ankarada, Yenişehirdeki Pizza adını taşıyan modern meyhane- kebapçıda şenlik vardı. O gün Baş- bakan Süleyman Demirel yolda ken- disine rastlayan gazetecilerin dave- ti üzerine Pizzaya girip sadece ye- mek yemedi, aynı zamanda İsmet İ- nönünün bir saat kadar evvel yap- mış bulunduğu basın toplantısında- ki sözlerine mukabelede de bulun- du. Bu mukabelenin esası şu oldu: "— Siyaset sahnesinden silin- mek istiyorlarsa politikalarına de- vam etsinler. Yenilen, yenilişe da- yanmayabilir. Ama hakeme diye- cek bir şeyleri olmamak lâzımdır." üleyman Demirelin tavırlarında gazetecilerin her şeyi en iyi hususundaki imanım tazelemiş, per- çinlemişti. Nitekim seçim kampan- yasının son günlerinde, İsmet Pa- şaya milleti sevmesi tavsiyesini de -düşününüz, bu tavsiyeyi Morrison firmasının eski temsilcisi Süleyman Demirel İnönü harplerinin komuta- nı İsmet Paşaya yapmaktadır! bu hava içinde yapmıştı. Demirel, -kendisinden "Süleyman Bey" diye bahsedilmesine okızmak- tadır, bu yüzden kendisini kızdır- 11 Haziran 1966 mak isteyenler de ondan "Süleyman Bey" diye bahsetmektedirler-, Salı günü saat 11'de Buğday sokaktaki evinden o çıktığında (o gazetecilerle karşılaştı. .Demirelin kavli, o gün, sudan işlerle uğraşarak seçim yor- gunluğunu çıkarmaktı. Cam masa başında oturmayı istememişti. Do- laşırsa ferahlayacağını odüşünmüş- tü. Hükümet işleri, eski müteahhi- de zor ve sıkıcı geliyordu. Demirel, yolunu kesen gazeteci- lerin daveti üzerine, birlikte yemek yemek üzere, Pizza Kebapçısının yo- YURTTA OLUP BİTENLER vabını, gazetecilere, Pizza lokanta- sında dikte etti! Demirel, CHP'liler için "yalancı- dırlar" dedikten sonra sözlerini şöy- le bağladı: — İddialarını ispat edinceye ka- dar peşlerindeyim. Kendilerine dev- letin bütün arşivlerini açacağım. Gelsinler, arasınlar, bulsunlar Demirelin aranılıp bulunmasını istediği, kendisinin nurcularla işbir- liği ettiğine dair delillerdi. ün Demirel, yeyip - içmeyi zi- yadesiyle sevdiği ohalde, gönül ra- Demirel, seçimden sonra 1 AP ekine eli Nurculardan ne haber ? lunu tuttu. Lokantada, Bulvara ba- kan bir masaya çöken Demirel, etli bir yemek, ayran, aşure söyledi ve servisten ötürü de garsonları azar- ladı. İşte tam bu sırada, Milliyet Gazetesinin bir muhabiri, Demirele İnönünün basın toplantısını naklet- ti ve Muhalefet Liderinin, seçimle- rin nurcular tarafından kazanılmış olduğunu ifade ettiğini söyledi. De- mirel buna çok kızdı. Önce, yanın- daki iki yâr-ı vefakârına -Sükan ve Bilgehan- baktı, sonra, İnönünün basın toplantısındaki sözlerine ce- hatlığıyla karnını doyuramadı, bir muhterem selefi gibi Ankara içinde inşaat ve imar sahalarını teftişe çıktı. Delil isteyen adam Süleyman Demirel, nurcularla mü- nasebeti hakkında "Delil verin! Delil verin!" diye haykırırken CHP- nin elinde bulunan bir vesikadan fazla haberdar görünmüyor, nurcu- ların o faaliyetleri (o hakkında Milli Emniyet raporlarında bulunan .hu- susları atlıyor, nihayet bir Yargıtay 9