11 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

11 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL HAYAT Kadınlar Demirci elması" Sarışın kadın, mikrofonu eline al- dı, sağa çevirdi ve sağ tarafta oturan başörtülü hanımlara hita- en: "— Sel geldi, yorganım yatağını götürdü. Sel geldi, evini, kendi ken- dine, taşını toprağını sırtında taşı- yarak kurduğu evini aldı götürdü. Görmez olaydım!" diye konuştu. Sağ taraftan büyük bir alkış se- si yükselmişti. Başları örtülü haram- ar, Ankaranın son sel felâketine uğ- rayan İncesulu hanımlar, gözleri yaş- lı, Ankara İl Kadın Kolu Başkanı Yurdusev Arığı dinliyorlardı.İl Ka- dın Kolu Başkanı, heyecanlı bir ko- nuşma yaptıktan sonra, mikrofonu diğer konuşmacılara bıraktı. Olay, 5 Haziran 1966 kısmı Se- nato seçimlerinden birkaç gün ön- ce Ankarada, Köprülü salonunda geçti. CHP Ankara İl Kadın Kolu, il çapında bir kapalı salon toplan tısı düzenlemişti. Toplantıda CHP - li kadınlar, memleket gerçeklerini dile getirecekler ve gecekondularda oturan meşakkat içindeki kadınla- rın dertlerini dinliyeceklerdi. Gecekondulardan gelen bir nım mikrofona fırladı: ha- "— Son günlerin en güzel meyva- sını, en gözde, alınmaz satılmaz, ye- nilmez atılmaz meyvasını size tak- dim ederim. Bu, gecekonduların baş gıdası olan kuru soğandır. Ye- ni adı, 'Demirel elması" diye konuş- tu. İncesulu Fatma hanım şiddetle alkışlanırken, bir yandan da: "— Alışık değilim... Benim, der- dim, bu!. Bu kadar konuşacağım" diyordu. Saat 14'de başlayan toplantı 18'e kadar sürdü. CHP'li kadınlar mem- leket sorunlarını bir bir ele aldılar, özellikle memleketi saran gericilik üzerinde durdular, Atatürk kadınla- rının karşıkarşıya bulundukları teh- likeleri işaret ederek, devrimlerin türk kadını için ne demek olduğu- nu bilen bütün kadınları güçbirli- gine e e Bir konuşmacı: — Bizim için, 'siz kazanamaz- sınız. Oylarla hiç bir zaman kaza- namadınız' diyorlar ama, unutuyor- lar ki, büyük dâvaların, memleket dâvalarının peşinde gidenler, taviz vermeyenler hep yenile yenile oka- zanmışlar, birçok muharebeleri kay- 28 betmiş, harbin zaferine ulaşımı ar- dır" dedi ve şiddetle alkışlandı. Moda Serinletici bir defile Lacivert keten tayyörlü genç ka- dın, mikrofona yaklaştı ve: — izleri. rüzgarda epeyce Üü- şüttüm ama, son üç modelimiz kal- dı, defilemizi iye bitiriyoruz" diye konuştu. Aynı anda birbiri arkasında yü- rüyen üç manken -Esin Afşar, Filiz Üstündağ ve Nona, çok nefis uçu- cu şifon elbiseleriyle Mogan o Klü- bün çimli yollarından inerek, yüz- me havuzunun kenarına geldiler ve orada bir kere daha foto muhabir- lerinin barajını yardıktan sonra rüzgâra rağmen, büyük bir zevkle defileyi seyreden davetlilere defile- nin en son modellerini sindire sindi- re gösterdiler. Bunlar pastel renklerde, uçucu KAM çiçeklerle süslü, tüy gi- i hafif ve zarif yaz gecesi elbise- leriydi ve Sevim Butiğin Mogan Klüpte düzenlediği plaj kıyafetleri arasında abiye elbise olarak bir istisna teşkil ediyorlardı. Terzi Sevim, sonbahar modelle- rini hazırlamak üzere Parise git- meden önce ankaralılara hoş bir sürpriz hazırlamış ve çok modern kıyafetleri, Paris kokan plaj elbi- selerini, bikini bluz takımlarını, uç- ara doğru hafifçe açılan 1938 yılı- nın pijama tipi 1966 modeli plaj pantalonlarını alışılmamış fiyatlarla sunmuştu. Mesela beyaz jabolu ete- $i beyaz fırfırlı çok güzel bir dak- ron elbise 185 liraya, çok parisli o- pal elbiseler 95-125 liraya satılıyor- du. Hafif yaz kumaşlarından, opal- lerden, ince dakronlardan, şantug- tan iddiasız abiye küçük elbiseler, her keseye uygun olarak yapılmıştı. Plaj kıyafetleri "Defilenin özelliğini, buna rağmen, nefis plaj kıyafetleri (oyapıyordu. Kumaş bikiniler üzerine dantel ke- tenlerden, şeffaf kumaşlardan ya- pılmış, çi ok şık kısa ceketler, "plaj luzlar" denilebilecek yeni bir tip kıyafeti ortaya atmış bulunuyordu. Bu plaj bluzları ile çıplaklıkları bi- raz örtmek, güneşten biraz korun- mak ve bu bahanelerle çok daha şık olmak gerçekten omümkündü. Bunlar, içindeki bikiniyi bütün te- ferruatiyle gösteren, fakat kadına plajda giyimli bir hal -veren bluz- lardı. Çıplak bikiniler yanında çok kapalı pantalon - ceket takımları ise defilenin başka bir özelliğini yapı- yordu. Beyaz keten bir pantalon- ceket takımı yeşil ve kırmızı biye- lerle süslenmişti. Ceket çıkınca, eş bir sutyenle kıyafet, birden, tama- miyle çıplak bir hal alıyordu. Ekose poplin ceketlere gelince: bunları hem deniz kenarında pan- talonla, hem de şehirde düz bir e- tekle giyinmek mümkündü. Sevim ŞAFAK Manifatura - Mefruşat Mağazası Mehmet VeTurgut Güdüllüoğlu Zengin, yeni çeşitleri ile her cins ve kalitede Pamuklu, İpekli Kumaşlar, Perdelik ve Döşemelik mevcuttur. Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A — Ankara Telefon: 1277 50 11 Haziran 1966