9 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

9 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

Tüli'den haberler Misafir ağırlayanlar Son zamanlarda Devlet adamları- mızın yurt-içi gezileri ve temel atma törenleri yanında bir görevle- ri daha var: yabanca misafirleri ağır- lamak!.. Senato Başkam İbrahim Şevki Atasagun, Iran Parlâmento Başkanını ağırlamakla meşgul. Mi- safir Başkan şerefine yemekler ve- rildi, Konyaya gidildi. Yalnız, Iran Büyük Elçiliğindeki kokteyl çok il- gi görmedi, nedense., Belki de gün- lerden cumartesi olduğu içindi. Her- kes, hafta sonu tatilini geçirmek i- çin bir yana gitmiş olacak. İranlı misafir, Ankaranın çeşitli köşeleri arasında Altanın Meyhane- sini görmeyi de ihmal etmedi. Son gecesini orada ve pek eğlenceli bir şekilde geçirdi. Mihmandarı oda, kendisini ağırlamak için, maşallah, çiftetelli bile oynadı!.. Mehtabı değerlendirenler İstanbul sosyetesi, mehtaplı gece- leri oldukça hareketli geçirdi. Bir gece Moda Klübün de Çocu OSİ- larının yemeği, başka bir gece Ye- niköyde Kansercilerin balosu, Ru- melihisar Tiyatrosundaki Oidipus oyunu, Kalamışta Yelken Klübün- deki geleneksel balo ile ayışığında şıklık ve güzellik gösterisi yapıldı. Ye - ye müziğiyle romantizm çok ge- rilerde kaldı, diyenler yanılıyorlar. Gökte pırıl pırıl gülen ay, Yeniköy, Moda ve Kalamış koylarında çok romantik sahneler seyretti. Mesela Kansercilerin balosunda (Ankaralı Ayşe Kulin ile Eren Kemahlı ro- mantik bir hikâyeyi noktalamak ü- zereydiler. Bu Ayşe Kulinin dulluğa geçişinden beri bir garip talihi var. Kim kendisini biriyle görse, hemen onunla evleneceği söylentilerini çı- karıyor. Halbuki Kulin "Şen Dul'"- luktan son derece memnun ve ev- lenmeye hiç niyetli değil. Bunu bir türlü anlamadıklarından dolayı da Ayşe Kulin evlenme lâflarına kı- zıyor. Yücel ve Güldem Kurt- tepeli ise halayının romantizmini yaşıyorlardı. Cenap Pekiş çok ro- mantik bir hostesti. Moda Klübün- de ise gençlerin değil, orta yaşlıla- rın romantizmi vardı. Orta yaşlılar, ye-ye müziğini geride bırakıp tan- İnönü, Atasagunların davetinde Bayan Atasagun ve İran Parlâmento Başkanıyla Ağırlama faslı 30 9 Temmuz 1966