16 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

16 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER ismini açıkça koyduğu ideal için çarpışan mücahitlerde, son günler- de, farkedilir bir iyimserlik başla- mıştır. Bu iyimserlerden biri de Ye- ni İstanbul yazarı Osman Yüksel Serdengeçtidir. Serdengeçti, nurcu- luğun suç olmadığını, Temyiz Mah- kemesine hakaret ederek kendince- ispatladığı bir yazısının sonunda şu haberi vermektedir: "Ey bütün ö- mürlerini daire ile ev, yemek sof- rası ile vüznumara arasında geçi- renler. Zaman yaklaşıyor!" Bu yaklaşan “zaman"da işlerin Türkiyede nasıl yürüyeceği ise, Ser- dengeçtinin, sarık giydikleri için . edilen üç Ödemişli hakkında azdığı yazıdan anlaşılmaktadır: Martık bu çiftliği, bu inkilâp yobaz- mış, İbrahim Elmalı Diyanet İşleri Başkanlığına (o getirilmiş ve kırdığı büyük potlara rağmen bir halife po- zu ile islâm memleketlerine seya- hate gönderilmiş, seçimlerde AP lis- telerini Cumhuriyet ve devrim a- leyhtarlarının doldurmasına gözyu- mulmuş, Mevlüt Yılmaz, Mehmet Ateşoğlu, Muammer Dirik, Zeki E- feoğlu, Osman Yüksel Serdengeçti gibi tipler eri sokulmuştur. mdi AP ademe yöneticileri, taktiklerini başarıyla gerçekleştir- menin memnunluğu içinde olmalı- dırlar. Öyle ya, işte iktidara gelmiş- ler, Demireli de Başbakan yapmış- lardır. Ama bir şeyi bilmemektedir- ler ve bu bilmedikleri, onlar için şu anda en büyük tehlikedir: o Seçim Yeni İstanbul ve Babıâli'de Sabah gazeteleri Şişedeki (o devin ığını, bu sahte Atatürkçülüğü bıra- kalım... Bırakalım vatandaş, diledi- gidille, dilediği kılıkla, dilediği mâ- bette kapuğına, inandığına ibadetini yapsın! göründü dev Türkiyede neyi temsil ettikleri çok iyi bilinen bu kimseleri yıllar sü- ren ümitsizlikten kurtarıp, bitlerini canlandıran, teşkilâtlanmalarını ko- -aylaştıran ve nihai hücuma hazır- lık yapar hale getirenler bir şeyin farkında değildirler: AP, bu cereya- nıiktidara gelmek ve orada kalmak çin bir yardımcı güç olarak ilele- bet kullanacağını ve bundan bir za- rar görmeyeceğini zannetmektedir. Bu yüzdendir ki Demirel, meşhur Bayram Gazetesi omakalesini yaz- 10 hikâyesi kazanmak için sihirli şişeden çıkar- dıkları dev bir daha şişeye girmeye- cek ve söz dinlemeyecek şekilde bü- yümüştür. Geçenlerde, "Bâbıâlide Sabah" gazetesinin sahiplerinden birinin bir toplantıda söyledikleri ilgi çe- kicidir. Bu milyoner zat, ilân konu- sunda konuşmuş ve söyle demiştir: "— Aslında, bizim ilâna falan ih- tiyacımız yok. Biz 5-10 kişi bir araya geldik, Su gazeteyi kurduk. Biz bir ideal uğruna çalışıyoruz. İlânı, ga- zeteyi güzel gösterdiği için istiyo- r Bazı ilgililer, Sabah gazetesine banka ilâm vermeyi teklif ettikle- rinde: — Yok, yok... Biz banka ilânı AKİS kullanmayız" cevabını almışlardır. İşte, devin ne kadar büyüdüğünü gösteren bir örnek!.. Bâbıâlide ga- zeteler ilân için taklak atarlarken, irtica temsilcisi olan bu gazete "faizin haram olduğuna inanmak" gibi, lüks sayılabilecek bir sebeple önemli bir gelir kaynağı olan banka ilânlarını reddedebilmektedir! "Her- şeyi islâmda toplama ve onu topye- kün zaman ve mekâna hakim kıl- ma" niyetlileri gerçekten, şişeye bir daha sokulamıyacak kadar güçlen- mişlerdir. Birbiriyle ilgili çok sayı- da birlikler, teşekküller, kurulmak- ta, bunlara kuvvetli mali kaynaklar sağlanmaktadır. Meselâ İbrahim E|- malının Diyanet İşlerinin başına gelmesini sağlayan (o İstanbul İlim Yayma Cemiyeti, oBâbıâlide Sabah gazetesinin kuruluşuna yardım et- miştir. Bu Cemiyet, kurban derile- rini toplamakta Türk Hava Kuru- muna rakip hale getirildiği için, çok önemli bir gelir kaynağına sahiptir. Diğer gelirleri ise elbette ki bilinme- mektedir. Meselâ, Türkiye Kuran Kursları Federasyonu... Bu da, ge- lirleri, kuvvetli nüfuzu, fakat arka plânda tutulan varlığı ile önemli bir kuruluştur. Bu federasyonun ge- çen haftaki sağcı gazetelerden birin- de şöyle bir ilânı yayınlanmıştır: "KUR'AN KURSU AÇINIZ Muhterem müslümanlar; e sallallahü aleyhi- vesellem buyuruyor ki: "Çocuklarına Kur' an-ı Kerim öğ- reten veya Kur'an-ı Kerim hocasına gönderenlerin, kıyamet günü başı na bir devlet tacı konur ki bakan- lar görüp imrenir.' Bu hadisi şerifin vaadettiği mü- kafata talip olmak için bulunduğu nuz köyde, kasabada, mahallede, şe- hirde bir Kur'an Kursu tesis ediniz, Mevcutsa geliştiriniz. (Bu hususta gerekli malümatı aşağı« aki adres ten temin edebilirsiniz... “Yedinci Şart" kuzuları Modern Türkiyenin yerine şeriata dayalı bir din devleti kurmak isteyenler, kuvvetlerinin bir kısmı- nı yurt içindeki saf ve inanmış va- tandaşlardan alırlarken, Türkiyede menfaatleri olan bazı yabancılar ta- rafından da desteklenmektedirler. Bu, zaten çok defa böyle olmuştur. İstiklâl Savaşında (o Türkiyeyi yut- mak isteyenlerin, mezhep ayrılıkla- rını tahrik yolundaki taktiklerine ait vesika daha yeni yayınlanmış- 16 Temmuz 1966