16 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

16 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

AKİS hafifce evaze inen her çeşit elbise- lerdir. Boyları dizin çok üstünde bit- mekte, aynı renkte parlak atkılı a- yakkabılar ve uygun renkte ipek ço- raplarla giyilmektedir. Rob manto- lar, kırk yaşındakiler için hem da- ha şık, hem çok daha pratiktir ve hatları yumuşatır, güzelleştirir" di- ye konuştu. Yirminci yaş Bir soluk durdu, sonra şöyle devam etti: — Yirmi yaş güzel bir yaştır. Çok şişman olmamak şartiyle he- men hemen herşey, insana yakışır. Burada da terzinin yapacağı kupla- rın tabii önemi vardır. Birkaç renk- li elbiseler çoğalmakla beraber, her gençkız bunu deneyebilir. Çünkü bu modayı değişik bir şekilde uygula- mak mümkündür. Meselâ ampir bi- çimi bir elbisenin küçücük bir be- den kısmı vardır. öğsün hemen altından başlıyan evaze etek ( ise çok kısadır. Bu iki parça değişik renkte, zıt renklerde kumaşlardan yapılabilir. Beden kısmı çiçeklerle süslenir, çizgili, kareli olabilir, dan- tel olabilir v.s... Bunun aksine, dü- şük belli bir hafif evaze yaz elbise- si de, beden ve etek olmak üzere, iki renkle yapılabilir. Bir tanesi çiz- gili olabilir. Düşük belli elbiselerin etekleri çok kısa olursa, bir nevi mini etek etkisi yapmakta ve fazla ürkütmeden, göze değişik gelmekte- dir. Gençler için bebe yakalı, uzun kollu, manşetli, ufak çiçekli şömiz- yeler de moda olmakta devam et- mektedir. Ama yazın, gençlerde en çekici kıyafetler, ispanyol (o paçalı pantalonlar, bunların üstüne giyilen yırtmaçlı, erkek tipi ceketler, biki- nilerin üzerine giyilen şeffaf, fırfır- lı, uzunca bluzlardır. Küpeler bü- yük, çantalar küçük, ayakkabılar renkli ve rahat, spor kıyafetler çok şıktır ve âdeta her yere gidebilmek- tedir." Kırk yaş ve ötesi Terzi Sevimin bundan sonraki söz- leri daha da ilginçti: "— Yirmi yaştan itibaren gitgi- de cesaretlenen ve vücut ölçülerine göre çeşitli fantezilere gidebilen kı- yafetler, kırk yaşına gelince bir du- raksama geçirmektedir. Kırk yaş ve ötesi, gençliği, şıklığı ve güzelliği ancak aynaya önem vermekle koru- yabilir. Fazla kilo almamak için modern rejimleri uygulamanın sanıl- dığı kadar bir zorluğu yoktur. Çün- kü bunlar eskisi gibi çok sert re- 16 Temmuz 1966 jimler değildir. Ama bunun yanın- da, yakışanı bulup giymek, mesele- nin temelini teşkil eder. Bu yaşta kısa etek modası ne olursa olsun, dizler görünmemeli, dekolteler çok itina ile, şahsın özelliklerine göre kesilmeli, iddialı olmamalıdır. OEI- biselerin tam kolsuz olup olamıya- cağına karar verecek olan moda de- ğil, bu elbiseleri giyinecek olanla- rın kol yapısı ve görünüşüdür. Kol- lar uygun değilse, çok bol olmıyan uzun bir kolu, şömizye kolu tercih etmek daima mümkündür. Kırk yaşından sonra iyi dikilmiş, ayrın- tılı, vücudu güzelleştiren kuplu elbiseler kadına çok şey kazandı- rır. Kırk yaşından sonra muhak- SOSYAL HAYAT kak düz giyinmek de şart değildir, pliler düz olmak ve belden başla- mamak şartiyle kullanılabilir. Pli- soley iyi durmaz. Şişmanlar için 'V' biçimi açık yakalar, boynu olanlar için bu yıl moda olan kalkık ya- kalar çok elverişlidir. Bu yakalar verev parçalarla yapılırsa çok daha güzel durur. Yakalar, yaşla bozulan boynu, gerdanı gizler ve yaz mev- siminde biraz daha açık ve rahat biçilerek, pekâlâ kullanılabilir. Bu yaşlarda, eşarp hissi veren yakalar daima iyi durur. Ayrıca, tayyörle- rin içinden 'V yakalı bluzlar giyi- nip, bunları fular eşarplarla giydir- mek de çok iyi bir fikirdir." (İlâncılık: 4236) — 216 31