16 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

16 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER Savcı, Hamidoya, tahkikat saf- hasına karışmamasını hatırlatınca, Hamido kükredi: Ben âmmenin herşeye karışırım." Ardından da basbas başladı: avukatıyım, bağırmağa "— Savcı TRT'denmiş!" bey, üstelik bunlar Hiddetini yenemedi, bu defa da ii döndü ve: TRT'de çalışmaya outanmı- di yor musmuz”” de Sinirden dudaklarım (ısırmaya başlayan (o gazetecilerin artık sabrı taşmıştı. Turgut Özakman, nezaket sınırlarını aşmamaya dikkat ederek, Hamidonun sözlerine müdahale et- mek zorunda kaldı. Bu, Hamidoyu iyice şirazeden çıkardı. Ne demekti efendim? Bir gazeteci, bir millet- vekiline nasıl müdahale edebilir- di? Bir milletvekili aynı zamanda "âmme avukatı"ydı. Hamido sözlerini tamamladık- tan sonra dışarı çıktı, fakat kısa bir süre sonra hışımla geri geldi. Bu defa mütebessim bir çehre ile Sav- cıya şöyle dedi: "— Şahitlerimiz de var. Hepsi şuradalar.." Hamidonun "şuradalar" diye gösterdiği yer, karakolun karşısın- da bulunan AP İlçe Başkanlığı bi- nasıydı! C.H.P. "Paşa Partisi" Geçen hafta içinde, İsmet İnönü CHP'nin Ortak Grup toplantısın- da konuştuktan sonra Eski Partide olup bitenleri iyi bilen biri, Meclis- te, bir gazeteciye: "- Tebliği dedi. öğrenmiş oldunuz." Gerçi o sırada, bir tebliğ henüz çıkarılmış değildi. Ama, bu hafta tebliğ çıktığında çok kimse, bütün o gürültülü patırdılı konuşmaların niçin yapılmış bulunduğunu pek me- rak etti. Zira, Genel Başkanın ko- nuşması nasıl bir yeni şey getirmiş değilse, tebliğ de mevcut pilâvın ısıtılmış bir şeklinden ibaretti. CHP, 14 bilinen tutumunu muhafaza ediyor- u: Türkiye bir takım muhtaçtır. Bunlar, ekonomik ve sosyal alanlarda köklü reformlar- dır. Bunlar yapılmaksızın Türkiye- nin kurtarılmasına imkân yoktur. Reformlar belki ameliyat mahiye- tindedir. Ameliyatlar ise, istenilen müdahaleler değildir. Ama bir ame- liyat, istendiği için değil, buna mec- bur bulunulduğu için yapılır. Tür- kiyenin ameliyat masasına yatırıl- ması ne kadar gecikirse, ameliyat o nisbette ıstırap verici ve Zor ola- reformlara AKİS Tebliğ, edebi türkçeyle bu gerçe- ği ifade ediyordu. Bir kaç gün önce de Grupta, İsmet İnönü bunu söy- lemişti. İsmet İnönü bir şey daha söylemişti: o Kendisi, dolaşıp, bir doktor elinde ameliyata milleti ik- na etmeye çalışacaktı. Milletin, üfü- rükçü elinde ölmesine göz yumul- mayacaktı. Eğer doktora şans ta- nınmazsa, kangren vücudu sardığın- da ameliyatı ilk önüne gelen yapa- caktı. Bu muhakkaktı. "İlk önüne gelen" alternatifine karşı CHP ken- di tecrübeli ve meharetli o bıçağını teklif ediyordu. Hasta kurtulduktan İnönü CHP Grupunda konuşuyor Son caktır. AP ameliyat etmek yerine afyon yutturmakla (omemleketi u- yutmaktadır. CHP aynı tavrı takı- nanmaz, aynı ilâcı veremez. Bize oy getirmese de, biz teşhisimizin ge- rektirdiğini yapmak hedefimizi de- giştirmeyeceğiz. Nasıl, tıpta "ame- liyat" kelimesi tadsızsa, siyasi ede- biyatta da "Ortanın Solu" belki bu- gün türk seçmenine alerjiktir. Ne yapalım? Bir doktor hastasına ame- liyatın lüzumunu nasıl anlatırsa biz de öyle anlatacağız ve halk AP'nin tavsiye ettiği kurşun döktürme mu- amelesiyle dertlerinin geçmediğini yakında görüp anlayacaktır. SÖZ söyleniyor sonra belki CHP'ye karşı gene cep- he alacaktı. Memleket düşmandan kurtarıldıktan sonra, millet batılı hayat tarzına osokulduktan sonra, Türkiye İkinci Dünya Harbinin a- teşinden uzak tutulduktan sonra, maceracı Aydemirin sulta teşebbüs- leri bertaraf edildikten sonra CHP'- ye bir teşekkür edilmemiş, aksine, CHP hor görülmüştü. Belki, bu a- meliyattan sonra da aynı şey ola- caktı. İsmet Paşa "Ne gam? Biz ödevi- mizi yapalım" demişti. Tebliğ "Ne gam? Biz ödevimizi yapalım" diyordu. 16 Temmuz 1966