16 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

16 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Moda Aynanın söyledikleri Sevim: — Bundan sonra modayı sokakta izliyeceğiz. Hiçbir mevsim yaz ka- dar, modayı teşhir etmeye müsait değildir. Modayı sokakta izliyeceğiz ve neyin tutunduğunu, neyin tutun- m'adığını, neyin güzel, neyin çirkin olacağını göreceğiz. Çünkü bu mo- dayı artık belirli kilolardaki man- Terzi kenler değil, her tipte ve her yaşta kadınlar takdim edecekler ve böy- lece de modanın başlıca faktörü, ya- kıştırma faktörü ortaya çıkacaktır. Bu bakımdan, pek çok şeyin moda 30 olduğu bir devirde, moda hakkında genel olarak konuşmak çok zordur. AKİS okuyucularına söyleyebile- ceğim birkaç temel nokta var: E- teklerinizi, geçen yıla nazaran kı- saltmalısınız. Burada kullanacağı- nız ölçü yaşınız, tipiniz ve beden öl- çülerinizdir. Ayna, model kadar lüzumlu bir malzemedir. Ayna, si- ze, gerçekleri çekinmeden söyleye- bilen tek dosttur. Sokaktakilerin de sizi tıpkı aynadaki görünüşünüz için- de göreceklerini unutmamalısınız. Yaz ayları için canlı, içaçıcı renk- ler daima güzel durur. Yanmak, yaz şıklığının bir parçasıdır ve oö- nemli bir parçasıdır. Muntazam yanmaya ve yanınca size gidecek Terzi Sevim Ayna doğru konuşur renkleri seçmeye itina gösteriniz. Beyaz da bu mevsim çok modadır. Kolay yıkanır, ütü istemez kumaş- lardan bir beyaz elbise, yaz gardro- bunun temel kıyafetleri arasına gi- rebilir. Yaşınıza göre büyük çiçekli veya geometrik desenli bir empri- me, yazın giyimli elbisesi olabilir. Belirsiz desenli kumaşlar çok şiş- man yapmayabilir. Ama geometrik desenler daha çok gençler içindir. Şiman görünmekten çekinenler can- lı bir renk seçmek, ufak bir iş yap- mak veya süslü düğmeler kullan- mak şartiyle, düz renk bir ipekliden, bu yaz çok moda olan bir şömizye elbise de yapabilir ve bunu abiye o- larak her yere de giyinebilirler. Şö- mizye elbise tam kolsuz, kısa kollu veya uzun kollu olabilir. Saçlar ge- çen mevsime nazaran biraz daha uzundur. Zaten plaj mevsimi saçla- rı mizanpli yapmadan toplıyabil- mek de daha kolaydır. Ufak topuklu ayakkabılar gençlere de, orta yaşlı- lara da, daha yaşlılara da gider. Çok uzun topuklar bu mevsim yoktur. Elbisenin rengine uygun, soluk renkte ayakkabılar özellikle moda- dır ve şıklığın başlıca işareti o sa- yılmaktadır. Ufak topuklu renkli bir keten ayakkabı, böylece, bu mevsim abiye olarak da giyilebile- cektir. Rahatlığın, sadeliğin de sem- bolü olmuştur. İki şey çok modadır: bebek el- biseleri ve rob mantolar. Yirmi ya- şındakiler, bebek elbisesi dediğimiz elbiseleri o kolaylıkla (o giyebilirler. Bunlar birkaç yıl önce sekiz dokuz yaşlarındaki çocuklara ve daha kü- çüklerine yaptığımız belsiz, kombi- nezon biçimi, dümdüz askılı, hafif büzgülü, bebe yakalı, eteğe doğru 16 Temmuz 1966