1 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

1 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL Kongreler Ortanın Solu Sarışın, orta boylu genç kadın, din- leyicilerine baktı ve o sözlerini, "—Biz bugün, Türkiyenin içinde bulunduğu ekonomik ve sosyal so- runlara ancak halka yönelmiş ve altıokumuzu, bugünün ihtiyaçları- na göre en iyi şekilde anlatan Orta- nın Solunda bir politika ile cevap verebileceğimize, bu politika (o ile memlekette sosyal adaleti ogerçek- leştirirken, aşırı cereyanlara karşı da en mükemmel bir baraj duvarı meydana getireceğimize (yürekten inanıyoruz" diye bitirdi. Büyük çoğunluğu kadın olan din- leyiciler, daha "Ortanın Solu" deyi- mini duyar duymaz alkış tutmaya başlamışlardı. Olay, haftanın başındaki Pazar günü Niğdede, büyük bir (o kadın topluluğunun bulunduğu Yeni Sine- mada geçti. Niğde CHP İl Kadın Kolu, o gün, çok yakında yapılacak olan Kadın Kurultayına ve Büyük Kurultaya katılmak üzere kongresi- ni yapıyordu. Konuşmacı, Genel Merkez Kadın Kolu üyesi Sabiha Eriş, Kongre Başkanı olan Şükran Söylemez ile birlikte, Ankaradan kongreyi izlemeye gelmişti. İlçe ka- dın kollarından gelen 110 delege ve misafir olarak (kongreye katılan HAYAT CHP 'li kadınların devrimci ve ileri fikirli konuşmaları tezahüratla kar- şılamaları, Büyük Kurultaya gider- ken, CHP içinde kadın kollarının durumunu bir kere daha ve kesin- likle ortaya koyuyordu. İstanbul Kadın Kolu Kongresi Delegelerin tam ittifakı ile yeni- den başkanlığa seçilen o Niğde- nin başarılı CHP Kadın Kolu Baş- kanı Şüküfe Bilginin okuduğu ra- por, CHP'li kadınların, çevrede bü- yük bir sosyal çalışma yanında si- yasi çalışmalara da büyük önem ver- diklerini ve gerçek memleket kal- kınmasının ancak memleket o ça- pında uygulanacak ilerici bir politi- ka ile mümkün olabileceğine inan- dıklarını gösteriyordu. Zaten bir süredir yurdun dört bir köşesinde yapılan kadın kolu (kongrelerinde ilerici ve yenici fikirlere büyük yer veriliyor ve aşırı cereyanlarla mü- cadelenin tek yolu olarak, ortanın solundaki halkçı ve atatürkçü po- litikanın benimsendiği ifade edili- yordu. Çok yakında yapılan Mani- sa ve Aydın kongreleri hep aynı fi- kirleri savunmuştu. 30 Eylülde Bur- sa, Adana ve Balıkesirde yapılacak kongrelere kadınlar aynı istikamet- te, aynı heyecanla hazırlanıyorlar- dı. 11 Eylül Pazar günü yapılan İstanbul İl Kadın Kolu kongresi ise şu bildiri ile kapanmıştı: "Yir- minci yüzyılın yarısını aşmış (o bir dünyada, demokrasi âlemine gir- miş bulunan memleketlerde parti- ler, fikir partileri olmak ve yön- lerini belirtmek zorundadırlar. Aşı- rı sağdan aşırı sola kadar değişik düşünceli insanların aynı partide bulunmalarına artık imkân yok- tur. CHP de elbet, tüzüğüne ve prog- ramına uygun olarak halkın yanın- da, midecilerin karşısında oolacak- tır. Modern sömürücüler ne kadar para dağıtırlarsa dağıtsınlar, halk, kimin kendisi için çalıştığını er ve- ya geç anlıyacaktır. Milletlerin tari- hinde birkaç seçimin hiçbir önemi olmadığını hatırdan çıkarmamak lâ- zımdır. CHP hiç tâviz vermeden, ilke ve programına sâdık kalırsa, tüm milletçe ona inanılacaktır. Altıok prensibine bağlı olan biz- ler, ortanın solunda bir partinin bu memlekete hizmet edeceğine inanı- Bir Kadın Kolu kongresi Ortanın Solu, kurtuluş yolu I Ekim 1966