21 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

21 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT km bir ilişki vardır, öyle ki, eğer çocukta herhangi bir arıza, sakatlık yoksa, erken yürümesi, erken konuş- ması, erken oluş, tüm büyümesinde erken gelişme çocuğun zekâsına işa- rettir. Ailenin, daha okula gitme- den, böyle bir çocukla yakından ilgi- lenmesi ,ona yeteneklerini göstere- cek fırsatları vermesi, örneğin re- sim yapmasını, müzik dinlemesini sağlaması şarttır. Ancak bu imkân- lar yaratılırsa çocuk kendi kendisi- ni bulabilir. Ailenin bu tutumunu o- kul tamamlıyacaktır. Yoksa, en ye- tenekli çocuk çoban olmaya terkedi- lirse, çoban olarak kalır." Sanatçı çocuklar, zaman zaman, basında baş köşeleri uzun süre işgal ederler. Bu çocuklarla röpor- tajlar yapılır, bu o çocuklarla; ilgili haberler verilir. Fakat, sanat dalın- da pek çok hârika çocuktan SÖZ €- den basın, nedense, bugüne kadar, sporda başarı gösteren çocuklara pek az yer ayırmıştır. Oysa ki son yıllarda Türkiyede bunların sayısı da bir hayli artmıştır ve bu Ge i lar, özel yeteneklerini, en büyük im: kânsızlıklar içinde dahi Gel irme” ye çalışmaktadırlar. Son yıllarda teniste isim yapan üç kardeş -Anbar kardeşler-, bunun en açık bir örne- gidir. Nasıl ki Zeliha Berksoy sanat- çı bir ailede, sanatçı bir annenin ço- cuğu olarak yetişmişse, Anbar kar- deşler de aynı şekilde, tenisci bir babanın ihtimamı ve çabası ile ye- tişmişlerdir. Fuat Anbar, Beyazıt Anbarın eline dokuz yaşına basar basmaz bir raket tutuşturmamış ol- saydı, acaba o, onsekiz yaşında, türk tenisinde isim yapabilir miydi? Beyazıt. Anbar, 3 Ocak 1948'de Ankarada doğmuştur. Onbir yaşın- da iken, arkadaşı Ali Balkaner ile, Bahçelievler Tenis Klübü tarafın- dan düzenlenen bir turnuvada birin- ci olmuştur. 1960'da Zonguldakta yapılan Yıldızlar Türkiye şampiyo- nasına götürülmüşse de, yaşının kü- çüklüğü yüzünden raket kullanama- dan dönmüştür. Bugün Ticari İlim- ler Akademisi birinci sınıf öğrenci- si olan -ve mükemmel okuyan- Be- yazıt Anbar, 1961'de Ankara Yıldız- lar şampiyonu olduğu zaman sade- ce onüç yaşındaydı. Küçük yaşta şampiyon olmaya devam eden Be- yazıt Anbar, 1964 - 65 sezonunda Ju- nior'lar Türkiye şampiyonu olacak, Tenisci Lütfiye Anbar ve raketi Yaşı küçük ama, hüneri büyük 30 AKİS bir yıl sonra "A" kategorisinde, kız- kardeşi ile Birlikte, karışıklarda Türkiye şampiyonluğuna ulaşacak- tır. Aynı sezon "A" kategorisinde Ankara birincisi olan Beyazıt, kara kupası (omaçlarında Türkiye şampiyonu Ziya Orenli ile finali oy- namak başarısını göstermiş ve ikin- ci olmuştur. Bir süre önce yurdu- muza gelen avustralyalı tenis ant- renörü, Beyazıtın geleceğin şampi- yonlarından olacağını söylemiş ve kendisini altı ay için, çalıştırmak üzere, Avustralyaya davet etmişse de, Tenis Federasyonunca yol para- sı karşılanamadığından, genç Anbar, çok şey öğreneceği bu davete uya- mamıştır Başarı zinciri Anbar kardeşlerin 2 numarası Lüt- fiye Anbar 1949'da gene Ankara- da doğmuştur. Halen Ankara Kız Lisesine devam etmekte, ileride avu- kat olmayı tasarlamaktadır. Lütfi- ye Anbar, rakiplerinin azlığı yüzün- den ağabeysinden de daha çabuk bir başarıya ulaşmış, çabuk sivrilmiştir. Beyazıt gibi Lütfiye de dokuz yaşın- da iken raketi tutmuştur. Dokuz ya- şın, tenise başlamak için en mükem- mel yaş olduğunu söyleyen baba An- bar, yalnız 3 numara Anbar için bir istisna yapmış ve Kemali sekiz ya- şında tenise Balat Sebep ola- rak ta. Kemalin daha iri yapılı ol- duğunu öne sürmektedir. Lütfiye Anbar, 1962 yılında Jünior'lar böl ge birinciliğini aldığı zaman onüç yaşında idi. Lütfiye o yıl dömi-fina- le kadar yükselmişse de, yenilip fi- nali oynayamayınca hırslanmış ve ertesi yıl, bütün rakiplerini yenerek finale çıkmış ve finalde şampiyon Sevim Barulayı da yenerek Ankara birincisi olmuştur. Lütfiye o zaman ondördündeydi. Gençkız, aynı yıl Türkiye şampiyonu olmuş, 1964-6 yıllarında Türkiye Jünior lar birinci- liğini de rakiplerine kaptırmamıştır Nihayet 1965 yılında, onaltı yaşında iken, "A" kategorisinde. Gönül Er- ki de yenerek Türkiye şampiyonu olmuş, 1964-65'te iki kardeş, karı- şıklarda Türkiye şampiyonu olarak, başarılarına bir yenisini eklemişler- dir. Lütfiye Anbar, geçen yıl İstan- bul turnuvasında, ingilizlerin 8 nu maralı raketi karşısında büyük bir oyun kudreti göstermiş, yn kaybetmesine rağmen ilk set- ten sonra 9-7'lik ikinci setle büyük başarı kazanmıştır. Anbarların en küçüğü (Kemal 21 Ocak 1967