21 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

21 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

AKİS 1955 doğumludur ve Anafartalar Or- taokulunun birinci sınıfına devam etmektedir. Kemal Anbar, bu yıl Ankara Yıldızlar şampiyonasına ka- tılmış, finale kalmış ve Kadri Vura- la yenilerek ikinci olmuştur. Kemal ayrıca, bu yıl, boyuna bakmadan, büyüklerin mücadelesine de katıl- mış, şampiyonanın ilk turunda, kendisinden üç kat yaşlı rakibini yenip elediği zaman büyük takdir kazanmıştır. Kemal, bu turnuvanın sonunda, tabii, elenmiştir ama, te- nis otoriteleri ona, geleceğin büyük umudu olarak bakmaktadırlar. At var, meydan yok gata Anbar ve Anbar kardeşler, spor alanındaki dar imkânlardan şikâyetçidirler. Spor, özellikle tenis, zengin imkânlar ister. Yabancılar- la yapılan karşılaşmalarda bu han- dikap derhal ortaya çıkmaktadır. Bozulan bir tenis raketinin yerine bir yenisini sağlamak, Türkiyede büyük bir meseledir. Federasyon, sporcuların bu gibi ihtiyaçlarını zar -zor karşılamaktadır. Halbuki ya- bancı tenisçi, sahaya dört raketle gelmekte, elini alıştırdığı bu raketle- ri, ihtiyaç halinde, hemen değiştir- mektedir. Buna mukabil bizde, o kadar istikbal vaad eden bu çeşit genç sporculara, meselâ Spor-Toto' da bir iş dahi temin edilmesi boyuna geri kalmaktadır. Ayrıca, kapalı sa- lon olmadığı için, gençler kışın, he- men hemen hiç antrenman yapama- maktadırlar. Beden Terbiyesi, Tenis Klübünün üç beton sahasını bile asfaltlamamaktadır. Bu bakımdan, yabancı ülkelerle rekabet hemen he- men imkânsızdır. Fuat Anbara gö- re, tenisin gençlere en büyük fay- dası, disiplinli bir spor oluşudur. O, çocuklarını, yalnızca şampiyon yapmak için değil, boş zamanlarım iyi bir şekilde değerlendirmek için tenise teşvik ettiğini söylemektedir. 1269 yılının yaz aylarında birgün gazetelerin bazılarında değeri ka- Ti büyük, bazılarında ise küçük bir haber çıktı: "Ayhan Karataş, 100 metre serbestte 59.8 saniye ile Tür- kiye rekorunu yenileyerek, 1 daki- kanın altına indi". Aradan yirmi dört saat geçmemişti ki, bir ikinci haber, bu birinciyi izledi: "Ayhan Karataş, Atatürk yüzme havuzunda 100 metre serbestte bir gün önce yenilediği rekorunu yeniden aştı ve 21 Ocak 1967 SOSYAL HAYAT Yüzücü Koşkun “Atlet Türkiye rekorunu 599.5 saniyeye in- dirdi Bu iki rekoru, Ayhan arataşın, aynı sezon için nde 200- m serbest- te 2.14.8 ve 2.14.4'lük Türkiye rekor- ları izledi. Ayhan Karataş, 1948 yılının 3 O- cağında Adananın Keratasında içlik yaya gelmiş ve çocukluğu bu kıyı kasabasında geçmiştir. Aylan bu sırada denizle dost olmuş, ken- di kendine yüzmeyi öğrenmiş, daha sonra öğrenim için Adanaya gelerek, Atatürk yüzme havuzunda çalışma- ya başlamıştır. Küçük yaşta dikkati çeken yüzücü genç, onbeş yaşında iken Türkiye yüzme birinciliklerin- de, 100 metre serbestte Türkiye Te- koruna sahip olunca, dikkati üze- rinde toplamış, aynı sezon içinde 200 metre serbestte iki Türkiye rekoru- nu daha yenileyerek, başarısını hız- lı bir tempo içinde devam ettirmiş- tir. Karataş, 1963'te, daha küçük yaş- ta, Akdeniz oyunlarında da milli ma- yoyu giyme başarısını göstermiştir. Genç yüzücü, havuzların dışında, öteki spor alanlarında da büyük başarı göstermekte, voleybol ve basketbol karşılaşmalarında Çukur- ova Özel Koleji ile Adana Demirspor formalarını taşımaktadır. Karataş- lar, dördü erkek olmak üzere, sekiz kardeştirler ve ötekiler de, ayni şe- kilde spor yapmaktadırlar. komple" Eski bir yüzücü olan Ökkeş Koş- kun, yıllarca önce eşine dostuna, beş yaşında denizden çıkmayan kızı- nı göstererek, "Göreceksiniz, benim kızım Türkiye şampiyonu olacak" der dururdu. Beş yaşında sudan çık- mayan küçük kız Gülsen Koşkun, baba Ökkeşi gerçekten mahcup et- medi, anne ve babasının görevleri- nin Adanaya naklinden sonra, ha- vuz çalışmalarına başladı ve kısa süre içerisinde büyük gelişme gös- tererek, muhtelif kategorilerde böl- ge birincilikleri kazandı, ardından Türkiye şampiyonluklarını ve rekor- larını da ele geçirdi. İsrail ve Bul- garistan ile yapılan temaslarda, ge- çen yıl, ay-yıldızlı mayoyu da giyen Gülsenin, Türkiye rekorlarını yenile- mesi devam etmektedir. Gülsen Köşkün da, Ayhan Kara- taş gibi, Karataşta, 1951 yılında doğ- muştur. Halen Adana Özel Koleji- nin Fen bölümü beşinci sınıf öğ- rencisi olan Gülsenin niyeti, sporun yanısıra, seçeceği kimyagerlik, mes- leğinde başarılı olmaktır. Gülsenin, basketbol ve voleybol oynayan iki erkek kardeşi vardır. Kendisi ayrı- ca atletizmle de uğraşmakta, bütün spor dallarına büyük ilgi duymak- tadır. Bu, onaltı yaşındaki gençkız türk sporunun bir yıldızı olarak par- lamaktadır 31