21 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

21 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS sünü ve şuurunu bir santim aşma- mıştır. Fren yaparken de düşündük- leri Parti değil, kendileridir. Mese- lâ, yayınlanan bildiriye konulmak istenen "Bize yöneltilen ithamlar is- pat edilmedikçe, ithamı yapanlar namussuzdur" cümlesine Ferit Me- len, "çok yerinde bir söz. Yalnız, dikkatinizi çekerim, ithamı yapan İnönüdür, onun hırsım azdırmaya gelmez" diyerek itiraz etmiştir. Yi- ne bir fren denemesi olarak, ekiple- rinden Arif Ertunganın "Sabah'ta yayınlanan demecini yalanlattırma teşebbüsünde bulunmuşlardır. Bu işle Kırca ve Mustafa Uyar görev- lendirilmiş, o sırada İstanbulda bu- unan Ertungayı yakalamak için yakaladıklarında, gerçekten o demeci verdin mi?" di- ye sormuşlar ve ondan şu cevabı al- mışlardır: "— Verdim Di Söylediğimi inkâr mı edecektim Kırca ve Uyar, Ertungaya, deme- ci, tekzip etmesi direktifini vermiş- lerdir. Bunun üzerine Ertunga ga- rip bir tekzip yolu seçmiş, demecini yalanlayan gazeteye değil. Genel Merkeze o da bir haftadan fazla vakit geçtikten sonra- telgrafla mü- racaat edip, o demecin yalan oldu- gunu söylemiştir. Oysa, demeci a- lan Sabah muhabiri, Ertunganın o sözleri söylediğini ifade etmektedir. Yalnız bu muhabir -Ertunganın hemşehrisi ve bir AP milletvekili- nin oğludur-, demeç ihraç sebebi ha- line gelirse, "o demeci ben uydur- dum" diyeceğe benzemektedir. Bu niyetinin sebebini ise şöyle izah et- miştir: “Israr edip de, Arif âbiyi mi yakalım? 8'ler bir denemeyi de Genel Baş- kan nezdinde yapmışlardır. Geçen hafta Pembe Köşke giden Feyzioğlu, Melen ve Alparslan, ne kadar suç- suz olduklarını anlatmışlar ve me- selenin çözümü için kendilerince bir çare teklif etmişlerdir: Merkez Yönetim Kurulu ile ortak Grup Yö- netim Kurullarının birlikte topla- nıp, meseleye çözüm araması.. Oysa bu, bir iyiniyetli teklif de gil, yine bir "oyundur. Bir kere, Parti Meclisinin ve Merkez Yönetim Ku rulunun yetkisindeki konularda, 8'le- rin ağır basacağı -sayıca- bir toplan- tıda karar alınması istenilmektedir. Sonra bu yol bir teamül haline geti- 21 Ocak 1967 Dursun Akçaoğlu Akıl için yol birdir rilecek ve Partiyi bu zatlar idare edeceklerdir. Hem de da kaybettikleri halde... Feyzioğlu ve arkadaşları, herkesi kör, âlemi ap- Arif Ertunga Atı alan Üsküdarı geçince.. YURTTA OLUP BİTENLER tal sanmakta berdevamdırlar. Bu toplantıdan çıkanlar hemen gazete- lere haber uçurmuşlar ve "İsmet Paşanın kendilerini çok iyi karşıla- dığım" söylemişlerdir. Sonra Grup Yönetim Kurullarını da âlet ederek, aynı tezvirata devam eylemişlerdir. Maşallah, hiç birgün gazete sütun- larını boş bırakmamaktadırlar. Bir- gün 8'ler adına, birgün Grup Yöne- tim Kurulu olarak, birgün Banguoğ- lunun ağzıyla ve nihayet bu hafta- nın başında (o Feyzioğlunun deme- ciyle aynı minval üzre ateşe devam etmektedirler. Kesin hesaplaşmaya doğru pakat dananın kuyruğu kopmak ü- zeredir. Mesele, 18 Ocakta Grup- ta, 19 Ocakta da Parti Meclisi top- lantısında -büyük bir ihtimalle- gö- rüşülecektir. 8'lerin sonraki davra- nışları bir yana, Parti Meclisi top- lantısından sonra yayınladıkları ilk bildiri dahi suçtur ve Parti Meclisi toplantılarında ouygulanan CHP TBMM Grupları İçtüzüğünün 7. maddesine aykırıdır. Bu maddenin bir fıkrasında "Yönetim Kurulu, ü- yelerinden birini, grup basın söz- cüsü olarak seçer, grupun gizli top- lantıları hakkında basınla temasa sadece grup başkanvekilleri ile grup basın sözcüsü yetkilidir" denilmek- tedir. Oysa 8'ler bu kayıtlardan hiç- birini tanımamışlardır. Sonraki di- siplin suçları ise birbirini izlemiş. Genel Başkanın 8'lerin ithamlarının gerçeğe dayanmadığım belirten bir tebliğ yayınlamasını dahi gerektir- miştir. Son derecede mantıksızca bir duruma ulaşmış olan 8'ler ger- çekleri hâlâ görmemekte veya bir art niyetle, görmek istememektedir- ler. Cihât açtıkları Genel Merkez' meşrudur, Genel Sekreter meşru- dur, Genel Başkan meşrudur, Teşki- lât 8'lerin karşısında vaziyet almış- tır, Grup çoğunluğu ise altlarından kaymaktadır. Eğer 76'lar söyledikle- ri gibi yaparlarsa -Ortanın Solunun Grupta zaten m 50-0 oyuna 30 oyun oeklenmesiyle- oGruplardaki mevkilerini de kaybedeceklerdir., Yine durmazlarsa, yerleri herhalde, berhava etmekte direttikleri CHP olmıyacaktır. İzmir 11 teşkilâtının 8'leri protesto için yayınladığı sert bildiride ( belirtildiği gibi, "gençlik Ortanın Solu hareketini semiş, Parti teşkilâtı 1960 öncesi moral gücüne ve çalışma şevkine ka- vuşmak üzere iken", tekere soktuk-