4 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

4 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SİNEMA yardımı ile genç adam, kaatili bu- lur ve intikamım alır. — "Dört bilim adamı, insanları ve hayvanları robotlaştırıp kendi e- mirleri altına alan bir cihaz keşfe- derler. Çete reisi, diğer üç bilim a- damını öldürür ve sonunda polisle- re teslim olur." "Yanık yüzlü, çirkin görünüş- 32 lü bir genç, bir öğrenci kızla zorla evlenir. o Kız, delikanlıdan iğrenip kaçar. Estetik ameliyat geçiren de- likanlı, sahte bir hüviyetle kızla ye- niden tanışır ve sevgisini kazanır." "Okumaya çok meraklı bir kedi, bu yüzden sık sık kocası ile münakaşaya tutuşur. aya ikinci bir kadın girince iş kıskançlığa dö- ner. Okumayı bırakan kadın da bu (Basın A: 20173 ) — 36 AKİS kez kocasının ilgisini çekmek için uğraşır. Nihayet durum düzelir ve eski mutlu yaşantılarına (o kavuşur- lar." — "Ölen bir milyonere çok ben- ziyen bir taksi şoförü, milyonerin mirasına konmak isteyen haris kişi- lerin eline düşer, kirli işlere karışır, bu arada bir gençkızla tanışır, o- nunla sevişir. Sonunda, kendisine kurulan tuzaklardan kurtulmasını beceren genç şoför, kötü kişileri ce- zalandırıp sevgilisine kavuşur. "Para sıkıntısı içinde bulunan asil bir ailenin konağına, aslında zengin olup kendini fakir diye tanı- tan bir genç gelir ve çeşitli komik olaylardan sonra gerçek kimliğini açıklayıp aileyi güç durumdan kur- tarır." — "Şehri kasıp kavuran iki çete- yi ortadan kaldırmak için kendini haydut gibi gösteren bir polis hafi- yesi, çetenin birine girer, soygunla- ra karışır, çeşitli kadınlarla sevişir ve iki çeteyi karşı karşıya getirerek ikisini de sonunda bozguna uğra- tır." — "Kızını evlendirmek isteyen zengin bir adam, gazetelere bir ilân verir. Hapisten yeni çıkan bir genç damatlığa talip olur ve kendisini zengin diye tanıtır. Mazisini öğre- nen kızın babası onu kovar. Oysa kızla delikanlı arasında doğan aşk, sonunda onları birleştirir." — "Avrupaya tekstil tahsiline gi- den bir gençkız, orada bir kumaş deseni keşfeder. İstanbula dönünce birbirine rakip iki fabrika, kızı yan- larına almak için mücadele ederler. İki rakip fabrikatörün oğulları da kızı kandırmak için harekete geçer- ler." — "Genç bir kimyager, meşru- bat sanayiinde ihtilâl yaratacak bir formül keşfeder. İlkin, başvurduğu fabrikalardan hiç biri, ona aldırış etmez, oysa keşfinin değeri anlaşı- lınca peşine takılırlar ve rakip sana- yiciler formülü gencin elinden kap- mağa çalışırlar. Durum, araya giren ve sanayicilerden birinin kızı olan cici hanınım işe karışması ile mut- lu bir sonuca bağlanır." Hamarat senaryocular B' bir düzine örneğin nice benzer lerini sinemamızın kara kitabı- 4 Şubat 1967