4 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

4 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Ss P O R Futbol Stadın ölümü Mithatpaşa Stadyomu müsabaka- kapatıldı, kapatılacak denirken, başkentin tek stadyomu geçen haf- ta kendisinin de sırada olduğunu acı acı haber verdi.. Uzun yıllardan son- ra 19 Mayıs Stadyomunda Cumarte- si günü bir maç, sahanın, değil fut- bol oynamak yürümenin dahi im- kânsız hale gelişi sebebi ite yarıda kaldı. Futbol seyretmek için gelen binlerce seyirci, birbirleri ile değil tabiat şartları ile mücadele eden 22 gencin sıkıntısını izledikten son- ra maç tamamlanmadan ellerinde biletleri çıkış kapılarının yolunu tuttular. Futbol oynamak için safiyane bir niyetle sahaya çıkan takımlar Gençlerbirliği ile Ankaragücüydü. Karşılaşma Türkiye Kupasının çey- rek finali için yapılacaktı. Hakem Ziya Türkdoğan başlama düdüğünü üflediği sırada durum pek ümit veri- ci değildi. Ama yine de gençler ve seyirciler iyi niyetliydiler. Tribün- lerdekiler futbol seyretmeğe (o veya seyrettiklerinin futbol olduğuna ken- dilerinin inandırmaya çalışılırlar- ken, sahadakiler de bir bataklıkta değil nizami bir futbol sahasında ol- duklarını akıllarından çıkarmamağa çabalıyorlardı. İki takım birinci devre hakika- ten büyük gayret gösterdiler. Hatta ayaklarını ve topu balçıktan kurta- rabildikleri anlarda karşılıklı (o bi- rer gol da atmağa muvaffak oldular. Ama ilk devrenin sonuna doğru a- kibet gelip çatmıştı. Takımlar so- yunma odalarında iken, maçın ha kemi Türkdoğan ikinci yan başla- madan sahaya -pardon bataklığa elinde topla çıktı. Topu muhtelif yerlerde yere vurarak güya zıpla yıp zımlamadığını kontrol etti. El- betteki zıplamıyacaktı. Bu şekilden ibaret deneme bittikten sonra ha- kem içeri girdi ve takımlara bu şart- lar altında maça devam edilemiye- ceğini, tehir karan verdiğim bildir- i. Futbolcular işkenceden kurtul- dukları için herhalde üzülmemişler- dir. Ama kışın acı soğuğunda pa- ra ödeyip futbol seyretmeğe gelen- ler memnun olmadılar. Önce hake mi sonra da ilgilileri protesto etti- ler. Sonra da paralarını haklı ola- rak- geri istediler. Ama karşılarında herhangi bir ilgili bulamadılar ve 34 boyunlarını büküp evlerinin o yolu- nu tuttular. İlgililik, İlgisizlik Seyircilerin ilgilileri (o bulamamala- rından normal bir şey düşünüle- mez. Çünkü böyle problemler mem- leketimizdeki spor ilgililerinin lüt- fedip te uğraşacakları önemde de ğildir.. Yurt dışı geziler, gazetelerde boy boy resimler, verilen fiyakalı "spor kalkınması" demeçleri var» ken 19 Mayıs Stadı da Mithatpaşa Stadının cavlağı çekmesi mesele sa- yılmamaktadır. lilerin büyük va- kitlerini alan bir meseleyi daha öne- mine binaen eklemek gerekir: Dedi- kodu ve tezvirat.. Bu Cumartesi günü bir daha or- taya çıktı. Kendilerini sorumluluk- tan kurtarmak isteyenler, seyirci- nin karşısına çıkamadılar ama kı- yıda köşede bir fısıltıyı yaymaktan geri durmadılar: "Efendim, maçı Gençlerbirliğinin yeni Başkanı AP Aydın Milletvekili İsmet Sezgin var ya o tehir ettirdi maçı.." Sonra da tezlerini yine fısıltı ile izah ediyor- ardı: "— Gençlerbirliği bu hava içinde maçı kaybedecekti. Tek çıkar yol o- larak hakeme baskı yoluyla omaçı tehir ettirmek kalıyordu. Bunu da başarmayı bildiler. Sezgin bu tehir için hakem komitesi üyesi (Halim Çorbalıyı aracı olarak kullandı..." Bu usuller, bu kişilerin sandalye- lerini korur mu -bu devirde koru- ması normaldir ya.- korumaz mı meselesi bir yana, gerçekler omey- dandadır. 4-5 aylık süre içinde Milli Takımın hazırlık maçları dışında, birinci ikinci Milli Lig Maçlarının çoğunluğunu teşkil eden 70 maç 19 Mayıs oStadyomunda oynanmıştır. Böyle giderse -ki iniltiyi koyveren saha böyle gitmiyeceğini bağırmak- tadır- sezon kapanırken bu sahada -oynanan maç sayısının 150'nin üze- rine çıkacağı anlaşılmaktadır. o Fe- derasyon sezon başında bizzat yap- tığı programı uygulamaktan çok uzaktır. e Bugüne kadar 19 Mayıs Stadında sadece 10 İkinci Türkiye Ligi maçı oynanacaktır. Oysa şim- diden 14 İkinci Türkiye Ligi Maçı oynanmıştır. Oysa ki aynı federas- yonun demeçsever başkam epey bir süre önce, sahaların Mayıs a- yında yurdumuzda yapılacak genç takımlar şampiyonasına yetiştirile- miyeceğinden yakınmıştı. Problemi pek güzel teşhis eden bu sorumlu- nun aldığı tedbir, sahalara daha faz- la yüklenilmesine göz yummak Ool- muştur. Şimdi Türkiyenin kaliteli çim sahalarından biri daha -Mithat- paşanın da müsabakalara kapandığı haberi kesinleşmiştir- elden çıkmak- tadır. Revizyonu için büyük bir za- man ve para lâzımdır. Buna ise im- kân yoktur, çünkü Türkiye Liginde ikinci yarı bu hafta başlamaktadır ve maçların başka sahada oynanma- sı ihtimali yoktur. İşte, tesislere harcanan milyon- ların, verilen fiyakalı (o demeçlerin ve çektirilen fiyakalı ve güleryüzlü resimlerin ardındaki durum budur. Dün Mithatpaşa, bugün 19 Mayıs yarın diğer tesisler bu tutum ile ay- nı yolun yolcusudurlar. Bu yol her- halde Türk Sporunun kalkınmasına gitmemektedir. 4 Şubat 1967