2 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

2 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

DÜNYADA OLUP BİTENLER lerden kurduğu kabinesinde geniş çapta bir değişiklik yapmaktan kur- BEER, "Bütçeden sonra revizyon" sloganının gerçekleşme- mesi V disi olacaktır. Zira gönlünde Ba- kanlık koltuğu yatan AP'lilerle Hü- kümetin icraatını tasvip etmeyen AP'lilerin, kısa bir süre içinde re- vizyona gidilmediği takdirde, gös- terecekleri tepkinin daha da sert o- lacağı muhakkaktır. Grupta hemen her fırsatta gövde gösterisine çıkan Bilgiçin son günlerde sesini duyur- maması, herhalde sebepsiz değil- dir. Kabineye arkadaşlarını soka- madığı için ilk günlerde Hükümete karşı açıktan açığa cephe alan Bil- giç, boşalacak Bakanlıklara yapıla- cak tâyinler konusunda Demirelle anlaşmış görünmektedir o Ancak, değişikliğin fazla uzaması halinde, Bilgiçin, bir oyuna gelme korkusuy- la, bu iyimser tutumunu devam et- tireceğini, sanılır ki, Demirel de dü- şünemez. AP çevrelerinden sızan haberle- re göre, Kabinede yapılacak deği- şiklik peyderpey olacak ve başarı- sızlığa sebep olan Bakanlar istifa- ya zorlanacaklardır. İlk safhada de- giştirilecekler arasında Devlet Ba- kanı Ali Fuat Alişan, Devlet Baka- nı Refet Sezgin, Sağlık Bakanı Edip Somunoğlu, Milli Eğitim Bakanı Orhan Dengiz, Bayındırlık Bakanı Ethem Erdinç, Adalet Bakanı Ha- san Dinçer, Köy İşleri Bakanı Os- man Sabit Avcı, Enerji Bakanı İb- rahim Deriner, Turizm ve Tanıtma Bakanı Nihat Kürşat, Tarım Baka- nı Bahri Dağtaş, Ticaret Bakanı Ma- cit Zeren ve Maliye Bakanı İhsan Gürsanın isimlerinden o bahsedil- mektedir. Bunlardan Alişan, Erdinç, Avcı, Deriner, Zeren ve Somunoğlu "Silik Bakanlar" diye adlandırıl- makta, Orhan Dengizin Milli Eği- tim Bakanlığında geniş ölçüde gi- riştiği nakil ve tâyinlerin, öğretmen- ler topluluğunun AP'ye cephe al- masına yol açtığı, Hasan Dinçerin başarısız Bakan olduğu ve İhsan Gürsanın da Başbakanla çelişir de- meçler verdiği, meselâ "Servet be- yannameleri kaldırılamaz" demek- le Hükümeti özel sektörün gözün- de güç durumda bıraktığı söylen- mektedir. 16 Sağlık Bakanlığı için şimdilik ortada üç isim dolaşmaktadır: Ve- dat Ali Özkan, Ali İhsan Kırımlı ve Celal Ertuğ... Ancak, bu üç isim a- rasından Celâl Ertuğun seçileceği, bir görüşme sırasında Demirelin Ertuğa Sağlık Bakanlığı için teklif- te bulunduğu ifade edilmektedir. Meclis kulisinde ve AP Genel Mer- kezinde dolaşan bir söylenti de, Mehmet Turgutun yeniden Enerji Bakanlığına | getirileceği oyolunda- dır. AP'liler, İbrahim Derinerin, İh- san Topaloğlu, Tahsin Yalabık gibi genel müdürleri değiştirmekle gö- revinin sona erdiğini, şimdi ise kol- tuğunu eski sahibi Mehmet Turgu- ta bırakacağını söylemektedirler. A- dalet Bakanlığı için isminden söz e- dilen milletvekili, İsmail Hakkı Te- kineldir. Bazıları Kemâl Bağcıoğlu- nu öne sürmekte iseler de, sakin tavırlı ve komisyon çalışmalarında başarılı olan Tekinelin ağır basaca- AKİS ğı AP ileri gelenlerince söylenmek- tedir. İç Kabineye dahil bir Baka- nın yakınlarına söylediğine göre, en kritik seçim, Milli Eğitim Bakanlığı için olacaktır. Cihat Bilgehan göre- vinde kalırsa, AP Genel Başkan Yar- dımcılarından Prof. Osman Tura- nın bu Bakanlığın başına getirilece- gi, yeri bir başkası ile doldurulursa -bu, Saadettin Bilgiç veya Aydın Yalçın olabilir-, IV. Koalisyon manında seçimlerden hemen önce tek dersten kalan Öğrencilere bir sınav hakkı daha tanınmasını sağ- layarak oy toplayan Bilgehanın es- ki Bakanlığına "döneceği ifade edil- mektedir. İsmet Sezginin Ticaret veya Bayındırlık (Bakanlıklarına, Turhan Bilginin Turizm ve Tanıt- ma Bakanlığına, YTP'den transfer Turhan Kapantının Tarım Bakanlı- ğına, İlhami Ertemin de Köy İşleri Bakanlığına getirileceği söylentiler arasındadır. atak Manifatura e Mefruşat Mağazası Mehmet ve Turgut Güdüllüoğlu Sayın müşterilerinin Kurban Bayramını kutlar. Yenişehir, Atatürk Bulvarı 886/A — Ankara Telefon: 12 77 50 (AKİS: 95) 2 Nisan 1966