2 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

2 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Mahkeme eliyle aldığımız tekziptir MİZAH Fıkralar Teşhis Sağlığına düşkün, öyle ki, hayatın , dan vazgeçecek a çü yene, muayene... içindedir. Sorar: “— Sigara içer misiniz?" ". Hayır!" — İçki?" ". Asla!" “— Gece hayatı?" “— Hayır, hayır!" ". Kadın?" — Yeminliyim." Doktor bir an durur: “— Nereniz ağrıyordu beyfen- di?" "— Sırtım.." Doktor düşünür, düşünür, sonra başını sallar: Hımm.. anlaşıldı efendim.,. Yakında kanat çıkaracaksınız. Metin Toker Gerçekleri tahrif ediyor Metin Toker bir süredenberi Akis Dergisinde "İsmet Paşayla on yıl" başlıklı yazılarında benden ve benim şahsımda Adalet cihazımızdan söz aça- rak gerçekleri tahrif etmektedir. Toker Profe- sör Nihat Erime hakaret suçundan hapse mah- kum edildikten edilmiş olmasına rağmen 16 ekimde Menderes tarafından geceleyin bir Gazeteciye açıkladı- ğını ve Menderesin çıkan karardan daha evvel haberdar olduğunu yazmıştır, gerçek şudurki: sözü geçen tastik kararı 16 ekim sabahı çıkmış ve ayni gün aleniyete intikal etmiştir. Tokerin karar tarihini tahrif etmek suretile Adalet ma- kanizmasını şaibeli göstermeye çalışması çir- kin bir harekettir. fotoğrafımı neşr etmek suretilede 608 sa- yılı Akiste beni Kamu oyuna jurnal etmek is- teyen Toker, 961 de istanbuldan Senatör se- sonra hükmü, Temyizde bozdurmak için harcanan çabalar boşa çıkıpta hüküm Baş- kanı bulunduğum Yargıtay 3 üncü ceza dairesince tastik edilince bana kin bağ- lamış ve 27 Mayıs ihtilalini takiben aleyhim- de neşriyata girişmiştir. Bu neşriyat yüzünden Akis yazı işleri müdürü hapse ve tazminata mahmum edildi. Toker Akiste tarziye verece- ğini beyanla tazminattan vazgeçmekligimi teklif etmiş isede bu istek red edilerek altı bin liralık tazminat icra marifetile tahsil olun- muştur, bundan ileri derecede infiale kapılan Toker, bu defa İsmet Paşayla on yıl adlı yazı- larına bazı. pasajlar ekleyerek kendisini mağ- dur ve Adalet cihazile onun mümessillerini es- ki iktidarın hizmetinde gibi göstermeye kal- kışmış ve bu arada gerçekleri tahrif etmiştir, şöyleki: Toker, ve 608 sayılı Akiste Nihat Erime hakaretten geydigi hükmün 25 ekimde tastik 18 çildiğim sırada Adalet Partisinin meydan mi- tinglerinde "işte damat beyi içeri tıkan arslan hâkim" diye takdim ettiklerini yazmıştır, ben böyle bir olaya şahit olmadım, mes'le damat beyin içeri tıkılması ve ya tıkılmaması değil, vazifede Adalet şuurunun hâkim olmasıdır, böyle bayağı bir propaganda ile İstanbul Halkı gibi Aydın bir topluluğun karşısına çıkmak, benim yapacağım işlerden değildir. Muhterem İstanbul Halkının anlayışını ve sağduyusunu hafife alan Toker hakkında Kamu oyunun en doğru hükmü vereceğine şüphe yoktur. 18 - 3 - 966 Avukat Celil Cevherioğlu 2 Nisan 1966