2 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

2 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt: XXXV HAFTALIK AKTÜALITE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Kuvay-ı Milliye Derneği Mitingi "Hınzır Komünist” avı Millet Cadı kazanı Türkiye, A.P. idaresi altında, mem- leketlerin tarihinde zaman za- man görülen bir karanlık devreden geçiyor. Böyle bir devreden, en son, Amerika Birleşik Devletleri geçmiş- tir. Atlantik ötesi kıtanın en kor- kunç demagoglarından biri olan Se- natör McCarthy'nin yaygarasıyla dünyanın bu medeni ve her halde komünizm tehlikesi en az memleke- tinde cadı kazanları kaynatılmaya başlanmıştır. Amerikan milletinin iftihar sebebi olan çok aydın bu ka- zan içinde acı günler geçirmiş, bir iftira ve ihbar rejimi başlamış, en 4 mümtaz kimseler hayatlarının hesa- bını vermeye çağırılmışlar, oresmi dairelerde temizlik hareketine giri- şilmiş, bir komünist avı okorkunç bir tozkoparan fırtınaya yol açmış tır. Fakat bütün büyük milletlerin yaptığı gibi amerikalılar da kendi- lerini toplamakta gecikmemişler, hareketin suniliğini ve sahteliğini kolay anlamışlar, kendilerini Mc- Carthy'nin sultasından çabuk kur- tarmışlar, hareketin tahrikçilerinin nasıl şahsi kudret veya menfaat pe- şinde koştuklarını görüp gerekli ib- ret dersini almışlardır. Bugün Ame- rikada McCarthy'cilik, itibarsız o ve lanetlenmiş bir hatıradan başka şey Sayı: 615 2 Nisan 1966 değildir ve esef verici bir ifrat ce- reyanının adıdır. Şimdi, McCarthy'ler Türkiyede türemiştir ve A.P. İktidarının hima- ye kanatlarının altında cadı avına çıkmışlardır. Kendilerini komünizm aleyhtarı gösteren bu, yeni cereyan önderlerinin komünizmden ne an- ladıkları dikkate şayandır. Bunla- rın komünizm tarifleri kırk para- lık bilgi sahiplerini güldürecek se- viyededir. Ama o tarifleri (osadece cehalete vermek, altta yatan kö- tü niyeti görmezlikten gelmek olur. Bütün kampanya bir tahrikçiliği he- def gütmektedir. Aklıevvel bir zat Bunlardan bir tanesi, şimdi, XIX. Asır cereyanı olan komünizmin daha VII. Asırda Kuran tarafından lanetlendiğini keşfetmiştir! o Kadir- can Kaflının -komünizmi telin mi- ting lerinin güllerinden biri- şu ya- zısını ibretle okumamak imkânı yoktur: Çünkü komünizm şeytan işidir, şeytan gibi Allaha isyan halindedir. ravunlardan daha gericidirler, — Bunu nereden çıkardın? İs- bat edebilir misin? diye soranlar oldu Kur'an-ı Kerim'de okumuştum. "Solcu" adı 1400 sene önce Allah tarafından Hazreti Muhammed va- sıtasiyle bildirilmiştir. Kur'an ezel- denberi "Levh-i Mahfuz" da bulun- duğu ve ancak İslâmla beraber açık- landığına göre "solculuk" ezelden- beri vardı. Allah Beled süresinin 19. âyetin- de buyuruyor: "Âyetlerimize küfür edenler ise, solcuların tâ kendileridir." Vakıa süresinin 8. âyetinde: "Sağcılara ge- lince o sağcılar ne mutludurlar.'" 9. âyeti pek açıktır: "“Solculara gelince O ne bahtsızdırlar." solcular 2 Nisan 1966