2 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

2 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli İktidar kireçleniyor mu? Başbakan Demirel ile eşinin Bü- yük Tiyatroya gelişleri tarihi bir resim olabilirdi. Ne yazık ki foto muhabirleri bu sahneye yetişeme- diler. Başta Milli Eğitim Bakanı Orhan Dengiz ve Devlet Bakanı Ci- hat Bilgehan olmak üzere, bütün Bakanlar kendisini kapıda karşıla- dılar. AP'li senatör Cahit Okurerin kalp çarpıntıları da bir zafer gülü- şüne çevrildi. Okurer, çevirdiği o- yun perdesini açarken, Başbakanı da çağırmıştı. Ancak, Demirel biraz geciktiği için, tabii hayli heyecan- lanmıştı. Büyük Tiyatro Müdürü Muzaffer Baydoğan bu temsilde hayli ter döktü. Başbakanın gelece- ğini duyan birçok Bakan, telefona sarılıp yer istemişti. Bu yüzden, ti- yatronun gediklilerine yer kalma- mıştı. Eski Milli Eğitim Bakanını ilk sıranın ucuna oturtuncaya ka- dar epeyce vakit geçti. Sıranın öte- 'den haberler ki ucunda da AP senatörlerinden Fethi Tevetoğlu oturuyordu. İsmet Sezginler, Turhan Dilligiller, Ali Fuat Alişanlar, eski omilletvekille- rinden Aliye ve Salih Coşkunlar ile seyircilerin AP kanadı hayli ağır basıyordu. o Tarafsız seyirciler ise sahneye mi, yoksa AP'li politikacıla- ra mı bakacaklarını şaşırıyorlardı. Sahnede "Kireçli Bahçe" oynu- yor, Cüneyt Gökçerin kızı Deniz Gökçer ilk defa seyircilerin karşısı- na çıkıyordu. Süleyman Demirel ile eşi de ilk defa tiyatroya geliyor, herkes merakla bir Deniz Gökçeri, bir de politika sahnesinin tepeden inme Başbakanı Demireli inceliyor- du. Demirel, sahnedeki oyunu, Mec- liste kürsü konuşmalarını dinler gi- bi takibediyordu, yüzünün ifadesini mânalandırmak güçtü. Tabii yine, arasıra tavana bakıyordu. Politikacıların bulunduğu yerde başka lâf edilmiyor. "Kireçli Bah- çe" oyununun perde aralarında da herkes e oyuncuları bir yana bırakıp, A akanları, senatörle- ri, lletvekillerini incelemeğe ko- yuldu. Neticede, İktidarda da, sah- nedeki gibi bir kireçlenme olduğu- na karar verildi. Tiyatronun koca holünde AP'liler yalnızdılar, çevre- lerinde hiç kimse yoktu. Hattâ AP'i omilletvekilleri ve, senatörler de Başbakan ve arkadaşlarını u- zaktan seyrediyorlardı. Fethi Te- vetoğlu ile Demirelin samimiyetini görenler ise "Tevetoğlu Bakan mı oluyor?", "şurada bulunanlardan hangisinin ayağı kayacak?" diye dü- şünüyorlardı. Tiyatronun öteki seyircilerine gelince: "Kireçli Bahçe" oyununu Mediha Gökçer ile Ayten Kaçmaz Gökçer aynı zamanda seyrettiler. Hangisinin daha sinirli oolduğunu kestirmek güçtü. Ne de olsa, ikisi de aktris.. Geç saatlerde Süreyya pavyonunda da bu soru cevaplan- dırılamadı. Ayten ve Cüneyt Gök- Cüneyt ve Deniz Gökçer Babasına bak, kızını al! 2 Nisan 1966