30 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

30 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Misafirler ve bayramlar İstanbul, (Boğazın, oMarmaranın keyfini çıkarırken, Ankaralılar da misafirlerini ağırlamak, ulusal bay- ramları kutlamakla meşguller. Fan- fani gitti, rumen misafirler geldi- ler. Polonya ve Mısır büyük elçilik- lerinde ise ulusal bayramlar kutlan- dı. Kokteyllerin kalabalığı da tabii biraz değişti: yaz bekârları çoğun- lukta, kadınlar azınlıkta... (o Yalnız, Mısır Büyük Elçisi Abbas El Şafi ve eşinin verdiği kokteyl çok renk- li geçti. Fas Krallığının Tahrandan Ankaraya gelen sefiresi milli elbi- seleri ve güzel yüzüyle değişik bir tip olarak başkent sosyetesinde bü- yük ilgi uyandırdı. Pembe köşkün lâmbası politika edebiyatımızda pembe köşklerin sayısı üçtür. Bunlar- dan ikisi Çankayada, biri de Çifte- havuzlardadır. Kocamışlık gerekçe- siyle çıkan af, bu sonuncusunun sa- hibini biraz öfkelendirdi. Celâl Ba- yar, hergün köşkü dolduran ziyaret- çilerine, "kocamadığını, politikadan ayrılmadığını" ima eden konuşma- lar yapıyormuş. Hattâ, uzun bir E- ge gezisine de hazırlanıyormuş ama, geçtiğimiz hafta İsviçreden to- runları geldiği için, gezi ertelenmiş. Pembe Köşkte büyükbaba - torun hasreti dindirilirken, bir takım öf- keler de herhalde geride kalmış ola- cak. Bayan torunlarıyla çevrili gö- ren yakınları, büyükbabalığın kendi- sine herşeyden daha çok yakıştığını söylüyorlar. Seks partisi değil ama.. İstanbulun moda hayatına (yeni arışan isimlerden Bergin Uz- berk, parti vermekten de çok hoş- lanıyor. Meselâ, kışın peynir ve şarap üzerine bir toplantı yaparak dillere destan olmuştu, şimdi de, Temmuzun en Sıcak gecesinde baş- ka bir parti verdi. Bu partinin man- zarasına bakanlar biraz şaşırdılar. Bergin Uzberk, belki de reklam o- lur düşüncesiyle, herkesi davet et- mişti: Benli Belkıs, Aliye Berger, Şi- rin Devrim, Fikret Hakan, İlhan Sarvan, Ayşe Kulin, Eren Kemahlı, kimler yoktu ki!.. "Suna Aksu gibi, garip çağrışımlar yapan isimler par- tiye ayrı bir özellik veriyordu. Fa- kat partinin esaslı özelliği, herkesin yerde oturması, bol bol içki içmesi ve çok âşıkane pozlarda dansetme- siydi. Bir aralık, partiye Beatnikler de geldiler. Bunlar, salkım-saçak saçla- rı, garip davranışlarıyla dekoru iyice tamamladılar. Gerçi bu, seks parti- si filan değildi ama, doğrusu ne partisi olduğu da pek anlaşılama- dı. Bergin Uzberk, Samet Ağaoğlu- nun kızı Sitare Ağaoğlu ile çok ro- mantik bir arkadaşlığa daldığı için misafirleriyle fazlaca meşgul o ola- madı ve bütün yük Dr. Selçuk Gere- denin omuzlarına kaldı. Şimdi, İs- Mısır Elçiliğindeki kokteylde güzel Fas Sefiresi 28 Afrikadan bir esinti 30 Temmuz 1966