30 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

30 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS tanbulun birçok grupu, Bergin Uz- berkin partisinden bahsediyor. E- ger, evsahibi reklâm yapmayı dü- şünmüşse, parti başarılı sayılır. Nikâhta keramet Ferhunde Birkan için "tuttuğunu koparır" diyenler haksız değiller. Adaşı Ferhunde Verdiyi ayrıldığı ko- casıyla barıştırmak için gösterdiği gayretler boşa gitmedi. Geçtiğimiz hafta Avrupadan dönen güzel ka- dın, Ferruh Verdi ile yeniden evle- niverdi. o Dostları, bu barışmanın bayramını yapıyor, çifte nikâhta ke- ramet bulunduğunu söylüyorlar. "Sonunda barışacaklardı da, niçin bu kadar ayrı kaldılar, üzüldüler, dedikodu edebiyatına konu oldu- 30 Temmuz 1966 lar?" diyenler de var. Kim ne der- se desin, Verdi çifti Kem saadeti yeniden bulmaktan memnun görünüyorlar. Demek ve birbirlerini bu kadar (sevdiklerini anlamaları için böyle bir ayrılık la- zımmış!... Sosyete çaprazları Şimdi Cakartada elçi olan İsveçin eski İstanbul konsolosu ts- tröm, yaz tatilini Türkiyede geçiri- yor. Salacaktaki meşhur Çürüksulu yalısını kiraladı, İstanbullu dostla- rını selâmlamak için bir de kokteyl verdi. Bütün İstanbul, tabii, Çü- rüksulu yalısındaydı. Yalnız, okok- teylin birçok çaprazı vardı. e Mese- lâ, isveçli diplomat, misafirlerini, TÜLİDEN HABERLER beş yıl önce ayrıldığı eşiyle beraber karşılıyordu. o Aktris Şirin Devrim, kokteylde müthiş şık ve heyecan- lıydı. Kollarını havaya uzatarak Er- cüment Karacan ile konuşurken, bir yandan da yakın arkadaşı oNil- gün Nemliye bakıp, gülümsüyordu. Nilgün Nemli ise Şehsuvar Mene- mencioğlu ile konuşuyordu. Şimdi herkes yer değiştirdi, fakat sosyete- nin tarihçesinde Nilgün Nemli ile Ercüment Karacanın, Şirin Devrim ile Şehsuvar Menemencioğlunun ev- li olduğunu herkes bilir. Yalının güzel sahibesi Belkıs ha- nımefendi, misafirler arasında de- ğildi. Torunu Nil Menemencioğlu i- se akşamın en güzel kızlarından bi- riydi. Nili görenler, sosyete tarihin- de kaç kuşak yol alındığını hesapla- dılar. Hemen söyüyelim: bazı ka- dınların kuşağı çok karışık!. Kaynana adayları Eski oOdevrin güzel kadınlarından Hârika Yardımcı kaynana olma- ğa hazırlanıyor. Dünürü de İhsan Çavuşoğlu olursa, hiç şaşmamalı. Yardımcıların kızıyla Çavuşoğlula- rın oğlu çok romantik danslar ya- pıyorlar, etraftan görenler de bu işi biçilmiş kaftan diye düşünüyorlar. Galiba biraz erken bir yorum. Çün- kü İhsan Çavuşoğlu, oğlundan ön- ce kızını evlendirmek ister. Kaynanalığı beklenenlerden biri de Kadriye Dicleli. Diclelinin kızı bu yıl Hukuk Fakültesini bitiren parlak bir gençle evlenmeğe karar vermiş. Kararını annesiyle babası da desteklerse, İstanbul sosyetesi ir bir nişan daha kutlayacak demektir Sıcak bir düğün Anter ve Altıok aileleri şu günler- de harıl harıl düğün hazırlığı yapmakla meşguller. Ailelerin dost- ları ise, 29 Temmuz Cuma günü sa- at 16.15'de Ankara Türkocağı salo- nunda yapılacak evlenme törenini kaçırmama telâşı içindeler. Hattâ işin esprisini bile yapanlar (o var. Diyorlar ki, "Bu sıcak Temmuz a- yında evlenenlerin evlilik hayatları da sıcaklık içinde geçer. Hele Altı- ok ailesi, oğulları Metin Altıoku ev- lendirmek için tâ Manisalardan An- karalara ei bu sıcaklık o bir kat daha olur Füsun Akatlı gerçekten ince ve kültürlü bir gençkız. Bihin ve Ne- jat Anterler bu konuda ne kadar ö- vünseler azdır. 29