30 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

30 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER Olay, haftanın başında Pazarte- si gecesi, Türkiyenin ünlü turistik otellerinden biri sayılan Büyük Ta- rabya Otelinde cereyan etti. O ge- ce, otelin 8. katında bulunan muh- teşem manzaralı roof bar, DP devri Bakanlarından Medeni Berk tara- fından tutulmuş bulunuyordu. Bir metal şirketinde müdürlük yapmak- ta olan Medeni Berk, 190 kişilik roof ban, başta DP devrinin "kocamış" Cumhurbaşkanı Celâl Bayar olmak üzere, yakın arkadaşlarını biraraya toplamak için kapatmıştı. Çok gizli tutulan ve her nasılsa, kulağı delik birkaç gazeteci tarafından duyu- lan bu toplantıya katılacakların lis- tesini ise daha önceden Medeni Berk yapmış ve mutfaktan 40 kişi için yemek hazırlamaları istenmiş- ti. Ne var ki, bu davetli listesini el- de etmek kolay olmıyacaktı. Nite- kim, 8. kata çıkamıyan -AKİS mu- habiri hariç- gazeteciler, otelin ka- pısnda nöbet beklemekten başka çare bulamadılar. Toplantının düzenleyicisi Mede- ni Berk ve eşinin, dokuz yılda 95 milyon liraya çıkan otelin bu en gü- zel manzaralı bölümünde, davetli- lerden ilk karşıladıkları, Medeni Berkin eski kabine arkadaşı Sebati Ataman ve eşi oldu. Gri renk elbise giymiş, siyah çerçeve gözlüklü, mü- Celâl Bayar Tarabyadaki otele giriyor Birinci takım faaliyette... AKİS ebbet hapse mahküm bu iki eski Bakan, amerikan barın karşısındaki koltuklara oturup kokteyllerini yu- dumlarlarken, model, İmpa'la marka "34 FU 633" plâkalı araba o- telin kapısında durdu. Ön camın sağ tarafında "107 BASIN İstanbul" yazılı olan arabadan, koyu lâcivert elbiseli, beyaz kravatlı, sabit bakış- lı, "kocamış bir zat" indi. Bu top- lantıya başkanlık edecek olan Ba- yardan başkası değildi. Âdeta bir "hayâli fener" gibi yürüyen Bayar, yanında orta boylu, tıknaz, kırçıl ve dik saçlı arkadaşı olduğu halde, a- sansöre yürürken ansızın flâşlar patladı. Bundan oldukça ürken Ba- yanın, suçüstü yakalanan insanlar gibi rengi beyazlaştı. Kendisine can- siperane bir şekilde koruyuculuk et- meyi görev sayan otelin iki türk so- rumlusu ise, resminin çekilmemesi için bir yandan foto muhabirlerine engel olmaya çalıştılar, bir yandan da "Kocamış"ı, duvarın dibindeki gü- zel dansözü seyretmesine fırsat bı- rakmadan, asansöre doğru götürdü- ler. Gölge kabine toplantısı mı? Saat 20.40'ta Sayarın roof bara git- mesinden sonra asansör, daha yarım saat kadar, 27 Mayıs Devrimi- nin müebbet hapisle cezalandırdığı DP devri kodamanlarım 8. kâta ta- şıdı durdu. Yukarı çıkanlar arasın- da ilk anda tanınanlar ise, DP mil- letvekili Osman Kavrakoğlu, Rıfat Kadızade ve hâlen Yassıada hüküm- lülerinin sözcülüğünü yapan DP'li Bakanlardan Celâl Yardımcı ile Se- batı Atamandı. Toplantıya, AP adı- na, milletvekili Ahmet Dallı ile İs- met Sezgin bugünlerde. Demirelin en yakın adamıdır- de katıldılar. De- dikodu yazarlarına bol doküman ve- recek derecede süslü eşlerini de yan- larında getiren müebbet hükümlüler, roof barı, geçmiş devrin bir çeşit kabine toplantı salonuna çevirdiler. İdam edilen Hasan Polatkanı ise, Şişlide oturmakta olan çekik gözlü eşi ile baldızı temsil ediyorlardı. erkin "Biz kendi aramızda bir girmesini onun için demesine rağmen, toplantının önem- li bir güne rastlaması omanidardı. Zira, o sabahki gazetelerin manşet- leri, Bayar da dahil, uzun masanın etrafına toplanmış olanların yürek- lerini ağızlarına getirecek nitelikte haberler veriyordu. Cumhuriyet Se- 30 Temmuz 1966