30 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

30 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Moda 1966 yazının ortaya attığı en büyük yenilik, yaz mantolarıdır. Yaz mantoları şıklık için, ısınmak için, bir kıyafeti tamamlamak için kulla- nılmaktadır. Bunlara “güneş man- toları" denilmektedir. . Üşüyenler için moda, yaz aylarında giyilebile- cek kalınlıkta yünlü ve gabardinle- ri hoş görmektedir. Bunların ço- gunluğu kirli beyaz, açık bej ola- rak seçilmiştir. Vücuda yakın ola- rak biçilen bu klâsik mantolar ba- zan çift düğmeli, bazan belden ke- merli, bazan gizli düğmelidir ama, etekleri hemen hemen daima hafif evaze olup, boylan çok kısadır ve yine ortak bir nitelik olarak, hepsi canlı renklerde seçilmiş eşarplarla tamamlanmıştır. Bu yaz redingotla- rının bazan yakaları olduğu halde, bazan da bunlar açık kare yakalı- dır İncecik yünlülerden yapılmış bu tip, klâsiğe yakın mantolar, her çe- şit elbisenin, emprimelerin üstünde çok şık durmakla beraber, mevsi- min yıldızı "pike mantolar"dır. Pi- ke mantolar, özellikle gençkızlar i- çin gardrobun vazgeçilmez unsuru- dur. Renk renk kabarık pikelerden yapılmış bu mantoların içinde, ba- zan aynı kumaştan, açık veya kapa- lı olarak hazırlanmış pike elbiseler vardır ve bunlar bir temel teşkil etmektedir. Pike mantoların da ba- zan yakaları vardır, bazan yoktur. Yine hepsi, eşsarplarla tamamlan- maktadır Takımlar pırıl pırıl m bir keten, uygun renkte emprime ile gerçek- ten şık olmakta, geçen yılın aynı emprime ile astarlanmış etek-ce- ket takımının yerini tutmaktadır. Takımın parçası olan mantoyu el- bisenin kumaşıyla astarlama moda- sı yoktur. Fakat manto elbiseden ya birkaç parmak kısa olup elbiseyi göstermekte, ya da çok yüksekten başlayan bir arka yırtmacı ile elbi- senin bir tamamlayıcısı olmaktadır. Bazan, geniş mesamatlı bir keten elbisenin bir renginden yapılan düz renk manto keten tayyörün yerini alırken, bazan da, küçücük bir düz keten elbiseyi desenli bir manto ta- mamlamaktadır. Aynı kombinezonu düz ve çiçekli şantuglardan yap- mak, aynı kumaşın birbirine uyan veya birbiriyle tezat teşkil eden de- 30 gişik renklerini de beraber kullan- mak mümkündür. Abiye olarak kul- lanılan şifon mantolar ve herhangi bir şeffaf kumaştan yapılmış bir manto da, dümdüz olmak şartiyle, bu mevsimde çok kullanılacaktır. Bu mantonun amacı, alttaki elbiseyi dumanlı bir şekilde göstermek ve omuzları rüzgâra karşı korumak- tır. Taşınması kolaydır. Elde, an- cak bir eşarp kadar yer tutmakta- dır. Gerektiği zaman giyilmekte, ge- nel olarak bir fiyonkla boyunda bağlanmaktadır. Plaj mantoları Mayoyu en belirsiz şekilde ör- ten, ma n boyunu geçmeyen plaj mantolarının da başlıca görevi, vücudu yakıcı sıcağa karşı, yanma- ya karşı korumaktır. Mayoya uygun bir renkte yapılan bu mantolar ba- zan dantel kumaşlardan, incecik markizetlerden, file (kumaşlardan, dantelden yapılmaktadır. Ama bu çapkını plaj mantolarının yanında, basmalardan* pikeden, ince havlu ve havlu tipi oOkumaşlardan yapıl- mış, daha hakiki mantolar da var- dır ve bunlar, bikinileri tamamla- yan bir kıyafet olarak tutunacaktır. Özellikle gençkızlar, yaz yağmu- rundan korunmak için eğlenceli "muşamba - pardösü"ler giyinmek- tedirler. Parlak renkli poplinlerden, ekoseli poplinlerden ve empermea- bilize edilmiş her çeşit (okumaştan yapılmış bu yağmurluklar ogerçek- ten hoştur ve yağmurlu bir günde sokakları neşelendirmektedir. Me- selâ, yılın modası olan, siyah - be- yaz, çiçekli bir kumaştan, çift düğ- meli, dizlerin çok üstünde biten kı- sacık bir manto yaptırılabilir. Bunu yağmurda (ogiymek (o(mümkündür ama, serin bir havada, elbise üstü- ne de rahatça, manto gibi giyilebi- lir. Gençkızlar Yetişmiş gençkızlar artık, küçük gençkız görünüşü kazandılar. Bu yıl gençkız modası yeni bir psikolo- jinin, yeni bir hayat felsefesinin bü- tün izlerini taşımakta ve gençkızla- rı bu yönde etkilemektedir. Çok kı- sa etekler, plilerle ozenginleşince, daha çok çocuk modasını hatırlat- maya başlamıştır. Hele bu kısa ve plili eteklerin üzerine düşen geniş sveterler, bu kıyafetlerle giyilen u- zun, benekli veya ekose, yahut ajur- lu, çeşit çeşit, renk renk çoraplar ve bunların altılıdaki iyi cins deri- den, kumaştan yapılmış topuksuz, rahat ayakkabılar gençkızlara âde- ta, "Haydi okula! Büyümeye daha çok zaman var" demektedir. Gerçekten de, gençkızlar için dü- şünülen bu rahat kıyafetler, onları tıpkı akranları erkekler gibi müca- deleli, dinamik bir hayata hazırla- maktadır. Bu genç modanın bir ö- zelliği, bütün parçaların iyi cins, dayanıklı malzeme ile, çok iyi iş- çilikle yapılması ve ailelere, süs- lü-püslü elbiselerden çok daha faz- laya malolmasıdır. Yine bu genç modanın bir başka özelliği, yazın çorap modasına büyük yer vermesi Ve tıpkı kışın olduğu gibi, yazın da kıyafetlerin çoraplarla otamamlan- masıdır. Şık gözlükler, çok iyi cins ayakkabı ve çantalar, deri ceketler, spor bir kıyafeti giydiren işlemeli bir bluz, bu modaya büyük bir ağır- lık verirken, benekli, çizgili, basma Bu konuda Cumhuriyet Devrinde yayınlanan ilk eser SAVCI Yılmaz Akıncı ve AVUKAT Tahsin Atakan'ın Mevzuatta KABAHAT FİİLLERİ ve USUL HÜKÜMLERİ adlı kitap satışa arzedilmiştir. Hâkim, sava, avukat, idareci, herkesin ve halkın hergün karşılaştığı hadiseleri içtihatlı müracaat kitabı 350 sayfa 15 liradır. nottu, yüksek tahsilde ceza hukuku okuyan açıklivan izahtı, Genel dağıtım ve isteme: Minnetoğlu li Cağaloğlu — İstanbul , (AKİS: 2401) 30 Temmuz 1966