6 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

6 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Iktidar şıklaşıyor Romanya Başbakanı şererine veri- len yemeklerde, karşılama tören- lerinde Nazmiye Demireli görenler, İktidarın şıklaştığına karar verdiler. Nazmiye Demirelin giyiminde Ode, davranışlarında da kısa zamanda doğrusu büyük gelişme var! Roman- ya Başbakanı Maurer için verdikleri yemekte Bn. Demirel pek şık bir ev- sahibesiydi. Dışişlerinin şıklık ko- nusunda çok titiz olan kadınları bile Başbakanın eşinde en küçük bir kusur bulamadılar. Turkuaz şifon- dan, üzeri işlemeli tuvaleti, aynı ku- maştan etolü, kulaklarında uzun pır- lanta küpeleri, üçük bir MD toplanmış saçlarıyla Nazmiye De- mirelin tipi de değişmişti. Öteki Bakan eşlerinde aynı gelişmeyi gör- mek mümkün olmadı asan Dinçerin eşi açık renk tuvaletler giymekten vazgeçse, çok iyi olacak. İktidardaki şıklık yalnız kadınlar kanadında değil, AP li senatörler, milletvekilleri in müthiş şıklık me- rakındalar. Şekerbanktan onbeşer bin lirayı ceplerine okoyunca solu- ğu Ankaranın tanınmış terzilerinde alanları görenler, İktidarın şıklık yo- lunda gerçekten bir. yarışa girdiğini düşünmeden edem! i da Meclis tatile İLE birçok mil- letvekili ve senatör İstanbula, Ana- dolu Klübüne gidecek. Klübün ha- vasına uymak lâzım, değil mi ya? Allah dördünden korusun ! Son tayinlerde Refik İlerinin başına gelenler, pişmiş tavuğun başına zor gelir. Dışişlerinde tayinleri ya- pan komisyon, Refik İleriyi Madrite müsteşar yollamağa karar vermiş. Karı-koca ileriler, Madrite gitmek Üzere hazırlanmağa başlamışlar. Derken son dakikada Bakan bir SÜTpTİZ yaparak, Madriti Şama çe- virmiş. İleriler neye uğradıklarını şaşırmışlar, Ama, bununla O kalsa- lar iyi. Şimdi de ei değil, Ku- düse konsolos gidiyorlar ! Şiirli yemekler Necip Mirkelâmoğlu ile Kadri Özek- in Gül Ağacı adlı lokantası poli- 28 tikacıların uğrak yeri. Eşlerini, ço- cuklarını yazlığa gönderen politika- cılar, yalnız akşamlarını burada ge- çiriyorlar. Necip Mirkelâmoğlunun son günlerde şairliği üzerinde. Ya- kın arkadaşı Arif Ertunga için bir şiir yazmış, Gül Ağacında elden ele dolaşıyor. Galiba Kurultaya hazır- lık. CHP liler Temmuz ve Ağustos sıcağında iyice ateşlenmişler; esp- rileri, hikâyeleri hep kurultay ko- kuyor. Atatürkçülük mü, transtürk- çülük mü, CHP li avukatların kim- maz İnsel kardeşler, Şehrazat Söy- lemezoğlu, Ayşe Edirne, Devlet Ba- lesinden Ayla Unal, Bayramoğlun- dan Boğaz hasretini gidermeğe ge- len Suzan Pısak, Günseli Tunca, son günlerde Eren Kemahlıdan başka hiç kimseyle açıkta görünmeyen Ayşe Kulin ile gözü çok dolduran bir kadrosu var. Suzan Pısak, ge- çende, kısacık siyah saçlarıyla gö- rününce büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Birçok arkadaşı kendisine, saçlarını hemen sarıya boyamasını Gül Ağacında sohbet eden bir grup Dikenli sohbet leri ve hangi kurumları savunduğu- na dair hikâyelerin bini bir para!.. Bu havayla başlayan (Kurultayda çok şenlik olacağa benzer. Kuruçeşmede perukalılar Sıcak yaz günlerinde serin köşe- lerden biri de Kuruçeşme adası- dır. Sarı - kırmızılılar bütün gün- lerini burada geçiriyorlar. (Klüp dışı misafirler de gelince, Adanın çok güzel bir kalabalığı oluyor. Ada- nın adı Kuruçeşme ama, güzelden yana kuru sayılmaz. Füsun ve Sol- söyledi. Renk Ke ELM bazı ka- dınlara yakışmıyo Adada yahut bin yerlerde, bu yaz, kadınların saçına akıl erdirmek kolay değil. Herkes başına bir pe- ruka geçirmiş. Perukalar altındaki gerçek kadın tipini canlandırmak erkekler için eğlenceli bir oyun olu- yor. Takma saç rekorcularından bi- ri Şirin Devrim sayılır. Şirin, beline kadar uzanan, hakiki saçtan yapıl- mış takma saçıyla su perilerine ben- ziyor ve Amerikada Türkiyeyi çok 6 Ağustos 1966