6 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

6 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

özliyeceğini söyliyerek, Boğazda son günlerini geçiriyor Mehtap balosu Büyükadada, Anadolu (Klübünde ilk balo, mehtabın çok güzel bir gecesine rastladı. İstanbul sosyetesi de ayışığında bir defile yaptı. Şık- lık yarışı artık, kadınlar arasından çıkıp, klüpler arasında başladı. Bü- tün kadınlar, Adaya Moda Klübün- den daha şık olmak kararıyla gel- mişler, degrade tuvaletten geçilmi- yordu. AnnJe Kuyumcuyanlar, Bez- menler, Sarperler arasında Melâhat Saka da klâsik elbisesi ve klâsik ta- ranmış saçlarıyla eski devri canlan- dırıyordu. Melâhat Sakayı eskiden tanıyanlar bilirler; kendisi bir va- kitler Shirley Temple'e o benzetilir, müthiş şık giyinirdi. Eh, yıllar geç- tikçe klâsik çizgili bir kadın olmuş. Mehtap balosunun en hoş kadın- larından biri de, jat rengi elbisesiy- le Kısmet İpekçi idi. Ciddi araştırmalar Senatonun toplanamadığı günlerde, senatörler, Meclisin serin hava , tertibatıyla limonataya (benzeyen salonlarında oturuyor ve gazetele- rin dedikodu sütunlarında ( çıkan haberlerin yorumunu yapıyorlar. Son günlerin aktüel konusu, İstan- bulda Bergin Uzberkin kasvet da- ğıtma partisi. Politikacılar, gençle- rin, kasvet dağıtma şekline değişik tepkiler gösteriyor, bu arada, parti- nin gençkızlarından Sitare Ağaoğlu- nun Bergin Uzberk ile çekilmiş re- simlerini dikkatle inceliyerek, an- nesine benzeyip benzemediğini araş- tırıyorlar. Hiç araştırmasınlar! Kızının ya- şındayken, annesi daha güzelmiş. Bekâr bolluğu Bihin ve Nejat Anterlerle Manisalı Altıoklar, kızları Füsun ile oğul- ları Metini, geçtiğimiz hafta Cuma günü, Ankara Türkocağı Salonunda kalabalık bir davetli otopluluğu ö- nünde nikahladılar. Bihin Anter, kı- zının nikâh tanığı olarak Mimar Selçuk Miları seçmişti. Milâr, göre- vini yaparken en az yeni evliler ka- dar heyecanlı görünüyordu. Davetlilerin çoğunluğunu Oİmar ve İskân Bakanlığı mensupları, Kı- zılaycılar ve C. H. P. liler diye ayır- mak mümkündü. Bekârların pek kalabalık olduğu nikâhta, yeni ev- lenmelere teşvik edici sözler esir- genmiyordu. oNamlı bekârlardan ului Sönmez, Ali Kaymak ve bera- berlerinde bulunan gençkızlar o fi- 6 Ağustos 1966 Bayan Verginin Savaşı Tıpkı Vietnamdaki budistle- rin bir ideal uğrunda ken- dilerini yakmaları gibi, Anka- rada da bir kadın, eşinin ve daha çok kendisinin bir idea- lini gerçekleştirmek için can- siperane gayret sarfediyor. Bu kadın, Merkezdeki Büyük El- çilerden Nureddin Verginin e- şi Müşerref Vergindir. Müşer- ref Verginin ideali öyle öteki dünyayla ilgili bir ideal değil. Kocası için Paris Büyük Elçi- liği! Böylece kendisi de, Paris sefiresi olacaktır. Müşerref Verginin yıllarca ve bir kaç iktidar boyunca sarfettiği gayret, gözleri ya- şartacak niteliktedir. e Bayan Vergin her "İktidardaki Pâr- ti'nin daima tabii üyesi ve bir şampiyonu olduğu gibi kudret eşlerinin mevkii sahiplerinin de pek gönüllü, pek samimi bir dostu durumundadır. E- vinde yemekler, partiler verir, ne kadar iyi bir Paris Sefire- si olacağını ilgililere fiilen is- pat eder, güzel pastalar pişirir. Tabii bu davetlerde davetliler dikkat itina ve bilhassa tesir esasına göre seçilirler. Bayan Vergin, şimdi yeni Genel Sekreter Zeki Kuneral- pin Ankaraya henüz gelmiş e- şi Necla Kuneralpe, tenha Baş- kentte İngiltereyi veya İsviç- reyi aramaması için tatlı soh- betiyle ve refakatiyle yardım etmektedir. Partilerde daima un yanında görünmekte, o- nunla beraber olmaktadır. Gerçi bazıları buna, ihtilâl- ci ağızıyla "çengel atmak" de- mektedirler ama, bu tâbir, doğrusu, hiç de diplomatik bir tâbir değildir. sıltılarla konuşarak, nl yeni evli- lik projeleri yapıyorlar Kızılaycı genç Dr. en Ertem, hemşehrisi Dr. Reşat Titize rastla- maktan pek memnun, Bulgaristan gezisinden anılar naklederken, nika- hın nasıl geçtiğini anlayamadı R. R. de buluşanlar Geçtiğimiz hafta Cuma günü saat 18 de, Yenişehir Adakale sokakta yeni bir restoranın açılış kokteyli yapıldı. Hazırlıkları aylardanberi sü- regelen bu yeni restoranın sahibi sempatik "Renan Bey”, MÜ€SSESESİ- ne kendi adını vermiş: "R. R."— Ya- ni, Renan Restaurant— Ankara Otelcilik Okulunun öğretmenlerin- den olan Renan Bey, ayni zaman- da değerli bir dekoratör olduğunu "Renan Restaurant" ın dekorasyo- nunda göstermiş. Davetliler, günün yorgunluğunu, kendilerine sunulan nadide kokteyllerle (o giderirlerken, ressam Orhan Pekerin ( afişleriyle süslenmiş "Sâki Bar" ın özellikle- rini okonuşuyorlardı. Salim Şengil, bekâr olarak gelmenin ezikliği için- de, Ferit Apa ile yeni röprodüksiyon çalışmalarını görüşüyordu. Serin- lemek için dışârda kalan Sevgi San- lı, Yugoslav Elçiliği Birinci Sekre- teri Tuniç ve bir gazeteci dostuna, yakında yapacağı İngiltere yolculu- &undan bahsediyordu. (AKİS: 250) 29